MaxVice Dator Problem

Inaktiv
MaxVice Dator Problem

Specs Före
Processor: Intel Core Duo E6750
Moderkort: XFX Nforce 680i SLI Socket 775
Minen: 2 x Corsair 1g 1 x twinmos 2g
Nätaggregat: Corsair 650W
Grafikkort: 2 x XFX 9800 GT*
Operativsystem: Windows Vista 32

Specs Nu
Processor: Intel Core Quad Q8400
Moderkort: XFX Nforce 680i SLI Socket 775
Minen: 2 x Corsair 1g 1 x twinmos 2g
Nätaggregat: XFX 850W Black Edition
Grafikkort: 2 x XFX 9800 GT*
Operativsystem: Windows 7 64

* ett av korten har Nvidia HybridPower

före fungerade allt bra utan några problem men när jag satte in Quad och Fixade in Win 7 så kan jag inte spela med SLI än några minuter inan datorn hänger sig när jag titar i loggboken så ser jag 41 Kenel Power men om jag avaktiverar SLI så går allt bra men då och då så händer samma sak jag trode att nätaggregat inte klarade så den 13 juli då köpte jag ett XFX 850W Black Edition från komplett.

När jag hamtade och satte in det så fungerar allt bra men så fort jag aktiverade SLI och började spela så efter några minuter så stängs nätaggregat av när jag statar up och titar i loggboken så ser jag att 41 Kenel Power igen så jag avaktiverar Sli igen men samma sak händer igen så jag börjar att uppgradera BIOs, Grafik- och ljud drivrutiner men samma sak händer. Nu vet jag inte vad jag ska göra jag tror att det är ett grafikkorts problem men jag har testat men båda ensama men det händer fortfarande och jag har letat med Google men inget där.

Om det finns någon som har samma problem som jag och har fixat det så blir jag tacksam.

Edit
Har ominstalerat hela darton och det händer nu med.

1
Skriv svar