DSspel extra dyra - i sverige?

Medlem
DSspel extra dyra - i sverige?

Finns det någon anledning till att DSspel skall vara så mycket dyrare i Sverige? Det tar ju sig hutlösa proportioner mot t ex PC spel, även om spelen inte ens i närheten kostar lika mycket att tillverka och så mycket dyrare kan det inte vara att trycka dessa, även om det är flashminnen och inte skivor.

På den gamla goda tiden så var det väl Bergsala som jiddrade om priser och vilka spel som faktiskt släpptes här eller inte. Är det så fortfarande? Man kan ju tycka att spelen borde sälja _mycket_ bättre om de bara var lite billigare än vad de är nu.

Typ GTA:
599kr EB Games (Allt är dyrast här, de har ful personal, dåliga butiker, dåligt utbud, det hänger mycket "pack" här med, konstigt att de inte lagt ner eller blivit nedlagda ännu...)
469kr Ginza.se
469kr Spelbutiken.se
449kr CDON
449kr Webhallen
£17.99 Amazon UK (men då tillkommer frakt, men det blir inte i närheten av de andra ändå)

Kingston 16GB USBminne ~200kr, på detta ryms alla DSspel som någonsin gjorts och kommer göras. Varför man skall ha de där vet jag dock inte.

Haha, de är fan mongo på EB, det kostar mer än vad GTA4 gör på PS3 och Xbox typ... snacka om skev prissättning... vad håller de på med?

Lite så där eftermiddags rant om de där förbannade priserna på DS spelen här... jag har beställt det från amazon tillsammans med lite andra spel som även de så klart var sjukt mycket billigare, i slutet sparar man väldigt många hundralappar.
Varför överväger man ens att köpa DSspel i sverige? Vem köper spel som är så dyra? Jag kan förstår att föräldrar inte köper spel till sina snorungar om det skall vara så här... det är typ billigare att köpa frukt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En av många anledning till att importera allt. Men ja, priset på DSen spelen är ett skämt även om man importerar. Men priserna till alla plattformer är ett skämt enligt mig, men det är en helt annan diskussion hehe

1
Skriv svar