Minneskort till Wii

Medlem
Minneskort till Wii

Hej

Hade tänkt att köpa en Wii men har inte den blekaste aning hur en sådan fungerar. Behöver man ett minneskort eller är det överflödigt? Tänkte mest på saves i spel och nerladdade spel ifrån VC. Kommer man långt med dom 512mb som finns eller är dom ens användbara till det ovan nämnda?

Medlem

Det ynka minne som finns i burken kan användas till saves och nedladdat material.

Du vill nog fixa ett par minneskort hur som helst. Tänk bara på att Wii inte fixar SDHC (high capacity) korten utan du måste köra på "vanliga" SD-kort. Dvs, max kapacitet på 2gb. Modernt värre.

Om dom nu inte har uppdaterat eländet så man kan använda SDHC men jag tror inte det.

Edit: Tack och lov är SD-kort billiga.


signatur
Medlem

Perfekt, tack så mycket för hjälpen. Hittade detta på wikin när jag sökte lite vidare i ämnet angående SD kort.

The announcement stated that it would be available in Japan in the spring of 2009. Nintendo made the update available on March 25, 2009. In addition to the previously announced functionalty, it lets the player load Virtual Console and WiiWare games directly from the SD card. The update allows the use of SDHC cards, increasing the limit on SD card size from 2 GB to 32 GB.

Om den uppdateringen kommit i europa har jag inte den blekaste om men jag chansar och köper ett SDHC kort så får det bära eller brista.

Medlem

Jag har inte uppdaterat min Wii på ett tag så jag vet inte heller. Men man kan ju hoppas. Om inte annat så borde väl uppdateringen inte vara alltför långt borta.


signatur
1
Skriv svar