Sverigedemokraternas skuggbudget

Medlem

Vad har det att göra med SDs skuggbudget?

Medlem

Alla tillfällen att smutskasta Islam är bra tillfällen!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Undrar jag med Båtsman , men vissa kan inte se längre en sin egen näsa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är man så otrygg i sig själv är det lätt att vända sin rädsla emot någonting annat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad bra ni argumenterar. Svårt att försvara islam, va?

Ingen verkar ställa upp på en diskussion om islam. Kanske för att det finns få argument för islam och väldigt många mot?
http://politisktinkorrekt.info/2010/07/02/almedalen-debattera...

Eftersom det inte finns en tråd om SD så är det lika bra att skriva i den här tråden.

Kanske borde tråden döpas om till "Sverigedemokraterna"? Eller så kan jag skapa en ny tråd...

Medlem

Eller så kan det bero på att alla försök till att försvara islam slutar med att man blir kallad något av följande :

1) Nazist för Islam är lika illa som nazism och man är då alltså skyldig till att vara nazist

2) Vänsterextremist för det är så vänsterextremister argumenterar (hur en vänsterextremist argumenterar sägs dock inte)

3) Koranknullare för ja alltså om man försöker försvara något så som islam så är man skyldig till att knulla deras heligaste bok

Det är inte kul att argumentera med dig MikaelH när man bemöts av personangrepp så fort man försöker argumentera, du skrev ett PM till mig för länge sen om respekt, men jag undrar om du själv vet innebörden av det du skrev...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag förolämpar när jag blir provocerad. I 98% av fallen är det bjosarn som kommer med så grova provoceringar att jag blir riktigt förbannad.

Tycker du att det är okej att "aga" sina kvinnor om de inte lyder? Det var Muhammed själv som skrev (sa) detta i Sura 4:34.

Skrivet av bjosarn:

Är man så otrygg i sig själv är det lätt att vända sin rädsla emot någonting annat.

Håll personangreppen borta, tack. Argumentera istället. Jag har inte tänkt sjunka till din nivå den här gången, om du trodde det.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Vad bra ni argumenterar. Svårt att försvara islam, va?

Ingen verkar ställa upp på en diskussion om islam. Kanske för att det finns få argument för islam och väldigt många mot?
http://politisktinkorrekt.info/2010/07/02/almedalen-debattera...

Eftersom det inte finns en tråd om SD så är det lika bra att skriva i den här tråden.

Kanske borde tråden döpas om till "Sverigedemokraterna"? Eller så kan jag skapa en ny tråd...

Sluta tycka synd om dig själv.
Din kritik mot islam baserar sig på fördomar, sägner, gamla "sanningar" och vanlig jälva xenofobism.
Du säger själv rakt ut att islam är en hatets religion och den värsta som finns.

Du bjäbbar som fan om våldet i Koranen, men nämner inte med ett ord allt våld i din egen bibel.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Argument:

1) Du har tagit tråden helt off-topic. Den handlar om SD:s skuggbudget, det är inte "citera slumpvisa citat ur den hemskaste boken i världen-Koranen"-tråden.

1b) Att argumentera om islam i en tråd vilket som inte berör ämnet är... wait for it... onödigt.

2) Att argumentera med någon som är så trångsynt att personen i fråga inte läser/inte svarar/tar till "kommunister talar jag inte med" är... wait for it... onödigt.

3) Att tycka synd om sig själv för att andra inte har lika diskriminerande åsikter som en själv är... wait for it... idiotiskt.

4) Summan av alla laster är konstant. Vilket din historia på forumet och de ämnen du "intresserar" dig av tydligt speglar. Först var det kristendomen, sen var det homosexualitet, sen var det anti-abort, sen var det xenofobi (ibland blandat). Du verkar ha lätt för att dra dig till extrema kanter, när du lämnar en på ena sidan, söker du dig snabbt till andra sidan.

En person som de flesta skulle kunna beskriva som osäker - kanske till och med rädd.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Mikaelh:

Vad bra ni argumenterar. Svårt att försvara islam, va?

Ingen verkar ställa upp på en diskussion om islam. Kanske för att det finns få argument för islam och väldigt många mot?
http://politisktinkorrekt.info/2010/07/02/almedalen-debattera...

Eftersom det inte finns en tråd om SD så är det lika bra att skriva i den här tråden.

Kanske borde tråden döpas om till "Sverigedemokraterna"? Eller så kan jag skapa en ny tråd...

Sluta tycka synd om dig själv.
Din kritik mot islam baserar sig på fördomar, sägner, gamla "sanningar" och vanlig jälva xenofobism.
Du säger själv rakt ut att islam är en hatets religion och den värsta som finns.

Du bjäbbar som fan om våldet i Koranen, men nämner inte med ett ord allt våld i din egen bibel.

Min egen bibel? All religion förstör. Inte minst kristendomen.

Jag hatar kristendomen. Men inte kallas jag "kristendomofob" för det. Tydligen är det skillnad på religion och religion när man kritiserar...

*EDIT*
Bjosarn: Du KAN inte argumentera humant och utan personangrepp, va? Ska svara på ditt inlägg efter jag har gjort middagen.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Min egen bibel? All religion förstör. Inte minst kristendomen.

Jag hatar kristendomen. Men inte kallas jag "kristendomofob" för det. Tydligen är det skillnad på religion och religion när man kritiserar...

Det är skillnad på ren hatpropaganda och saklig kritik.
http://www.facepunch.com/showthread.php?t=958135

Det här är inte ett bra exempel på saklig kritik


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Also:

Att "ni" (jag säger "ni" eftersom det verkar som du så gärna vill ställa dig in i ledet bakom "politisk inkorrekt") inte kan diskutera islam beror snarare på okunskap. Jag har diskuterat islam en väldans massa gånger - både på seminarier, föreläsningar, torg, och framför datorn.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jo, det är saklig kritik i mina ögon. Speciellt om du läser mina svar i tråden. Mitt sista och snällaste svar hann jag dock inte skriva färdigt innan tråden blev läst.

Det här sammanfattar det hela ganska bra:
"Let me make it clear: I have nothing against muslims and I've had a nice classmate who was muslim.

What I don't like is religion. And what I hate is when religion promotes violence and limits human rights and freedom of speech - like in Middle-East and Africa (where islam rules)."

Sen har ingen svarat på min enkla fråga än: Är det okej att aga sina kvinnor om dom inte lyder en som Muhammed sa i Sura 4:34?

Jag kan ju knappast vara "islamofob" bara för att jag citerar Koranen. Eller?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

*EDIT*
Bjosarn: Du KAN inte argumentera humant och utan personangrepp, va?

"Kasta inte pil i din kuvös" som någon så fint sa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Mikaelh:

*EDIT*
Bjosarn: Du KAN inte argumentera humant och utan personangrepp, va?

"Kasta inte pil i din kuvös" som någon så fint sa.

När har jag angripit någon person i den här tråden? Jag angriper religioner och åsikter - inte personer.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag kan ju knappast vara "islamofob" bara för att jag citerar Koranen. Eller?

Jo, du är en typisk islamofob i mina ögon-
Enligt dig är Islam ett akut hot mot vår livsstil. Enlig dig är Islam ett hot mot allt som västvärlden står för (vilket är skitkul egentligen ,eftersom du säger dig avsky kristendomen med)

Hade det funnits någon relevans i ditt resonemang så hade du även anfört en lika hård kritik mot kristendom och judendomen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sen har ingen svarat på min enkla fråga än: Är det okej att aga sina kvinnor om dom inte lyder en som Muhammed sa i Sura 4:34?

Eftersom att du inte verkar ett uns intresserad av den inommuslimska diskussionen kring koranen så har du inte brytt dig om att ta reda på svaret själv.

En fråga du kanske ska ställa dig själv ter sig vara:
Försvarar alla muslimer det som bokstavligt står i Sura 4:34?

Var snäll att publicera ditt svar.

Sura 4:34 (i en betydligt modernare översättning - som dessutom är accepterad av muslimer)

Mannen skall ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med [den styrka och] de andra företräden som Gud har gett dem, och i egenskap av [kvinnornas] försörjare. Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt [inför Gud] och döljer [för andra] det som Gud har dolt.
Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor [i försvaret av de svagare].

Kan tänka mig att MikaelH med största sannolikhet inte hört talas om hadithtexterna - och har han så har han absolut inte läst dem.
Där står det nämligen att Profeten bland annat ska ha sagt "Skulle någon av er kunna slå er hustru, så som han kan slå en slav, och därefter om aftonen dela hennes säng?"
Traditionen berättar också om att Profeten förbjöd sina anhängare att slå en kvinna genom orden "Slå aldrig Guds tjänarinnor".

Edit: Tog mig friheten att krydda tråden med lite kunskap.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nestor:

Hade det funnits någon relevans i ditt resonemang så hade du även anfört en lika hård kritik mot kristendom och judendomen.

Det behövs inte då dessa redan är under hård kritik i Sverige till skillnad mot islam. Jag eftersöker lika hård eller hårdare kritik mot islam.

Skrivet av bjosarn:

Argument:

1) Du har tagit tråden helt off-topic. Den handlar om SD:s skuggbudget, det är inte "citera slumpvisa citat ur den hemskaste boken i världen-Koranen"-tråden.

1b) Att argumentera om islam i en tråd vilket som inte berör ämnet är... wait for it... onödigt.

2) Att argumentera med någon som är så trångsynt att personen i fråga inte läser/inte svarar/tar till "kommunister talar jag inte med" är... wait for it... onödigt.

3) Att tycka synd om sig själv för att andra inte har lika diskriminerande åsikter som en själv är... wait for it... idiotiskt.

4) Summan av alla laster är konstant. Vilket din historia på forumet och de ämnen du "intresserar" dig av tydligt speglar. Först var det kristendomen, sen var det homosexualitet, sen var det anti-abort, sen var det xenofobi (ibland blandat). Du verkar ha lätt för att dra dig till extrema kanter, när du lämnar en på ena sidan, söker du dig snabbt till andra sidan.

En person som de flesta skulle kunna beskriva som osäker - kanske till och med rädd.

Såna här härskartekniker är inte värda att svara på.

Skrivet av bjosarn:

Edit: Tog mig friheten att krydda tråden med lite kunskap.

Tack. Det är såna där inlägg jag eftersöker.

Men hur många tror du är bokstavstroende och hur många är liberala bland muslimer?

Utifrån mina erfarenheter kan jag säga att många kristna tror knivskarpt på Bibeln. Jag antar att muslimer i ännu större utsträckning är bokstavstroende.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

/.../ hur många tror du är bokstavstroende och hur många är liberala bland muslimer?

Utifrån mina erfarenheter kan jag säga att många kristna tror knivskarpt på Bibeln. Jag antar att muslimer i ännu större utsträckning är bokstavstroende.

Har ni många muslimer i Haparanda?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Mikaelh:

/.../ hur många tror du är bokstavstroende och hur många är liberala bland muslimer?

Utifrån mina erfarenheter kan jag säga att många kristna tror knivskarpt på Bibeln. Jag antar att muslimer i ännu större utsträckning är bokstavstroende.

Har ni många muslimer i Haparanda?

Det vet jag inte, men jag har växt upp i ett område med många muslimer. Dock relativt bra integrerade muslimer.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Men hur många tror du är bokstavstroende och hur många är liberala bland muslimer?

Omöjligt att veta. I Sverige räknar man med att ungefär 5% av de ca. 400 000 muslimerna är per definition "praktiserande muslimer" - att de t.ex. ber fem gånger om dagen och deltar i fredagsbönen. Det betyder inte att de följer ALLT som står i koranen (som sagt så spelar hadithtexterna väldigt stor roll för muslimer). Så jag skulle tro, med största säkerhet, att siffran du söker (eller antalet) är avsevärt mycket mindre än 5%.

Citat:

Utifrån mina erfarenheter kan jag säga att många kristna tror knivskarpt på Bibeln. Jag antar att muslimer i ännu större utsträckning är bokstavstroende.

Av min erfarenhet är det snarare tvärt om. Väldigt få av de som kallar sig "kristna" tror på 100% av bibelns texter. Just pga. utvecklade litteraturvetenskap och historiekritisk redskap för att tolka bibeln.

Kan ju tillägga att mina erfarenheten inte kommer från en "stängd" kristen gruppering, tan framför allt studier inom religionsvetenskapens och teologins ramar (vilket bland annat innebär att studera ihop med framtida präster, diakoner, m.m.).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bjosarn: Frikyrkan är inte en "stängd" kristen gruppering.

Medlem

"Det finns grader i helvettet".

Jag har vän inom "frikyrkligheten", han tror inte 100% på bibeln.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Klart att det finns såna. Men dom flesta inom frikyrkan är bokstavstroende. Dock ändras det (väldigt) sakta men säkert.

Medlem

Precis som alla religioner.
Religion och religiositet är inte statiskt, det ändras hela tiden. Det gäller inom ALLA religioner. Kristendomen är inte samma idag som för 500 år sedan, islam är inte samma idag som för 500 år sen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Den här har jag säkert länkat förr, men den är bra. Snacka om att vara rakt på sak. ^^

http://www.youtube.com/watch?v=3rBG-pIuiWw

Inaktiv

mikaelh: Har ditt hatespeech en offknapp?
Det tråkigaste är ändå att du anklagar Andra för att vara hatiska och enspåriga..

Medlem

Snacka om att tråden gått OFF TOPIC


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av prophetic:

mikaelh: Har ditt hatespeech en offknapp?
Det tråkigaste är ändå att du anklagar Andra för att vara hatiska och enspåriga..

Får jag inte "anklaga" religioner eller åsikter?

Får jag inte anklaga nazism, kommunism, islam, kristendom?

Varför inte?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Den här har jag säkert länkat förr, men den är bra. Snacka om att vara rakt på sak. ^^

Jag stängde av efter att radiogubben säger "It's a cult, it's not even a religion.", dvs. ungefär 5 sekunder in.

Du själv hävdar att du vill hålla diskussionen på en mogen nivå, och så postar du sånt skräp?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar