Återvänd till The Old World och WAR!

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

man är immun mot CC i 30 sekunder efter att man blivit CCad en gång. Det resulterar i att nån noob i zergen CCar motståndet vid en illa vald tidpunkt och så kan de springa runt immuna i 30 sek.. Det innebär att i all group/zerg-pvp så har du typ ingen CC längre.. Root osv går bort eftersom även knockback räknas som CC..

Inte helt korrekt.

Det finns två olika typer av Immunity Timers i Warhammer:

Immovable:
(ROOT/KNOCKBACK/PULL= 30s IMMUNITY!)
Efter att ha blivit utsatt för root, knockback eller pull blir du immun mot dem för 30 sekunder.

Unstoppable:
(STUN/KNOCKDOWN/DISARM/SILENCE= 10xEffect Duration of IMMUNITY!)

Längden på immunitet mot stun*, knockdown, disarm och silence har ökat från 6x "skill effekten" till 10x.

Detta innebär att immuniteten är olika beroende på vilka CC skills det är frågan om. Det kan vara 20s, 30s eller 40s etc.

Viktigt att påpeka är om någon är immun mot "Unstoppable CC" är de fortfarande påverkbara av "Immovable CC", och det är här som kunskap om sin klass, taktik och teamplay kommer in i bilden.

*Stun kallas numera för Stagger.

Det finns dock 1st skill som fortfarande är helt opåverkad av immunitet, och det är Snares. Du kan "chain snare" någon oändligt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Orginal posten fick en liten uppdatering, se till att komma tillbaka till Warhammer alla ni som slutade för länge sedan! Spelet är så mycket bättre nu.

WAAAGH!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Njae, körde upp till rank 10, dvs så långt som trial tillåter, verkar precis som vid släppet, även om balansändringar självklart gjorts. Samma stela animationer som känns totalt otighta. Plus att spelvärlden är rätt tom och att 3/4delar av content inte används eftersom det är meningslöst och tråkigt.

Om ni känner er 100% utsvultna på ett pvp mmo så kanske WAR är för er, men förbered er på att ni inte kommer orka så länge innan det blir tråkigt igen.

Medlem

Ptja, smaken är som baken antar jag.

Vilket innehåll syftar du på när du hävdar att 75% av spelets innehåll är tråkigt och onödigt?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vanliga quests och PQs känns ju totalt meningslösa. För det första är dem helt folktomma och för det andra så levelar man ju hellre upp med PvP istället.

Tycker questsen är totalt jättetråkiga, både PQs och vanliga. Plus att de är helt folktomma(kanske blir bätttre i t2-3 men betvivlar det iom att dessa levlar snabbt passeras, man maxar väl ut sin lvl på en vecka eller så?)

Medlem

I T1 är det ganska mycket folk som spelar PQs, max leveln når man definitivt inte på en vecka genom varken RvR eller PvE, kanske genom att man blir "grindad" i land of the dead av en lvl 40.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

@CarlG

Finns inte ett MMO som varit med ett tag som har massor med folk i startzonerna. Även WoW med sina 11 miljoner spelare har det tomt i startzonena. Du finner de flesta spelarna i max level områdena.

Inte en chans att du når rank 40 på en vecka med mindre än att du spelar dygnet runt. Men gör du det når du max level även i WoW på kort tid, trots det har dubbelt så många levels.

Gillar du att levla upp under lång tid så vänd dig till Aion och EQ istället. Förstår inte riktigt relevansen i ditt resonemang. Anledningen till att man spelar Warhammer är RvR. Vill du köra PvE primärt, finns andra och bättre spel.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kan bara peta in en liten notis om PvE:n i warhammer. Det finns inte så mycket PvE innehåll men det som faktist finns är riktigt bra och framför allt utmanande. I går natt spelade jag och en guild grupp tomb of the vulture lord och lyckades trots riktigt bra gear bara döda 3 av 8 bossar på två timmar. En instans har med andra ord ganska mycket kött på benen. Problemet är bara att det inte finns så många.

@Snake
Såg att du spelar guild wars, blev själv lite sugen på att börja igen. Finns det hyffsat mycket folk att spela med?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

V1c... killen pratade inte om tier4. Utan om vägen dit, och i ärlighetensnamn är PvE delen innan LotD ingen höjdare.

Jepp, jag och frugan startade upp nya gubbar i Nightfall. Slåss alltid av hur grym grafik GW fortfarande faktiskt har jämfört med andra spel. Det finns gott om folk i städer/outposts både på EU och i US servers.

Faktum är att GW fotfarande har topp placering och är bland de mest spelade MMOs enligt Xfire, med långt fler speltimmar än AoC och Warhammer tillsammans. Visst Xfire är ingen korrekt vetenskap, men det ger en fingervisning om den aktuella statusen.

GW låg igår på 11e plats totalt sett bland alla spelkategorier. Som kuriosa kan nämnas att Warhammer låg på 56e plats.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lost Vale är väl ändå helt ok? Fast det är ju också i T4..

Behöver ni hjälp med något mission är det bara att hojta till, jag har en Elementalist med så bra gear som går att få tag på. Nu ska jag bara hitta de 8? skivorna...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Spelade sist för ca 6-7 månader sedan, och det blev lite tråkigt i längden eftersom när det väl är RvR så är det mega zergs och kaos bara.. Finns några fler RvR saker nu än fortress?
Hur är det när man ska ta över huvudstäder nu? När jag lirade så fick man ju stå utanför och vänta i typ 30 min för att gå in och göra några tråkiga PQ's.

Tänkte förnya min subscription igår, men såklart så ska det krångla, inte ovanligt alls när man betalar sådär tycker jag..
Skriver in allt exakt som det ska vara men det går ändå inte, fattar bara inte vad det kan vara för fel?

Medlem

Vad felet är vet jag inte, kan dock säga att forten är borta och att huvudstädernas rvr design är omgjord. RvR i allmänhet blir en mycket trevligare upplevelse om man har en bra och kunnig RvR guild att spela med.

Vad och var spelar du ingame?

PS. Kontaka customer support angående din betalning. DS


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Lirade en Shadow Warrior. Det var väl en svag klass när jag spelade (skirmish och scout).
Gillade inte att melee speccen var den starkaste då, på en ranged karaktär, nah. kanske det som gjorde att jag tröttnade. Ska iaf rerolla en BW/IB den här gången, men det lutar åt BW. Kommer att spela på Karak-Norn / Karak Eight Peaks.

Medlem

Karak eight peaks är numera karak norn, de blev mergade. Spela gärna order på azgal så kan jag hjälpa dig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ah okey, blev lite fundersam när jag såg att gamla guilden stod på en annan server Men jag kommer förmodligen börja på Karak Norn isåfall, men kanske

Medlem

..Eller så går du med i min guild som är en del av Warcamp express alliansen. (110+ online under primetime) Guilden ligger runt 20+ online under prime. Dessutom kan jag spela med dig på alla mina alts. *Persuation mode off*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Nej fy! Warhammer var inte min stil nu heller! Kände inte så stor skillnad mot förr, man PvPar, inga taktiker, gör lite PQs. Nej, Warhammer ska jag inte resubba igen, men jag har full respekt för er som gillar det!

Medlem

Inga taktiker?

Du har uppenbarligen inte spelat i organiserade warbands...

Klassuppbyggnaden och collision detection gör att användandet och nyttan av grupptaktiker i Warhammer når en helt annan nivå än många andra PvP MMOs.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Taktik finns det som Snake säger gott om när man inte springer med zergen. Det som är synd för PvPn är att vissa klasser är lite sämre än andra och därför underrepresenterade.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det är ingen som tvivlar på att du har jättekul i WAR Snake. Men frågan är hur stor sannolikheten är att någon som nu går in i spelet kommer att vilja fortsätta spela det. Klart det finns en chans, men hur stor är den jämfört med andra spel?

Men man får vara medveten om att det innehåll som finns i WAR som överhuvudtaget gör det aktuellt för någon alls är just tier4 RvR, så då måste man ha tålamodet att ta sig dit också. Vilket iofs kan gå jävligt snabbt för en erfaren spelare, speciellt om hen kan hitta ngn som är villig att vara lite mentor.

Det var bara det jag ville säga: WAR är verkligen inte för alla.

Medlem

@CarlG

Om du hade läst min signatur hade du insett att jag inte spelar Warhammer längre. Men rätt ska vara rätt oavsett spel. Sen är det självklart att Warhammer inte är för alla, men det gäller å andra sidan alla spel. Smaken är som bekant olika.

Ska jag vara helt uppriktig, tycker jag personligen att vägen upp till tier4 är roligare, än själva slutstationen. City sieges har en tendens att bli repetitiva och långtråkiga. Mythic får allt hitta på ett bättre "end game" om spelet skall ha en framtid.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

För mig och säkert många andra så har guilden spelat väldigt stor roll i om man har roligt eller inte i WAR, spelade i en väldigt härlig men liten guild och det gjorde att jag trivdes bra i spelet och tyckte som sagt att det var väldigt roligt att spela. Men spelar själv knappt någonting nu då ingen i guilden spelar längre.

Hoppas på att hitta en ny sådan härligt guild så jag börjar spela mer igen:P

Medlem

Spelar du order på Azgal kan du gå med i TVL, släng i väg ett PM till Elosald ingame.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag hoppas det har blivigt lite ändringar i spelandet sen min timeout i warhammer (väntar fortfarande på att jävla Azer ska stoppa in ett nytt moderkort i datorn och skicka tillbaka den.

Jag gillade / gillar spelet. Finns inget som är likt det, taktik/taktiker att veta hur klasserna man spelade med i grupp fungerade, att alla hade timing i vilka skills/moraler man släpper lös är faktiskt väldigt stort och varierande.

Felet är, nästan alla vettiga spelare jag spelade med första året har slutet pga det verkar inte bli något "mer" av spelet. Många höll ut sista halvåret i hopp om att något stort skulle hända, gärna ett tre fraktionssytem / kopiera daocs system i ett kommande tier 5.

Sen ska jag egetnligen inte klaga förmycket, jag hade väldigt kul väldigt många gånger att springa 2-3 personer och pointa ut / locka ut royal crests med. Men bara att hoppas något händer, för det är i grunden, en myckte bra pvp spel.

Medlem

Testade de här spelet igen efter att Choppa och Slayer släpptes. Levlade upp en slayer till 40 sen blev jag asless igen.
Spelet känns verkligen som ett noob spel, skit dålig optimering, 90 talets nätkod och bara super äcklig kännsla overall.
Delay på allt man gör, animationerna är ruskigt äckliga typ när man kastar spells så hänger ingenting med, man blir stunnad man kan fortfarande vända på sej och hoppa, samma gäller när man blir knocked down.
Vet inte om de har förändrats nåt nu på dom få månaderna som gått efter att choppa och slayer kom, men från att spelet släpptes till att shoppa och slayer kom så upptäckte då jag absolut inga improvements alls.

ett B spel på alla sätt.

Medlem

Prestanda och pingtider har fått en ruggig prestationshöjning. Och sist jag spelade, var ett tag sen nu, så hade de börjat få ordning på imunitetstimers iallafall.

Men det är trots allt "fel" jag kunde levt med mot andra fel i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Testade de här spelet igen efter att Choppa och Slayer släpptes. Levlade upp en slayer till 40 sen blev jag asless igen.
Spelet känns verkligen som ett noob spel, skit dålig optimering, 90 talets nätkod och bara super äcklig kännsla overall.
Delay på allt man gör, animationerna är ruskigt äckliga typ när man kastar spells så hänger ingenting med, man blir stunnad man kan fortfarande vända på sej och hoppa, samma gäller när man blir knocked down.
Vet inte om de har förändrats nåt nu på dom få månaderna som gått efter att choppa och slayer kom, men från att spelet släpptes till att shoppa och slayer kom så upptäckte då jag absolut inga improvements alls.

ett B spel på alla sätt.

Spelet har haft och har fortfarande sina brister, men att det skulle vara så dåligt som du vill få det att framstå som kan jag inte hålla med om. Jag har spelat sen release och inte heller då var det så pass dåligt.

Tilläggas ska att det idag är väldigt mycket bättre än vid release, mycket har förbättrats och iom sammanslagna servrar finns det gott om folk online.

Ni som slutade pga olika anledningar, ge gärna spelet en månad och upplev själva vad som har ändrats. Viktigt är även att hitta en bra guild, WAR är inte tänkt att spelas solo.

Medlem

Spela solo tyckte jag fungerade riktigt bra samt att teamade man ihop sig med en elelr 2 till så var det riktigt skoj.

guild är ju en fördel på olika sätt men som sagt spelet är inte trist att köra solo i.

har nu inte spelat det ett tag kom massa andra spel ivägen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det beror lite på vilken klass man spelar som, en bright wizard har det mycket svårt utan en grupp pga. combustion skada.

De flesta andra klasserna är det dock superkul att spela solo på.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Nu var det inte klasserna som sådana jag tänkte på, utan mer det faktum att du med hjälp av en guild kan köra scenario premades och organiserad rvr på ett enklare sätt. Givetvis kan man ha roligt ensam, ber om ursäkt att jag var aningen luddig i mitt tidigare svar.

Faktum kvarstår dock att du ensam inte kan göra speciellt mycket av det content som finns, men med det inte sagt att du måste gå med i en guild. Vad jag ville få fram var helt enkelt att du får ut så pass mycket mer genom att spela tillsammans med andra, istället för att enbart köra mot dom. Hoppas detta är mer förståeligt ;).

123
Skriv svar