MW2 går inte att starta

Inaktiv
MW2 går inte att starta

Detta har diskuterats ett tag över olika forum nu, men väcker liv i det igen i en egen tråd eftersom det ändå inte riktigt verkar falla in i det som jag hittat här.

Köpte nyss Modern Warfare 2 och har installerat det direkt i Steam. Nu visar det sig dock att när jag ska starta det så fryser det direkt. Jag har så pass tur att jag kommer till Activisionloggan ibland, men där fryser den till varenda gång. Det enda som återstår är att tvångsavsluta programmet.

Detsamma gäller i stort sett multiplayer-läget.

Någon som har en idé? Butiken är ju inte så sugen på att återköpa spelet.

Jag har Windows 7 Ultimate och GeForce 9800GT.

Medlem

Prova att installera en nyare version utav directx


signatur

2.8 Ghz | 3GB RAM | 160 GB HDD | Antec Twelve Hundred :) |

Inaktiv

Problemet någorlunda lokaliserat. Det fungerade efter att datorn installerats om helt, och kraschade efter installation av WinRAR, Microsoft Office 2007 eller uTorrent. Jag tippar på att orsaken är det senare. Hur det därefter kan gå till förstår jag inte.

Inaktiv

PROBLEMET LÖST.

Det framstår som att Modern Warfare 2 inte gillar att spelas utan att man har en router framför sin dator. Så är det i mitt fall. Spelet fungerat utmärkt när jag har routern inkopplad, men det vägrar starta när jag försöker köra utan router och har kabeln från datorn rätt in i nätverksuttaget i väggen.

Det här kanske kan hjälpa någon i framtiden.

1
Skriv svar