Israels stormning av aktivisters fartyg

Medlem
Skrivet av SiMaCool:
Skrivet av Greger:

Bordandet var illegalt, det är precis lika illegalt som när ett gäng somalier skumpar runt i fiskebåtar för att borda och kapa.

Om inte dom flesta Somaliska piraterna gjorde vad dom gjorde skulle deras familjer svälta.
Dom flesta är bara vanliga bönder som inte tjänar tillräckligt för att försörja sin familj,
jag säger inte att inte är fel men det går inte att jämföra då det Israelerna gjorde var beordrat av militären och deras regering och inte gjort av fattiga bönder.

Offtopic men
köper inte riktigt det. Vore dom "bara fattiga bönder" hade dom inte krävt hutlösa summor på ibland flera hundra miljoner dollar. Även om dom vore fattiga bönder ger det dom inte någon rätt att mörda och råna allt som kommer i dess väg.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Greger skrev:
Bordandet var illegalt, det är precis lika illegalt s när ett gäng somalier skumpar runt i fiskebåtar för att borda och kapa.om

SiMaCool skrev:
Om inte dom flesta Somaliska piraterna gjorde vad dom gjorde skulle deras familjer svälta.
Dom flesta är bara vanliga bönder som inte tjänar tillräckligt för att försörja sin familj,
jag säger inte att inte är fel men det går inte att jämföra då det Israelerna gjorde var beordrat av militären och deras regering och inte gjort av fattiga bönder.

Offtopic men
köper inte riktigt det. Vore dom "bara fattiga bönder" hade dom inte krävt hutlösa summor på ibland flera hundra miljoner dollar. Även om dom vore fattiga bönder ger det dom inte någon rätt att mörda och råna allt som kommer i dess väg.

jag sa sa inte att de va rätt. och visst alla är inte fattiga bönder men många är det.
sen är det lite skillnad att skvalpa runt planlöst i en liten motorbåt och leta efter fartyg att överfalla och en stor militärisk operation iscensatt av den Israeliska regeringen.

Medlem

Det är inte så konstigt att antalet pirater har ökat i samma takt som att utländska företag har förstört deras fiskevatten...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar