BC2 inget Battlefield

Medlem

Så söt du är Hardboiled15.

Jag tycker att det är helt idiotiskt att inte BC2 är optimerat för min P3 933mhz dator, helt sjukt att dom glömmer bort att "optimera" spelet för alla eller hur?

Men för att slå lite vett i den gnällande lilla knopp som har satt sig mellan dina axlar så ska jag informera dig om att spelen kräver mer och mer hela tiden.

Det är inte att spelet är dåligt optimerat för processorer med två kärnor utan det är nämligen så att det har stöd för quad core och går då självklart bättre på ett system med en quad core.

Nya spel kräver ny hårdvara, du kallar dig för en "seriös gamer" en seriös gamer köper hårdvara för att klara av spelen som personen i fråga spelar.

Spelet går inte på något sätt dåligt på en två kärnig cpu men självklart bättre på en quad. Förstår inte riktigt vad du har för problem att inse att du sitter på föråldrade grejjer.

Sen att dom skippade flygplanen är i mina ögon helt underbart, var ett helvete att skjuta ner de skrällena i de tidigare BF liren.

Du klagar på att det är xbox och ps3 fel att det är på detta viset men nu är det ju faktiskt så att BC1 kom inte alls till PC, vore kanske bättre om dom gjort det samma med BC2 oxå då för att slippa allt gnäll från trångsynta småpojkar som alla tycker sig vara "seriösa gamers"

Det är bara dit eget fel att du sitter och spelar spelet, är det så förbannat dåligt så tycker jag att du ger fan i att starta det något mer.

Dock håller jag med om att M60 är något förbannat bra och behöver fixas snarast.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Så söt du är Hardboiled15.

Jag tycker att det är helt idiotiskt att inte BC2 är optimerat för min P3 933mhz dator, helt sjukt att dom glömmer bort att "optimera" spelet för alla eller hur?

Men för att slå lite vett i den gnällande lilla knopp som har satt sig mellan dina axlar så ska jag informera dig om att spelen kräver mer och mer hela tiden.

Det är inte att spelet är dåligt optimerat för processorer med två kärnor utan det är nämligen så att det har stöd för quad core och går då självklart bättre på ett system med en quad core.

Nya spel kräver ny hårdvara, du kallar dig för en "seriös gamer" en seriös gamer köper hårdvara för att klara av spelen som personen i fråga spelar.

Spelet går inte på något sätt dåligt på en två kärnig cpu men självklart bättre på en quad. Förstår inte riktigt vad du har för problem att inse att du sitter på föråldrade grejjer.

Sen att dom skippade flygplanen är i mina ögon helt underbart, var ett helvete att skjuta ner de skrällena i de tidigare BF liren.

Du klagar på att det är xbox och ps3 fel att det är på detta viset men nu är det ju faktiskt så att BC1 kom inte alls till PC, vore kanske bättre om dom gjort det samma med BC2 oxå då för att slippa allt gnäll från trångsynta småpojkar som alla tycker sig vara "seriösa gamers"

Det är bara dit eget fel att du sitter och spelar spelet, är det så förbannat dåligt så tycker jag att du ger fan i att starta det något mer.

Dock håller jag med om att M60 är något förbannat bra och behöver fixas snarast.

Efter lite twekning i inf filen så har jag lyckats fått mycket bättre prestanda genom att ställa om render ahead till 0 och ställa från DX10 till DX9 så kan jag nu spela med alla inställningar på medium med stabil fps.

Men jag tycker ändå spelet lider av dålig optimering. Det finns massor som har bra mycket bättre dator än vad jag har som också lider av dålig fps.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/485388.page;jsessionid...

Min processor är en Core2Duo E6850 stock: 3,0Ghz Overclock: 3,5Ghz då jag kollar i aktivitetshanteraren så används 80-100% av min processor.Men samtidigt då jag spelar så ser jag med hjälp av GPU programet Afterburner att BC2 använder ca 50% av GPU kraften alltså är det VÄLDIGT dåligt optimerat då ett spel endast använder hälften av GPU kraften. Kolla igenom på forumet ovan så märker du att det är väldigt många som klagar på detta. Tyvärr tyder allt det här på att spelet är dåligt optimerat för PC men perfekt optimerat för konsolerna som alla har flera CPU kärnor.

Angående det du säger om BC1 så är det så att jag vet om att det var konsol exklusivt jag har det till och med på PS3. Men nu är det så lilla grabben att DICE lovade oss en PC version av BC2 som verkligen skulle vara gjord för PC och ingen portning. Detta har de misslyckas med jo visst har de spenderat tid på att fixa in Nvidia 3Dvision stöd och DX11 stöd men det här är bonusar som är helt meningslösa om själva grund spelet lider av massor av bugar och problem. Bla det jag sa om GPU användning och inga mods tyder på att vi har fått en portning med ett extra lager färg på för att få oss att tro att det är gjort exklusivt för PC då det i verkligheten inte är det.

Bara en erfaren gamer kan se att spelet först har gjorts på konsoler och sedan portas över till PC där man sedan har gjort nya menyer och fixat in DX11/3Dvision stöd. För det är det som ligger under ytan som räknas det vet du väll?

Då jag säger att BC2 är dåligt optimerat så kollar jag på alla nyare spel och jämför prestanda i förhållande till hårdvara då krävs det inte speciellt mycket eftertanke för att inse att BC2 behöver optimeras en hel del. Snälla innan du kommer hit och tror att du kan något försök att kolla upp lite fakta först, snälla?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser det du skrivit.

"Bara en erfaren gamer kan se att spelet först gjorts till konsoler"

Den tycker jag var något extremt bra.

Hur kan du häva ur dig att det är dåligt optimerat när det nyttjar 100% av din CPU? Du vet väl oxå att render ahead lägger extra mycket stress på din CPU än om du skulle stänga av det? Eftersom du redan kör den i 100% kanske du skulle stänga av detta?

Själv ligger jag och pendlar på 55-70% med min Q9550 som ligger på 3.6ghz och har inga problem att köra spelet med allt på högsta i 1680x1050.

http://kotaku.com/5485700/bad-company-2-devs-have-nothing-but...

Där har du lite information ang mods som du säkerligen inte läs

"Då jag säger att BC2 är dåligt optimerat så kollar jag på alla nyare spel och jämför prestanda i förhållande till hårdvara då krävs det inte speciellt mycket eftertanke för att inse att BC2 behöver optimeras en hel del."

Skitsnack det flyter på fin fint, skaffa dig bättre grejjer så är det inga problem. Spelet gjordes för Quad core och går bra på Quad core, sitter du med gårdagens skit så får du räkna med att det inte flyter helt perfekt.

Saken är den att det är extremt mycket lättare att optimera spel för konsoler än vad det är för pc, därför kommer det alltid finnas folk som får sämre prestanda fast dom ibland har värre hårdvara än andra som får bättre fps/flyt.

Men jag säger det igen, det är ett fritt land. Duger det inte så spela det inte och sluta gnäll din lilla skit.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser det du skrivit.

"Bara en erfaren gamer kan se att spelet först gjorts till konsoler"

Den tycker jag var något extremt bra.

Hur kan du häva ur dig att det är dåligt optimerat när det nyttjar 100% av din CPU? Du vet väl oxå att render ahead lägger extra mycket stress på din CPU än om du skulle stänga av det? Eftersom du redan kör den i 100% kanske du skulle stänga av detta?

Själv ligger jag och pendlar på 55-70% med min Q9550 som ligger på 3.6ghz och har inga problem att köra spelet med allt på högsta i 1680x1050.

http://kotaku.com/5485700/bad-company-2-devs-have-nothing-but...

Där har du lite information ang mods som du säkerligen inte läs

"Då jag säger att BC2 är dåligt optimerat så kollar jag på alla nyare spel och jämför prestanda i förhållande till hårdvara då krävs det inte speciellt mycket eftertanke för att inse att BC2 behöver optimeras en hel del."

Skitsnack det flyter på fin fint, skaffa dig bättre grejjer så är det inga problem. Spelet gjordes för Quad core och går bra på Quad core, sitter du med gårdagens skit så får du räkna med att det inte flyter helt perfekt.

Saken är den att det är extremt mycket lättare att optimera spel för konsoler än vad det är för pc, därför kommer det alltid finnas folk som får sämre prestanda fast dom ibland har värre hårdvara än andra som får bättre fps/flyt.

Men jag säger det igen, det är ett fritt land. Duger det inte så spela det inte och sluta gnäll din lilla skit.

Är du 12 år eller? Om ett spel använder 100% av processorn men bara 50% av din GPU tyder det på dålig optimering. BTW sluta stava grejer med två j riktigt fult.

Om du tagit dig tid att läst något av det jag skrev så hade du redan fattat att jag har stängt av render ahead men du läste tydligen inte mitt inlägg? Hur ska jag kunna argumentera mot någon som inte ens bryr sig om att läsa vad jag skriver?

Länken du länkade bevisar ju bara vad jag sa? Snacka går ju åååååå vi älskar mod communityt men tyvärr hjärta och plånbok fungerar inte ihop. Sen att motorn inte har stöd för mods är en väldigt dålig ursäkt måste jag säga. Det betyder ju att den är helt designad för konsoler och att de inte alls hade PC i åtanke då de gjorde den. En motor designad för konsoler fungerar nästan alltid dåligt på en PC rent prestandamässigt. Kopierade en kommentar från artikeln du länkande.

Well Frostbite is really a Console engine at the moment isnt it? unless im mistakent his is the first game where its used on PC now - so they're essentially porting it over. understandable that that comes with certain limitations

Sen att du argumenterar som en tolv åring och tydligen ÄR en tolv åring påminner mig om att jag har viktigare saker för mig än att försöka hjälpa dig att förstå saker som du är för ung för att förstå. Det är ett fritt land så du behöver inte sitta och skriva i min tråd eller hur din lilla skit? (what goes around comes around)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nej din rävhjärna, det tyder inte på dålig optimering utan på att din CPU är för slö.

Kolla igenom forumen så ska du se hur många som löst det problemet genom att köpa sig en Quad.

Men du får gärna sitta där och gnälla på dålig optimering, kommer säkerligen aldrig bli någon ändring när det kommer till den punkten. Skaffa dig en Quad så ska du se att din GPU load slår i taket den oxå.

PS: Såg att du skrivit att du var/är 17år. Då har du tyvärr inte rätten att kalla mig lilla skit.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Så söt du är Hardboiled15.

Jag tycker att det är helt idiotiskt att inte BC2 är optimerat för min P3 933mhz dator, helt sjukt att dom glömmer bort att "optimera" spelet för alla eller hur?

Men för att slå lite vett i den gnällande lilla knopp som har satt sig mellan dina axlar så ska jag informera dig om att spelen kräver mer och mer hela tiden.

Det är inte att spelet är dåligt optimerat för processorer med två kärnor utan det är nämligen så att det har stöd för quad core och går då självklart bättre på ett system med en quad core.

Nya spel kräver ny hårdvara, du kallar dig för en "seriös gamer" en seriös gamer köper hårdvara för att klara av spelen som personen i fråga spelar.

Spelet går inte på något sätt dåligt på en två kärnig cpu men självklart bättre på en quad. Förstår inte riktigt vad du har för problem att inse att du sitter på föråldrade grejjer.

Sen att dom skippade flygplanen är i mina ögon helt underbart, var ett helvete att skjuta ner de skrällena i de tidigare BF liren.

Du klagar på att det är xbox och ps3 fel att det är på detta viset men nu är det ju faktiskt så att BC1 kom inte alls till PC, vore kanske bättre om dom gjort det samma med BC2 oxå då för att slippa allt gnäll från trångsynta småpojkar som alla tycker sig vara "seriösa gamers"

Det är bara dit eget fel att du sitter och spelar spelet, är det så förbannat dåligt så tycker jag att du ger fan i att starta det något mer.

Dock håller jag med om att M60 är något förbannat bra och behöver fixas snarast.

Bra sagt, håller med helt.

Är ett jävla gnäll på självutnämnda proffs.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag har läst på en hel del forum och det är väldigt många som lackar ur på spelet.

Dels så är kartorna som sagt för små för 32 spelare.

Man hinner knappt spawna innan man får en carl gustav i huvudet.

Sen måste dom fixa en limit på alla klasser.

Älskar när man har 8-10 snipers i laget när man kör rush.

Hitboxen är K*K dålig också.

Medlem

Slänger man skit till höger och vänster i en diskussion så blir alla skitiga...

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag har läst på en hel del forum och det är väldigt många som lackar ur på spelet.

Dels så är kartorna som sagt för små för 32 spelare.

Man hinner knappt spawna innan man får en carl gustav i huvudet.

Sen måste dom fixa en limit på alla klasser.

Älskar när man har 8-10 snipers i laget när man kör rush.

Hitboxen är K*K dålig också.

Är banorna för små så väljer du en server med färre personer.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Nej din rävhjärna, det tyder inte på dålig optimering utan på att din CPU är för slö.

Kolla igenom forumen så ska du se hur många som löst det problemet genom att köpa sig en Quad.

Men du får gärna sitta där och gnälla på dålig optimering, kommer säkerligen aldrig bli någon ändring när det kommer till den punkten. Skaffa dig en Quad så ska du se att din GPU load slår i taket den oxå.

PS: Såg att du skrivit att du var/är 17år. Då har du tyvärr inte rätten att kalla mig lilla skit.

Du kan verkligen inget om spel och datorer va? Då ett spel använder onödigt mycket system resurser på lägsta inställningarna då tyder det på dålig optimering.

Att man måste ha en quad för att spelet ska fungera bra är ju för fan bevis på att spelet är dåligt optimerat till och med Crysis fungerar toppen med en Dual Core processor det där är det bättre fysik+grafik. Då en Core2Duo överclockad till 3,5Ghz inte räcker så tyder det på att något med spelet inte står rätt till. Läs på forum så kommer du att upptäcka hur jävla många som tycker att spelet är uselt optimerat folk som sitter med Corei7 processorer och 280 GTX kort får dålig prestanda och du menar att är för att deras datorer är dåliga?

Jag har redan berättat för dig exakt vad det är som gör att spelet fungerar dåligt med Dual Core processorer. Frostbite som BC2 använder är en motor som är gjord först och främst för Xbox 360 och Playstation 3 båda använder fler än 2 processor kärnor och där har du din anledning till att spelet fungerar bäst med quad. En dåligt optimerad motor är exakt vad det är för om det här inte klassas som dålig optimering vad är det då? För så kan man ju säga om alla dåligt optimerade spel att det är användarnas fel för de har för dåliga datorer eller hur?

Nej nej Stalker var inte alls ett dåligt optimerat spel det var ju bara vi spelare som inte hade system för 20+ tusen kronor eller hur?

Jag har all rätt att kalla dig lilla skit då du tydligen är och beter dig som en.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Nej verkligen inte, jag kan inte ett dyft om ämnet.

Men du sitter tydligen på en för slö CPU för att nyttja det grafikkort du har, tycker du borde fattat det själv men icke.

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=220380&mpage=2#265767

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=162134

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/453612.page

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=112730...

Sluta vara en sån BC2 fanboy och läs lite istället. Jag har ett 8800 GTS G92 kort som är väldigt överclockat jag kan bla lira MW2 på max inställningar och Mass Effect 2 utan problem. Knappast att en Core2Duo processor på 3,5Ghz bottleneckar grafikkortet jag kan sätta allt jag äger och har på att inte är så. Läs så upptäcker du att det är väldigt många som har samma problem men som kör med Quad processorer. Tycker du inte att det är konstigt ifall om ett sådant nytt och krävande spel bara använder hälften av kraften på ett 8800GTS kort? Det här problemet är tydligen relaterat till själva mjukvaran trodde du skulle fatta det själv men icke=)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Får nog vara beredd att hålla med hardboiled15 här. Man får helt enkelt kolla på hur snyggt BC2 är jämfört med andra spel. Det är inte snyggare än Crysis eller Far Cry2 tex, enligt min uppfattning. Fungerar dessa spel på dual core, ja det gör dem. Så om en spelare som har en viss fps i dessa spel och får mycket sämre fps i BC2 på likvärdiga inställningar så kan man ju inte dra någon annan slutsats att BC2 är sämre optimerat eller har sämre grafikmotor.

Medlem

Nu glömmer ni att räkna med en del saker som tar upp kraft. Ballistik kostar en hel del i processorkraft. Med tanke på hur många skott som flyger på en server på en gång och att dom alla ska beräknas på kulbana så tar det mycket kraft. Likaså tar det på processorena med all beräkning för förstörda saker på banorna.

Jag säger inte att BC2 är perfekt optimerat, det är det inte, men man kan inte rakt av göra en sådan jämnförelse.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Nu glömmer ni att räkna med en del saker som tar upp kraft. Ballistik kostar en hel del i processorkraft. Med tanke på hur många skott som flyger på en server på en gång och att dom alla ska beräknas på kulbana så tar det mycket kraft. Likaså tar det på processorena med all beräkning för förstörda saker på banorna.

Jag säger inte att BC2 är perfekt optimerat, det är det inte, men man kan inte rakt av göra en sådan jämnförelse.

Ditt argument faller ganska snabbt om man gör en jämförelse med spelet Crysis som både har bättre grafik och fysik men som fungerar utmärkt på dual core processorer.

Jag har lirat det online och jag kan säga det att grafik i förhållande till prestanda är bra mycket bättre än på BC2. Just därför har jag lika med 0 lust att uppgradera mitt system för BC2. Nej om det är något jag tänker uppgradera inom en snar framtid så är det knappast min processor utan snarare mitt grafikkort.

En dual core processor på 3,5Ghz borde hålla måttet i minst 2 år till. Känns lite som hetsen att man helt plötsligt måste ha nätag på 1000W fast allt i datorn har blivit strömsnålare förutom vissa grafikkort då. Det handlar om att företagen vill få oss att köpa nya delar så ofta som möjligt. De vill inte att våran hårdvara ska hålla måttet i flera år, och ett tag så låste man överclockning på processorer av just den anledningen.

När alla spel fungerar fin fint med min "föråldrade" Core2Duo så ser jag ingen anledningen till att köpa en ny processor bara för att ett spel råkar ha en grafikmotor som äter processor kraft.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Men så bra att det inte råder köptvång då

fast du missade min poäng. Balistik. Det har Crysis väl inte, utan det är raka kulbanor och hit på en gång. I BC2 är det "riktig" balistik med parabel kulbana och fördröjning över avstånd. Det är det som tar extra. Sen att BC2 inte är optimerat för två kärnor, det stämmer.

Medlem

tycker att recon behöver mega nerf. spelet brukar gå något i den här stilen join gå 2 meter sniped, respawn carl gustav says bomb, 40mm grenade och så den bästa grenade strike eller vad den nu heter nice nice....assult behöver långt mer skada med.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag har läst på en hel del forum och det är väldigt många som lackar ur på spelet.

Dels så är kartorna som sagt för små för 32 spelare.

Man hinner knappt spawna innan man får en carl gustav i huvudet.

Sen måste dom fixa en limit på alla klasser.

Älskar när man har 8-10 snipers i laget när man kör rush.

Hitboxen är K*K dålig också.

Kartora har sin förklaring. Max spelare på konsol är 24, det är kartorna gjorda för helt uppenbarligen.
Att dom sedan satte en gräns på 32 för PC känns idiotisk i nuläget. Om dom inte släpper större banor i framtiden ska man helt klart hålla sig till servrar med 20-24 spelare.
Då finns det gott om ytrymme att faktiskt spela bra som ett lag utan att det blir en rocket/tube fest av hela kartan.

Limit tycker jag ocksa dom borde kunna fixa som server kommandon. även om jag inte tycker problemet är så stort på PC, byter bara server om jag har halva laget som kampande nouse snipers.

Kartorna, och M60 + 1911 pistolen är min personliga största problem med spelet nu, men dom är knappast 'game breaking' för mig.
1911 med magnum är bara för OP just nu , jag har 1000 tals kills med endast den pistolen.

Optimeringen har jag ingen åsikt i för jag kan hålla 60 fps i high settings 1920x1080 men det kan mycket väl vara sämmre än vad det skulle kunna vara p.g.a konsollportning.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:

Jag har läst på en hel del forum och det är väldigt många som lackar ur på spelet.

Dels så är kartorna som sagt för små för 32 spelare.

Man hinner knappt spawna innan man får en carl gustav i huvudet.

Sen måste dom fixa en limit på alla klasser.

Älskar när man har 8-10 snipers i laget när man kör rush.

Hitboxen är K*K dålig också.

Hitboxen är sämre i de andra BF spelen.

Kartorna är gjorda för consol just nu vilket gör att när man trycker in 32 pers börjar det lagga, och kartan upplevs som liten.

Public lir med limit känns knäppt, enbart i Klanspel kan detta behövas och då ser jag hellre att man balanserar klasserna, tex tar bort 1.5 sekunder odödlighet efter ress osv, 4 medics kan springa över en hel karta typ.

CG är bra, bannad enligt esl tillsammans med m60 och mortars.

Det är många som lackar ur som är en av de 8 snipers du förklarar, det är många "pro's" Som lamar och sedan skriver om att andra gört.

Medlem

jag är jätte besviken för att de inte finns några flygplan ... jätte trist

samma misstag som dom gjorde med gta 4 -.-


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Medlem
Skrivet av oi-bastard:

jag är jätte besviken för att de inte finns några flygplan ... jätte trist

samma misstag som dom gjorde med gta 4 -.-

Spela Battlefield 3 när det kommer då. Jag och måååååååånga andra är glada att sattygen inte finns med i Bad Company.

Medlem

mm har inte sett något som imponerar grafik mässigt på typ 6år.... men vad förväntar du dig av ett nvidia kort lol har inte ens dx11 stöd. kör med radeon här med inga problem med spelet med högsta i allt o jag har en äldre duelcore processor än du.

Ja spelen blir sämre o sämre tack vare konsolerna... BF3 kommer säkert va konsol anpassat grattis=9

Medlem
Skrivet av Sille:

mm har inte sett något som imponerar grafik mässigt på typ 6år.... men vad förväntar du dig av ett nvidia kort lol har inte ens dx11 stöd. kör med radeon här med inga problem med spelet med högsta i allt o jag har en äldre duelcore processor än du.

Ja spelen blir sämre o sämre tack vare konsolerna... BF3 kommer säkert va konsol anpassat grattis=9

Vet inte om du med =9 menar att 8000 korten har DX9 för de har faktiskt DX10. Även fast DX9 tydligen fungerar bra mycket bättre än DX10 för mig på BC2.

Så man ska ha ett ATI kort för att spelet ska fungera bra alltså? Väldigt logiskt eller inte. Jag måste också nämna att Crysis Warhead är överlägset BC2 på allt då det kommer till den tekniska biten och ändå får de flesta bättre prestanda på det spelet. YOU FAIL!:O


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jävligt intressant tråd Köpte BC2 i början av veckan och är BF oskuld.. Kan inte säga att jag är allt för imponerad. Jävligt roligt spel, då man får mer "krigs känslan" än i MW2 som jag annars spelar. Men det är alldeleds för dålig hitbox och ojämna vapen. Man skjuter och skjuter och ingenting dör. Går man istället in på MW2 och skjuter mot en person så dör han direkt.

Roligt spel iaf och jag slutar inte spela än iaf Men av att läsa denna tråd så blir man inte sugen på att lägga 10k på ny dator nästa gång, tror jag ska bli PS3 fjolla istället.

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Men det är alldeleds för dålig hitbox och ojämna vapen. Man skjuter och skjuter och ingenting dör. Går man istället in på MW2 och skjuter mot en person så dör han direkt.

Testa en HC server så ska du se.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av bleetzer:

Men det är alldeleds för dålig hitbox och ojämna vapen. Man skjuter och skjuter och ingenting dör. Går man istället in på MW2 och skjuter mot en person så dör han direkt.

Testa en HC server så ska du se.

Det är fortfarande dålig hitbox och hitreg enda skillnaden är att folk dör så fort så att man inte märker att det suger.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Något som jag verkligen har börja irirera mig nått sjuk på är den så inni hel***tes buggade kniven.

Vet inte hur många jag har knivat i ansiktet för att sedan bli knivad själv för att min knivning inte reggades. yey o happy times! RAGE!

Medlem

Jag anser att HC är för krigstokiga gubbar haha. "Ge mig verklighet!!" Kanske drar det ganska hårt med kammen men det är den uppfattningen jag fått

Medlem
Skrivet av Kinne:

Något som jag verkligen har börja irirera mig nått sjuk på är den så inni hel***tes buggade kniven.

Vet inte hur många jag har knivat i ansiktet för att sedan bli knivad själv för att min knivning inte reggades. yey o happy times! RAGE!

Välkommen till klubben.

Medlem

Ja jag har själv märkt lite konstiga saker när det gäller hur folk dör. man kan matta me Medic M8 o mg36 rätt mkt och se 5-6 st ( Träff Kors ) ändå dör dem inte riktigt, även att man kan göra så skotten Skadar mer o kan skytta längre ( Bullshit ) kör man me EX M95 som skadar 99 o använder saken som gör man skadar mer så dör fienden inte alltid med ett skott i magen/bröstet endå, vilket känns lite skumt, samma sak me dem andra, Kevlar märker inge skillnad, saken som gör att man träffar bättre när man siktar, inge direkt skillnad. Att gnälla på hardcore tkr ja inte man ska göra, det Heter ju hard core av en anledning så man ska dö av 1-2 skott. Sen också att Nej det är inge battlefield, det är ett battlefield BAD COMPANY, så ja personligen tkr det är skönt att det är lite skillnad, vad skulle ananrs meningen me BF3 vara ifall det skulle vara likadant? Men hoppas bara dem sparar att man kan skytta sönder hus till 3:an, har väldigt svårt att gå tbx till spel där man inte kan det, man blir lite sur när fienden springer bakom en husknut o man inte kan spränga bort skiten me EX rpg o döda den jäveln. Men ah skulle nog ge BFBC2 (pc) 7/10 då det som drar ner till 7 är att det är gjort för Konsoler, Som man märker en hel del av när man lirar. Vilket är lite förkrossande.

Glömde en liten sak här angående Hitboxen som ja tkr me all rätt man ska få gnälla på, vist den är förbättrad sedan BF2 men man blir så jävla aggro när man snipar o skytter ett skott o T.O.M ser blodet flyga, men endås registreras inte det som ngn träff =(


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Kinne:

Något som jag verkligen har börja irirera mig nått sjuk på är den så inni hel***tes buggade kniven.

Vet inte hur många jag har knivat i ansiktet för att sedan bli knivad själv för att min knivning inte reggades. yey o happy times! RAGE!

Välkommen till klubben.

Tycker det är tråkigt att dom tagit bort kniven som ett eget vapen, känns som att en bättre idé skulle vara att man kunde slå till snabbt med vapnet istället.


signatur

B lup

123
Skriv svar