Medlem

1.Gillar du star trek men är inte en trekkie då kommer du gilla det.
2.Gillar mmor spel som är mer actionbetonade.

Man får tänka på att wow har haft par år att få mer content finns inte många lir med den mängden förutom andra old timers mmorg som
eq1 o qe2 anarchy online osv.

Själv kommer wow alltid finnas i mitt hjärta för att det fixade till det jag alltid hade irritationer på i tidigare i spel som eq1 och anarchy online.

Slutligen vill man ha djup i ett mmorg men inte sandlåde,kolla in eq2 eller eve, eve speciellt är ju en evighetsmaskin det kommer ju finnas ex antal år til utan tvekan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

http://www.mmorpg.com/showFeature.cfm/feature/4006/page/1

En liten lätt review som förklarar dagens STO för de som är sugna på att lira..

Medlem

Slöa jävla gm:ar i det spelet.. min karaktär har vart fast i nästan en vecka nu


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

jag skaffade det på ren impulse några timmar efter jag skrev detta.. haha jo det är väl halft kul, undrar bara hur det håller sig i längden, för tillfället är jag nöjd dock

säg till om ni vill ha någon att spela med !

Medlem

Någon som har haft issues med abonneringen? Kommer inte förbi registreringen av min nyckel, den tjafsar om game card key hela tiden.

Vad som är brukligt med MMOs är att det ska ingå 30 dagar speltid (speciellt om det står det på boxhelvetet) som ska gå att spela UTAN att behöva köpa en game card key...

Har kontaktat billing redan, undrar bara om nån till har haft problemet och fått det löst och hur lång tid ni ISF fick vänta. Hela helgen är förstörd typ...

EDIT: har just hittat en 162 sidig tråd (!) där folk spyr galla över deras betalsystem... de verkar ha SERIÖSA problem där borta.

Medlem

har väl alltid vart så att man får registera antingen sitt kreditkort eller gamecard även om man ska ta del av 30 dagars gratis spelande.. så har det i alla fall vart på alla andra MMO's jag spelat, och jag har kört majoriteten som släppts

Medlem

Ni som funderar på att skaffa detta spel, tänk om.
Riktigt tråkigt och enformigt rakt igenom.
Inget end game content och samma sak om och om och om igen.
Förstår inte att någon fortfarande spelar detta.
Jag har nått Commander rank level 25.
Aldrig mer Cryptic!

Medlem
Skrivet av metuz:

Ni som funderar på att skaffa detta spel, tänk om.
Riktigt tråkigt och enformigt rakt igenom.
Inget end game content och samma sak om och om och om igen.
Förstår inte att någon fortfarande spelar detta.
Jag har nått Commander rank level 25.
Aldrig mer Cryptic!

1. Spelet är nytt och dom flesta nya mmos har inget endgame i börjar.

2. Endgame kommer men man får vänta ett tag.

3. Du säger att det är enformigt. så vad är WoW då?

4.lvla till max lvl först innan du börjar kritisera.

5. Du undrar varför inte alla har slutat spelat? det är enkelt att svara på. Alla tycker inte som dig.

Det jag vill komma till är att spelet är nytt och att man inte ska döma ut ett nytt spel så tidigt. Oftast när ett nytt mmo kommer är så jämför vissa det med wow men kom ihåg att wow är 5år gammalt och när wow kom ut så hade inte det så mycket content heller.

Medlem
Skrivet av Alviar:

har väl alltid vart så att man får registera antingen sitt kreditkort eller gamecard även om man ska ta del av 30 dagars gratis spelande.. så har det i alla fall vart på alla andra MMO's jag spelat, och jag har kört majoriteten som släppts

Har aldrig varit så förut. Och jag har kört en hel del jag också, ända från SWG och framåt.

Vill de att jag ska köpa ett gamecard och betala för 30 dagar till för att få mina "fria" 30 dagar så kan de glömma det, verkar som om spelföretagen är ointresserade av att göra bra spel och det är bara pengar som gäller.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Alviar:

har väl alltid vart så att man får registera antingen sitt kreditkort eller gamecard även om man ska ta del av 30 dagars gratis spelande.. så har det i alla fall vart på alla andra MMO's jag spelat, och jag har kört majoriteten som släppts

Har aldrig varit så förut. Och jag har kört en hel del jag också, ända från SWG och framåt.

Vill de att jag ska köpa ett gamecard och betala för 30 dagar till för att få mina "fria" 30 dagar så kan de glömma det, verkar som om spelföretagen är ointresserade av att göra bra spel och det är bara pengar som gäller.

Att du är tvungen att registrera kreditkort eller gamercard för att få ta del av de första 30 dagarna gratis har varit nödvändigt i flera år (om det gäller exakt alla spel vet jag dock inte). Och det var det även under SWGs tid. Jag köpte spelet vid release här i Europa och jag var då i alla fall tvungen att registrera ett kreditkort för att kunna utnyttja gratis-månaden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Stämmer det att man måste köpa klingon och ferengi för en viss summa för att kunna lira med dom ?

Medlem

köpa klingon är för att du ska kunna spela federation klingon ala wolf.
Däremot kan du spela klingon factionen efter lvl5-6


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av metuz:

Ni som funderar på att skaffa detta spel, tänk om.
Riktigt tråkigt och enformigt rakt igenom.
Inget end game content och samma sak om och om och om igen.
Förstår inte att någon fortfarande spelar detta.
Jag har nått Commander rank level 25.
Aldrig mer Cryptic!

tyvärr kan jag säga rakt på sak och hålla med att Star trek online är extremt enformigt!
Men jag tycker det är relativt kul och har tok lirat det sen jag köpte det!

Dock har jag en känsla av att jag inte kommer fortsätta spela detta efter en eller två månader.
Tror just detta gameplayet kommer dra ut för mycket.

Medlem
Skrivet av metuz:

Ni som funderar på att skaffa detta spel, tänk om.
Riktigt tråkigt och enformigt rakt igenom.
Inget end game content och samma sak om och om och om igen.
Förstår inte att någon fortfarande spelar detta.
Jag har nått Commander rank level 25.
Aldrig mer Cryptic!

Hur kan du säga att det inte finns end game content när du inte är där?

Att du tycker det är tråkigt fine. Jag som är trekkie njuter när jag går omkring på DS9, har episka rymdstrider eller bara sitter i spacedock och ser alla som beamar in.

Sure, det är lite enformigt och jag har inte fastnat för något MMO innan men mig veterligen är det enformigt oavsett MMO. Rushar du igenom missions och inte tar dig tid att läsa dem så klart som tusan att du kommer tröttna och jag tror att man måste sett serierna innan, framförallt DS9 samt voyager, för att förstå små skämt och handlingen.

Döm inte ett spel innan du "klarat av" det, i detta fall nått Rear Admiral och lirat massor med PVP.

F.ö kan ni nå mig i #sto.se på irc.coldfront.net

Medlem
Skrivet av Plimp:

1. Spelet är nytt och dom flesta nya mmos har inget endgame i börjar.
Jo, alla mmos som släpps har ett endgame redan från launch

2. Endgame kommer men man får vänta ett tag.

3. Du säger att det är enformigt. så vad är WoW då?

4.lvla till max lvl först innan du börjar kritisera.
För att i slutet på regnbågen finns en kista med massvis med roliga quests? Om inte vägen till slutet är roligt finns det ju verkligen ingen anledning att spela..

5. Du undrar varför inte alla har slutat spelat? det är enkelt att svara på. Alla tycker inte som dig.
Vet inte vad jag ska säga.... personliga påhopp... really?

Det jag vill komma till är att spelet är nytt och att man inte ska döma ut ett nytt spel så tidigt. Oftast när ett nytt mmo kommer är så jämför vissa det med wow men kom ihåg att wow är 5år gammalt och när wow kom ut så hade inte det så mycket content heller.
Jag hänvisar till punkt nummer 3 där du själv jämförde spelet med WoW..

Skrivet av aakerlind:

Döm inte ett spel innan du "klarat av" det, i detta fall nått Rear Admiral och lirat massor med PVP.

Jag hänvisar till Plimps punkt nr 4.
Om ett mmorpg inte är roligt innan man hade maxxat sin karaktär och kommit till "endgame" så kanske man ska fundera på att leta upp ett nytt spel?

Medlem

på Punkt 5 det var inte menat att vara ett personligt påhopp men om det ser ut som det så ber jag om ursäkt.

och det jag menar med wow är att dom flesta jämför det med 5års content som dom nya mmos inte har.

Så punkt 3 så säger jag bara att wow är enformigt det har inget alls med content att göra som jag skriver om i slutet.

Medlem

De flesta jämför med wow för att det är det första och enda mmorpget de har spelat. Det är lite det som är problemet, folk har ingen aning om vad som finns eller har funnits på marknaden.

Men vad det gäller STO räcker det att läsa vad MMORPG.com-columnisten skrev i länken ja postade ovan för att inse att det här är inte ett spel som kommer hålla i längden. Vad folk sen skriver på forumet, Alviar och Metuz t.ex., bekräftar ju bara vad Scott skriver i sin column.

Medlem

Någon som vet hur det blir om man köper spelet online? Direct 2 drive vill t.ex. att man pröjsar med EURO, vilket gör spelet sjukt mycket dyrare än om man skulle köpa det med USD, webbhallen säljer det för 399, vilket jag tolkar som att de köpt det för typ 350 USD och det är en lagom summa, att nästan pröjsa 500:- tycker jag är svinigt dyrt online när man inte får en box heller.

Undrar om det är någon som prövat att köpa det online med USD? Går det att välja EU servers ändå eller blir man låst på US server som i WoW?

Medlem
Medlem

fy fan vad jag ångrar att jag tog lifetime konto


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

[http://www.gamespot.com/pc/rpg/startrekonline/review.html]

Mer riktigt dålig kritik denna gången från gamespot, 5.5/10.

Citat:

It isn't bugs that make Star Trek Online feel unfinished, however. It's the inherent shallowness. It's light, airy, and simple--attributes that might attract you at first but only let you down when you find that the game is more boring than bold. Some of the flaws will improve in time; MMOGs are, by their very nature, evolving creatures. Other flaws--the poor ground combat and oddly disconnected nature of the universe--are threaded into the core design and less likely to see improvement. For now, be wary of Star Trek Online. The prospect of epic space combat may seem tempting, but a smattering of entertaining battles are merely oases amongst the monotony. Star Trek Online is a shell, lacking the substance and the style that the franchise so rightfully deserves.

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

[http://www.gamespot.com/pc/rpg/startrekonline/review.html]

Mer riktigt dålig kritik denna gången från gamespot, 5.5/10.

Citat:

It isn't bugs that make Star Trek Online feel unfinished, however. It's the inherent shallowness. It's light, airy, and simple--attributes that might attract you at first but only let you down when you find that the game is more boring than bold. Some of the flaws will improve in time; MMOGs are, by their very nature, evolving creatures. Other flaws--the poor ground combat and oddly disconnected nature of the universe--are threaded into the core design and less likely to see improvement. For now, be wary of Star Trek Online. The prospect of epic space combat may seem tempting, but a smattering of entertaining battles are merely oases amongst the monotony. Star Trek Online is a shell, lacking the substance and the style that the franchise so rightfully deserves.

japp stämmer bra denna artikel

har själv redan efter någon vecka tröttnat ganska bra, kände dock på det vid första dagen att det här inte direkt kommer hålla specielt länge för min del. visst spelet har sina goda stunder, men att just flyga runt och göra samma sak håller fan inte i längden, totalt enformigt då det inte heller finns så mycket annat att göra än att flyga och göra samma sak haha

Ska stänga av min subscription innan dem hinner dra av pengar efter mina gratis dagar.

Får hoppas på nya star wars MMO't istället

Medlem

som också är ganska kritiserat innan de kommit ut men håller med det kan bli bra.

Kör sto iaf ett tag till sen tjackade jag swg komplete jadajada på steam för 100pix inkl 30dagar så kan vara skoj röja runt där en stund lite nostalgi


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ingen trolig recesion på ett mmo kommer 1vecka efter det har släppts vänta typ 2 månader.

Medlem
Skrivet av Sille:

ingen trolig recesion på ett mmo kommer 1vecka efter det har släppts vänta typ 2 månader.

Heh, när folk når maxleveln på nästan en vecka är det klart att recensionen blir mer än rättvis efter samma tid. Eller tycker du dom ska vänta med att recensera spelet tills Cryptic har lagt in mer content och fixat fler buggar?

Citat:

Well, I gave this game as much benefit of the doubt as I possibly could, and did enjoy it for about a week, but now only a few weeks after release, I'm almost at level cap and I'm too bored with the game to bother logging in.

Vet inte hur folk fortfarande lyckas övertyga sig själva om att star trek online kanske är bra när det finns en sån överväldigande mängd med dålig kritik att läsa överallt..

Medlem

Spela ganska starkt i början av öppna betan och när spelet släpptes, men nu är det inte så ofta man loggar in.

Spelet har sina stora brister och framförallt på innehåll.

Men självklart är det körbart, dock ni som inte har köpt det skulle jag rekommendera att avvakta att köpa tills spelet har lite ålder på sig.

Min egen uppfattning är att det vi har framför oss är en skiss. Spelet har grymt stor potential, och tror absolut att den potentialen kommer komma med tiden när Cryptic har patchat spelet några gånger till.

I övrigt så tror jag spelet skulle va otroligt mycket bättre om dom hade släppt det ett halvår senare istället. Jag ser detta fortfarande som en Beta verison, spelet är inte klart än.

Medlem

Är 37 år nu och har spelat i princip allt som släppts, men det här är nog det sämsta än så länge. Och ha då gärna i beaktande att jag gillar Star Trek och Sci Fi i allmänhet och verkligen såg fram emot ett nytt spel.

Gillar rymdstriderna men resten känns som en dålig beta av nån indie developer.

Riktigt hjärndött spel och helt makalöst enkelt. Man kan tro att det är gjort för tre-åringar med mentalt handikapp.

Aldrig mer Cryptic och aldrig mer ett "casual"-spel.
Det får vara nog nu.

Battlefield, here I come!

Medlem
Skrivet av Securion:

Är 37 år nu och har spelat i princip allt som släppts, men det här är nog det sämsta än så länge. Och ha då gärna i beaktande att jag gillar Star Trek och Sci Fi i allmänhet och verkligen såg fram emot ett nytt spel.

Gillar rymdstriderna men resten känns som en dålig beta av nån indie developer.

Riktigt hjärndött spel och helt makalöst enkelt. Man kan tro att det är gjort för tre-åringar med mentalt handikapp.

Aldrig mer Cryptic och aldrig mer ett "casual"-spel.
Det får vara nog nu.

Battlefield, here I come!

Jag kan bekräfta att det Securion skriver är sant, usch vilket spel egentligen...

Medlem

Dom borde lära sig optimera sina spele bättre. Är man på marken så hackar spelet hela tiden på höga inställningar men inte när man är i rymden. Champions Online lider av samma problem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

[quote=SpiroTris]

Skrivet av Sille:

ingen trolig recesion på ett mmo kommer 1vecka efter det har släppts vänta typ 2 månader.

Heh, när folk når maxleveln på nästan en vecka är det klart att recensionen blir mer än rättvis efter samma tid. Eller tycker du dom ska vänta med att recensera spelet tills Cryptic har lagt in mer content och fixat fler buggar?

fz vänta 2mån med att recensera aion säger en del? det har hänt ganska mycket i spelet faktiskt så man märker att dom jobbar med det.

Skriv svar