Söker ett gammalt rpg!

Medlem
Söker ett gammalt rpg!

Nu är det så här att jag fick lusten att spela ett Rollspel jag hade för, cirka 8 år sen (tror jag, min tidsuppfattning är sådär). Ska försöka beskriva det så gott jag kan

Man har 1 huvudkaraktär, en blond snubbe vars far dödas i början av historien och är det som får honom involverad i det. Har för mig han har en silvrig rustning på sig, utan hjälm.

Efter ett tag stöter man på flera stycken, och jag har för mig att man springer runt med 3-4 (huvudkaraktären inräknad) karaktärer mot slutet. En av de är en kvinnlig karaktär med antingen magi eller bågskytte. Och den andre jag kan minnas är en äldre man som hjälper en i början åtminstone, om han hänger med hela spelet kommer jag inte riktigt ihåg, men är rätt säker på att han dör någon gång. xP

Genom spelet uppgraderas inte ens rustning vad jag minns, utan man får emellanåt nya vapen och sköldar, oftast när man besegrat en form av boss, möjligen innan fighten så att man ska klara det. Hur det är med magi.. Har för mig man får vissa spells, är dock inte helt säker. Tror inte det finns mer än kanske 6-8 svärd i spelet, och ungefär lika många sköldar.

Bakgrunden/miljön i spelet är tecknad, så gott jag kan minnas. Vad jag minns är i alla fall att den är väldigt färgstark. Karaktärerna man styr syns relativt små på skärmen, och det är så att säga "fixerade" bilder som man går på, och via vägar etc kommer man då till nästa bild.

Själva storyn minns jag inte mycket av förutom att det är ett dödsfall av en huvudkaraktären är nära, och det kommer soldater från dem onda samtidigt, så man måste fly.

En sak jag minns väl dock är att sättet man läker sig på är via t.ex. att äta ett äpple (som är det första, och därav sämsta man kan hitta).

Jag har absolut inget minne av varken namn på karaktärer eller en aning om vad spelet kanske hette.

Tacksam för all hjälp jag kan få utav denna något förvirrande beskrivning. ^^

Medlem

Ja tycker detta låter som Silver. Mycket charmigt spel

Medlem
Skrivet av Groggarn:

Ja tycker detta låter som Silver. Mycket charmigt spel

Det hade du väldigt rätt i! Många tack!

1
Skriv svar