Civilization fråga

ndr
Medlem
Civilization fråga

Hej där!

Jag har alltid varit fascinerad av Civilization spelen men aldrig kört det "hardcore". Provade IV lite smått men tyckte de va väldigt svårt att sätta sig in i de.

Jag skulle vilja prova på det igen men eftersom det är hyffsat avancerat spel, vilken av Civ'arna ska jag börja spela för att hänga med bland alla grejer i spelet tycker ni?

Medlem

Civ IV är fantastiskt, men det tar ett tag som oinvigd att hänga med precis som du säger. Börja bara lira det på lättaste och testa dig runt, det är avancerat men ingen kvantfysik direkt.

På konsol kan du prova Civ Revolution, en fruktansvärt nedbantad barnversion originalet. Du kan alltid prova det först, och om sen jobba upp dig till PC-upplagan.

Medlem

CivIV är faktiskt lättaste att sig in i av de "riktiga" Civilization-spelen. Tvåan är gammal som gatan nu, och rätt så svår, och trean är väl guldkornet i serien, men också det mest invecklade av alla. I fyran förenklade de flera saker för att göra spelet mer överskådligt, men det tog bort lite av vad detaljfetischisterna diggade med trean.

Personligen gillar jag Civilization IV: Beyond the Sword mest.

Medlem

Man kan ju spela Civilization på många olika sätt. Gillar du att utveckla din nation eller är du mer för att kriga och inte har något emot att lägga härjat och outvecklat land bakom dig. Passar du bäst in på första alternativet ska du definitivt välja Civ 4. Tycker du att alternativ två är det som passar dig bäst kan du gärna välja Civ 3, men för all del fyran går också bra även om du är krigisk.

Sätt igång och spela och hör gärna av dig i den här eller en ny tråd om du har några frågor. Vi är många som älskar det här spelet så jag är säker på att du kan få många bra tips.

1
Skriv svar