Varför denna ruta på Youtube?

Medlem
Varför denna ruta på Youtube?

Lite titt som tätt när jag klickar runt på Youtube, så dyker denna ruta upp: Rutan uppe till höger

När jag trycker avbryt så går det helt plötsligt inte att ta sig någonstans på Youtube, trycker jag på en annan video så laddar Firefox bara, jag kommer inte vidare.

Vad kan det vara frågan om?

Medlem

Är väl först med och säga virus;) Helt ärligt så vet jag inte men är du säker på att länken till youtube du har som snabbknapp är rätt? Har hört om folk som fått fusk länkar där dom uppmanas att ladda ner program som verkar ofarliga men är typ virus m.m. Vad jag vet så laddar man väl inte ner nåt från youtube. Eller?

Medlem

Du menar den där knappen i listen under adressfältet?
Jag drog ner den ifrån adressfältet när jag var inne på Youtube.

Och jag är helt säker på att jag inte har fått någon uppmaning att ladda ner något.

Medlem

Länken är nog lugn då. Men är inte det en nedladdningsruta som poppar upp där?

Medlem

Mycket riktigt, trycker dock alltid avbryt.

Medlem

Vill minnas att jag fick nått liknande då jag hade installerat nån media extender plugin eller nått till firefox.

Testat o besöka sidan i Firefox safe mode? (finns på startmenyn)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kolla under Verktyg->Inställningar och fliken Innehåll. Ska finnas inställningar för filtyper där (tror jag, har inte Firefox tillgängligt just nu). Kan hända är den inställd på att spara istället för att öppna.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Kolla under Verktyg->Inställningar och fliken Innehåll. Ska finnas inställningar för filtyper där (tror jag, har inte Firefox tillgängligt just nu). Kan hända är den inställd på att spara istället för att öppna.

Hittar inga inställningar för filtyper i någon av flikarna.

Medlem

Du råkar inte hålla in alt och klicka samtidigt?


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:

Du råkar inte hålla in alt och klicka samtidigt?

Det är jag helt säker på att jag inte gör, testade nyss och nedladdningen började direkt.

I rutan jag får upp måste man först trycka spara fil för att starta nedladdningen.

Rutan har dock inte dykt upp på ett tag, byter väl kanske inte att det är borta men man vet ju aldrig.

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av Fairfax:

Kolla under Verktyg->Inställningar och fliken Innehåll. Ska finnas inställningar för filtyper där (tror jag, har inte Firefox tillgängligt just nu). Kan hända är den inställd på att spara istället för att öppna.

Hittar inga inställningar för filtyper i någon av flikarna.

My bad. Jag tänkte på en äldre version. I den senaste versionen ligger inställningarna för filtyper direkt under fliken program.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av NoName:
Skrivet av Fairfax:

Kolla under Verktyg->Inställningar och fliken Innehåll. Ska finnas inställningar för filtyper där (tror jag, har inte Firefox tillgängligt just nu). Kan hända är den inställd på att spara istället för att öppna.

Hittar inga inställningar för filtyper i någon av flikarna.

My bad. Jag tänkte på en äldre version. I den senaste versionen ligger inställningarna för filtyper direkt under fliken program.

En lång lista dyker upp, det mesta är inställt på Fråga alltid.

Vilken av dem skulle kunna ha att göra med rutan?

Nu har den som sagt inte dykt upp på ett tag, men det betyder inte nödvändigtvis att problemet är borta.

1
Skriv svar