Supreme commander 2. Var är mina T2 units och factories?

Inaktiv
Supreme commander 2. Var är mina T2 units och factories?

Så efter att ha lirat demon var jag VÄLDIGT skeptisk till detta spel. Så jag laddade ner det för att se om mina farhågor stämde. Jag älskar total annihilation och supreme commander 1 var väl ok, jag ville gilla detta spel. Men....

Men vad har dom gjort i tvåan? Dom har förstört hela spelet? Det som gjorde total annihilation och till viss del SC 1 bra och annorlunda är helt borta.

t2 units? Finns dem? Jag fattar inte hur man bygger dem. Nej det gör dem inte. Det finns bara t1. och sen ett gäng experiementals man måste researcha. Alla t1 units är typ, jaha basic, inget speciellt eller annorlunda.

Varje faction har 3! air units, 4 land och 3 vatten. (uträknat experimentals). Va fan e detta?! Ärligt talat. Var är mina scout och radar plan, var är min radar disruptor. Var är mina special units som var anledningen till att TA var så fett. Scout bots kanske?! Snabba, typ ingen skada, tål inget. Men perfekta för harass. Nej bort taget. Var är min fatboy?!

Försvars torn, ett av varje sort... Alltså... var är mina artelleri och laser torn och big berta, punisher. Listan är lång.

TA hade ca 250 units efter patch. ca 150 vid release. SC 2 har 100-110. Fast delat på tre factions. Vilket betyder att vi har 3 radar, 3 mass extractor o.s.v. i listan av de 120. Ungefär 45 units nästan exakt lika. TA hade MYCKET mer unika units än SC2 har. Jag överdriver nog inte när jag säger att patchade TA hade 150-200 fler unika units än SC2.

T2 byggnader? Jag vill kunna bygga fete kraftverket som jag måste skydda till varje pris. Som dessutom ger kollateral om den förstörs som fan,. Inte nån fattig power upgrade genom research som ger mig 30% mer energi bara sådär och inte kan förstöras.

Resource limit? Jaha inget mer behov av metal och energy storage. Ett taktiskt element bort taget.

Units och byggnader drar knappt inte längre ström eller metall? Man får bara mer och mer och bygger och bygger. Inte längre oh shit min fusion reactor pajja nu fungerar inte mina laser torn längre, mina factories e nere och min missile defence är offline och försvars missilen blir inte färdig..

Man spenderar resurser direkt. Inte efter hand. Har man inte resurser så kan man inte starta bygget. Detta var ju det mest unika för TA.

SC1 kändes ändå lite som TA. Men detta skräpet... TA och SC1 är fett eftersom man har massa skumma härliga units och kan göra värsta projekten som att bygga 5 big bertas på en kulle och bomba skiten ur den andres bas.

Detta är. Jaha jag har en tank, anti air och en missile launcher. 3 units jag använder på land tills jag får experimentals som är mycket längre in i spelet.

Katastrof säger jag. Allt som är unikt för denna spelserie är borta. Dem borde byggt vidare på vad som gjorde serien unik inte tagit bort det. Varför ska jag lira detta om jag kan lira StarCraft2 istället? Eller ja varför inte TA. Det är MYCKET bättre.

Kan någon säga något positivt med detta spelet eller övertyga mig om att spela några matcher till för att de trots allt har sin charm om man tittar lite extra på det.

Det värsta är att vi kommer få läsa att detta skitet sålde dåligt pga av pirater. Ja oh fan. Tacka piraterna för att man kan prova de senaste spelet i spelserien som ni smutskastat och hädat med erat fruktansvärt usla spel.

Det här är som att Diablo III hade haft 5 olika barbar svärd i hela spelet och magikern 3 olika magier och dom tagit bort diablo och mefisto från spelet. Ja driv spelutvecklingen bakåt mer tack. Jävla idiot jävlar.

Medlem

Håller med.

Det som gjorde Forged Alliance till det bästa strategispelet, nämligen skalan och de oändliga taktiska och strategiska möjligheterna, är bortblåsta.

Nu är spelet som vilket annat strategispel som helst.

Fruktansvärt tråkigt.

Men när man tänker på det finns det ingen anledning att lämna FA då det gamla fortfarande är snyggare och bättre på alla punkter.

Medlem

Men tvåan har ju cutscenes i campanjen! De borde vara nog för att få folk att spela tvåan!

Nää men seriöst. Supcom 2 var skit. De tog bort allt bra i de ju...
Och vafan hände med alla enheterd och deras vapenavstånd? De är ju fan C&C nu. De måste stå två meter för att få skjuta...

Nää dom sabba verkligen skiten, De skulle försöka göra de mer Mainstream och faila totalt.

Medlem

Det är som hoppet från Red Alert till Red Alert 3, en enda soppa...


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Kan inget annat än att hålla med...
Sjukt besviken på "avståndet" för de olika enheterna, en av grunden till det så maffiga valmöjligheterna kring taktiker.
Det är nog det som jag är allra mest besviken över...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Håller med. Tyckte dock att research var ett ganska bra inslag - problemet är väl snarare att de raderat bort halva spelet.


signatur

Have a good time!

Medlem

En fråga: Är det någon av er som ens har försökt spela för att vinna i SupCom2/SupCom FA ?
Gör man det så är SupCom2 väldigt likt SupCom FA bortsett från alla förbättringar då.
Varför ha 10 enheter som fyller exakt samma funktion? Det ger inget extra strategiskt djup och ger bara fördel till dom som har pluggat in alla detaljer.

Och t1 enheterna är basic? Verkligen när dom kan uppgradera med saker som jet pack, teleport och ben.

Detta sagt, så har fortfarande SupCom2 en hel del problem (bl.a är nästan alla experimentals värdelösa). Det är dock långt bättre än SupCom1 var vid release.

Inaktiv

Ja jag har lirat båda lan mot en polare.

Och jag tycker SC1 är långt mycket bättre än SC2.

Unit spamma en sorts tank som råkar ha både bra mark och hyfsad luft upgraderad är liksom.... meh kul?

Bara en sådan sak som att scout bots inte finns längre. De tillförde mycket strategi till spelet med harass och viktigt early game övertag i ekonomin om man fick till bra harass.

And kunna techa för att counter t1 spam in SC1 kunde vara viktigt. Väga techa tidigt mot att spamma units. I SC2 finns inte alls de tänket. Research tillför lite men långt ifrån nog för att kompensera tycker jag.

Man har till och med tagit bort väggar. Väggar var användbara i sc1. Mobile shields spelade mycket större roll i sc1 och tillförde mycket taktiskt, microa units innanför sköld etc. Men här är sköldarna på typ 200hp vilket mer är en liten buff än något man behöver en counter för.

1
Skriv svar