Någon som testat grejer som Frag FX (Mus typ)?

Medlem
Någon som testat grejer som Frag FX (Mus typ)?

Hej

Har just inhandlat ett PS3 mest för Demons souls men har ju fått reda på att de är gratis att spela online på ps3, hade ingen aning om det tidigare.
Så då äre klart man är sugen på att köra online spel, helst shooters!

Men eftersom man är en PC gejmer och aldrig ägt en ps3/360 så är man riktigt bedrövligt usel på att sikta med den där förbajjade spaken.

Men då såg jag att det fanns produkter som http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/102561-frag_fx_pr...

Finns det någon som testat en sån här, eller något liknande? Eller finns det bättre alternativ för att få de lite mer pc:ish i siktandet?

Medlem

Frag FX är väl det "bästa" alternativet, sen finns det en sån där omvandlarmakapär kallad XSM? eller nått.. men jag har spelat med båda, inget utav det kommer upp till känslan utav mus/keyboard och precisionen...
Rätt kul att spela med Frag fx i knät.. men inte värt 800kr (jag köpte min för inköpspris 450kr)


signatur

"High life on low budget"

Medlem

okej, men på vilket sätt känns det inte som mus då? Ok om det man styr med är någon form av spak eller vad det nu är, typ ala nunchuk till wii, men det jag mest är ute efter är ju hur man siktar.
På vilket sätt känns de inte som en datamus, med den där musen?

Medlem
Skrivet av Ballong:

okej, men på vilket sätt känns det inte som mus då? Ok om det man styr med är någon form av spak eller vad det nu är, typ ala nunchuk till wii, men det jag mest är ute efter är ju hur man siktar.
På vilket sätt känns de inte som en datamus, med den där musen?

Den ger inte precisionen som du får från PC, visst, det finns massor av inställningsmöjligheter, men eftersom spelen inte är kodade för mus (UT3 är undantag) så får du en väldig sirapskänsla med frag fx, den fungerar bra.. riktigt bra faktiskt, men känslan och precisionen i en riktig mus är du inte i närheten utav.
Och den är förbannat plastig.. dock inte testat V.2 som finns med dongel och trådlöst, hört att den skall vara något bättre.

Svårt att förklara känslan med text.. se om du kan få prova den i någon butik.
Hittar du den för 300-400 så är det värt det, men inte för 900kr.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag köpte skiten för någon månadsedan då jag såg att webhallen hade den billigt, Men SHIT vilken skit det va... först programmet gick inte att uppgradera som det skulle, på deras eget forum va det massa folk som klagade på samma men fick absolut ingen hjälp, kontrollen i sig kändes extremt budget.. plastig å ingen känsla allt jag vart brutalt besviken och det va första varan i hela mitt 27 åriga liv som jag faktsit lämnade tillbax! Jag hoppas att någon seriösare tar tag å gör samma produkt snart, för själva ideen är nice! men just det dom gör är totalt skit (i mina ögon!) bara för dålig support, dåligt forum, dåligt software program... såg ut att vara från amiga tiden å det funkade ffs inte ens! dålig känsla i kontrollerna, aimen va mer "laggig" än va som sägs på tex youtube. min flyttade sig själv 1½-2 cm för minsta killa i hack... skulle gå att fixa med uppgraderings programmet men det FUNKADE ju inte! plus att känslan i sig va värdelös... så nej tack! jag rekommenderar den inte alls. PS den trådlösa ska vara sämre än sämst föresten... där ska du verkligen slänga pengarna i sjön. läs forum/youtube etc och döm själv... kanske hade funkat bättre den jag hade med sladd om programmet funkade who knows...

/Mats


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Jag kunde uppgrade firmwaren i min Frag fx utan problem...


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Har också haft FragFX(-skiten) men valde snabbt bort den så fort FragnStein släpptes.

Nu kör jag med Fragnstein och är hur nöjd som helst.


signatur
Medlem

Jag tycker att XIM är absolut det bästa alternativ utav Frag FX och Fragnstein.

Medlem

hmm, XIM ser ju onekligen sjukt bra ut när man kollar youtube men lite besvärligt att ha en extra dator i tv rummet bara för det.

Medlem

heh, kollade upp lite om XIM, finns XIM1 och XIM2 och XIM3 är under utveckling verkar det som.

Som jag förstår så finns bara XIM1 till ps3, och XIM3 ska vara xbox360 only och då behövs det inte en PC för att köra. Synd.

Medlem

En fråga då till er som testat. Vilken version har ni använt?Kollade runt lite på bla. youtube och det verkar ju vara en enorm skillnad på de första modellerna och den senaste. Jag kollade bla. in denna: [http://www.youtube.com/watch?v=UCnUokmdq9Q&feature=related]


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

1
Skriv svar