Saker som kunde förbättras i Just Cause 2

Inaktiv
Saker som kunde förbättras i Just Cause 2

Har nu suttit rätt så fastklistrad framför Just Cause 2 sen i lördagskväll och jag har stött på en del grejer som skulle kunna förbättras i spelet. Det som verkligen behöver fixas är heat-nivåerna. Även om heat-nivån är 1 så kan det komma helikoptrar. Ska inte heat-nivån motsvara stjärnorna i GTA? En annan grej när man ändå är inne på helikopter-ämnet så stör jag mig på att man kan bli dödad när man är i den där piloten-sekvensen för att ta över helikoptern. Ett flertals gånger har jag önskat att man bara kan avbryta sekvensen och fly. Dom borde även ta och fixa en militärbas i närheten av mission två "The White Tiger"... Har dessvärre glömt namnet men det är typ en sluss och den är fylld med en massa osynliga hål där man kan bugga sig ur kartan. Till sist tycker jag att det finns för många locations... Har gjort 100 av typ 368 och jag börjar ledsna ganska rejält att jag nästan vill sänka betyget ifrån en 4 till 3. Jag hoppas verkligen att dom patchar spelet några gånger så allt blir bättre.

Medlem

Tror nog att det här inlägget skulle passa bättre som ett blogginlägg.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Så du tycker alltså att det är dåligt att det finns mycket att göra i spelet?

Medlem

Det ända jag kan klaga på är att det blir lite repetitivt efter ett tag. Men det är jag som gör det så. Vill ju ha 100% på alla ställen man hittar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så du tycker alltså att det är dåligt att det finns mycket att göra i spelet?

Kunde ju vara mer varierat att göra. Ta t ex GTA spelen där man ska leta spray i all evighet i San Andreas eller jaga duvor till förbannelse i GTA 4 eller alla meningslösa kompisrelationer. Och inte tala om bilåkning till förbannelse i uppdragen. Klarar man uppdragen med en gång är det inte farligt men...

Långa spel är inte alltid = bra att ha något att göra. Ibland är det snudd på idioti vad spelutvecklarna hittar på för meningslöheter. Just Cause 2 är ett av årets spel men jag tror inte många orkar spela färdigt det. Spelet är ungefär som att äta glass 4 ggr/dag 7 dagar i veckan. Och idiotiskt att man inte kan spara punkter i långa uppdrag.

Hehe, det var mitt blogginlägg.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag älskar spelet på nästan alla punkter. (bättre sparfunktion sökes!)

Det var mitt foruminlägg


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns det ens långa uppdrag?


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

1
Skriv svar