Dragon Age - PC eller Xbox?

Inaktiv
Skrivet av klossen:

Efter kollat lite recensioner så är tydligen kontrollerna lite sämre på konsol.

Men det har väl alltid varit relativt självklart, eller? Blir en hel del begränsningar när du endast har ett fåtal knappar och två joystickar.

Medlem

RPGs av denna sort gör sig helt enkelt bäst på PC

Medlem

Köp DA origins på PC, mycket mer känsla på pc än konsoll

signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem

Önskar jag kunde. men min dator skulle aldrig palla detta spel. Så det blev 360 versionen. Får den imorn:)

Inaktiv

Bokat det till PC även om jag har en Xbox tillgänglig

Medlem

Ska hämta mitt ex till 360 idag, någon som har provat att spela det på 360 och kan säga något om kontrollerna?

signatur

12:50. Press Return

Testpilot

Klart man kör PC , 1650x1080 med all grafik på max o de flyter på som en dröm , sånt kan man ju glömma på en konsoll.
Även en flera år gammal PC med vettigt grafik piskar ju konsollerna på fingrarna så den enda fördelen jag kan se är lättheten att installera och att sitta i soffan ist för vid skrivbordet

Alla andra argument är redan sagda , recensioner säger ju också att det är skönare o smidigare att hantera allt under PC med inventory osv.

Medlem

Får bli till ps3 då,
360 har man inte längre, och datorn slutade man lira på för flera år sen.
Man kör ju helst på en storbilds tv.

Medlem

har det till xbox och även det funkar kanon så är jag inte helt nöjd med striderna. Det är svårt att få den översikt jag önskar och så. Jag hade nog skaffat PC-utgåven om jag vetat detta i förväg. Men det är rätt soft att spela det i soffan på en 42 tums tv.

Medlem

Xbox versionen är angingen mer hack'n slash medans PC är mer strategisk. Själv valde jag Xbox då jag verkligen ville leva mig in i spelet och min karaktär, något som jag personligen tycker att strategiläget på PC förstör en aning.

Edit: kontrollernas vibration och det roliga i att klara achivements ska man inte heller underskatta!

signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar