DS Lite eller DSi

Medlem
DS Lite eller DSi

Hej, jag har tänkt att köpa ett nintendo ds men vet inte riktigt om jag ska köpa DSin eller Lite. Skulle vilja veta lite skillnader mellan de båda, jag vet att det inte finns någon GBA port på DSin men att DSi är mindre och har kamera. Är det någon skillnad på prestandan eller spelen mellan dem?

Inaktiv

Jag köpte en ds-lite som jag fick igår. Fördelarna jag såg är att den är billigare och lättare att köra homebrew på samt har längre batteritid. Är förfärligt glad och nöjd över den.

Vad jag förstått har DSi något bättre processorer och mer minne (vilket bara påverkar DSi-specifika spel), något större skärm samt en kamera. Dock har den ett betydligt högre pris och lägre batteritid.

Hade jag varit hur tät som helst hade jag givetvis köpt en DSi, men priset motiverade inte detta för mig i dagsläget.

Medlem

Köpte en DS Lite i söndags då jag såg den för 1111 kr på mediamarkt, tyckte det var billigt

Medlem

Jag köpte en DSi, har ingen DS lite eller original. Känns väl gött att jag kan lira kameraspel framöver, men väldigt liten care faktor för stunden. Do want money back.


signatur

iObject!

1
Skriv svar