Inaktiv

Ska komma bilkörande i ett DLC dock, men ska vara mer utvecklat

Inaktiv

har nån möt racnih(kanske felstavning) i tvån? och vart?


signatur

Jävla Borgare

Medlem
Skrivet av narrashade:

har nån möt racnih(kanske felstavning) i tvån? och vart?

Drottningen levererar dig ett meddelande på Illium genom en Asari som hon räddat. De är även nyhetssändningar med rapporter om Rachni skepp.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Måste man ha lirat ettan för att kunna gibba tvåan?
Jag menar, kommer man inte förstå något av tvåan?

Medlem
Skrivet av Matto:

Måste man ha lirat ettan för att kunna gibba tvåan?
Jag menar, kommer man inte förstå något av tvåan?

Det måste man inte, men jag rekommenderar verkligen dig att göra det. För Mass Effect har en väldigt djup handling. Det är väldigt viktigt att du känner till en del saker som har med handlingen att göra. Om inte du vill köpa spelet så kan du åtminstone läsa om handlingen, karaktärerna och allt möjligt här.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mer godis för alla oss Cerberus nördar! Hammerhead kommer i slutet av mars! de finns bilder längre ner på sidan hur den ser ut också, och det bästa är att de blir gratis också!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Mer godis för alla oss Cerberus nördar! Hammerhead kommer i slutet av mars! de finns bilder längre ner på sidan hur den ser ut också, och det bästa är att de blir gratis också!

Mums!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Thumba:

Mer godis för alla oss Cerberus nördar! Hammerhead kommer i slutet av mars! de finns bilder längre ner på sidan hur den ser ut också, och det bästa är att de blir gratis också!

Mums!

Äntligen:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Nu får man bara hoppas att Kasumi och den påstådda Liara DLCn också är gratis.:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Är det bara jag som har upplevt väl mycket buggar i Xbox varianten av Me2? Tex blir inte Grunt lojal fast man gjort det man skall samt att några småquests ligger som oklara fast de är gjorda?

Suveränt spel, njöt mer andra gången. Fast visst känns det som en enda stor buildup mot trean? Jag tänker på kommentarer och händelser som är utspridda i hela spelet; Rachni, Geth, Quarians mm. Det känns ännu mer som att saker man väljer i tvåan får betydelse i trean.

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Är det bara jag som har upplevt väl mycket buggar i Xbox varianten av Me2? Tex blir inte Grunt lojal fast man gjort det man skall samt att några småquests ligger som oklara fast de är gjorda?

Grunt blev lojal utan problem för mig!

Lair of the Shadow Broker dlc'n är ute nu och den är ett måste även fast den kostar 800mp. Första dlcn där dina handlingar kommer påverka ME3.

Recension
http://xboxlive.ign.com/articles/111/1118983p1.html

Medlem

Utmärkt och välbehövligt DLC. Som IGN-recensionen säger borde det väl egentligen ha varit med i grundspelet -- inte av princip- eller prisskäl, utan för att det lyste så starkt med sin frånvaro.

Nu får Liara-historien i alla fall en värdig avslutning. Dialogen är i toppklass och ansiktsuttrycken är bland de mest slipade jag har sett i spelväg. Längden är det heller inget fel på.

Missa för övrigt inte "bonusmaterialet" i slutet -- det finns minst sagt kryddig personlig information att tillgå om dina squadmedlemmar


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Lair of the shadow broker gjorde mig helt mållös och nu undrar jag hela tiden hur den tredje delen ska bli.

Eftersom flera karaktärer kan dö så kan de ju inte ha betydande roller i den tredje delen och efter att ha läst all ny information i Lair of the shadow broker så tror jag nog besättningen kommer att splittras.

Personligen så tror jag det tredje spelet kommer innefatta att man blir förrådd (avsiktligt eller ej) av Cerberus som man sedan måste ta kontrollen över efter att ha blivit fängslad av antingen rådet eller alliansen för terrorism så att de kan fortsätta mörkläggningen av "the reapers". Detta skulle medföra att man får en ny fristående start (vilket stämmer med Biowares upplägg) och att nya karaktärer kan introduceras, medan de som överlevde 2:an kan agera kontakter mot olika fraktioner som man sedan värvar och samlar inför slutstriden. Om vissa karaktärer dog i 2:an så kan de olika uppdragen med att värva fraktionerna, de olika folkslagen bli svårare och mer komplicerade. Ett av problemen är ju att det troligen inte finns plats/tid för att introducera flera nya karaktärer som man kan värva, så troligen kommer man få göra ett urval i början bland karaktärerna i 2:an vilket formar spelet och ger större möjligheter till omspelning. EDI är ju något av en joker (haha) som troligen kommer att spela en betydande roll (förhoppningsvis inspirerat av Overlord ) och kanske ersätta behovet av biroller.

Första delen av det tredje spelet borde iaf. behandla det som inte belyses i Mass effect2, rådets mörkläggning och deras flotta (beroende på om man räddade det ursprungliga eller ej), vad som sker med Cerberus efter det stora valet i slutet och vad man skall göra med Shepard (SPECTRE eller ej) som blivit terrorist.

123
Skriv svar