MW2 till konsol eller pc?

Medlem
MW2 till konsol eller pc?

Tänkte införskaffa det.

Den stora frågan...

Till ps3 eller pc? :crazy:


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem

Om du nu vill köpa så tycker jag du ska välja PS3. Spelet håller konsolstandard och funkar nog i längden bättre på en konsol där spelarbasen inte krymper så snabbt.

Det finns i detta spel inte en enda fördel vid att köpa PC-versionen framför konsol, däremot flera nackdelar, som fuskare osv.

Medlem

Kan man styra FPS-spel med en kontroll så är det säkert snor-snyggt på PS3:an.. Men har man spelat med T-bord+mus sen Quake uppfanns så finns det bara PC.

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

Kan man styra FPS-spel med en kontroll så är det säkert snor-snyggt på PS3:an.. Men har man spelat med T-bord+mus sen Quake uppfanns så finns det bara PC.

Håller med fullständigt. In med stöd för mus och t-bord för alla spel på PS3 och jag kan skrota min PC.

Medlem

Spelade CoD4 på xbox360 och kontrollen var perfekt, jag klarade det på svåraste med den, antar att kontrollen är likadan på ps3.

Måste dock säga, köp det till konsol! Ångrar en hel del nu att jag köpte till PC, IWNet fungerar inte till PC och för 5 minuter sedan leftade jag en server tack vare att jag mötte en som hade aimbot. Jag trodde att IWNet skulle fungera, men ack så fel jag hade.

Nä du, köp det till PS3 eller ännu bättre... vänta tills Bad Company 2 kommer!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

PC håller alltid oöverträffad känsla. Bättre ljud, bättre bild, och snabbare kontroller.

Valet är enkelt


signatur

Throw the rules out the window, odds are you'll go that way too

Medlem

Tack för svaren! Det blir väl att leta upp ett billigt exemplar till ps3an. Om det går för dåligt får jag väl koppla in mus+tangentbord


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Medlem
Skrivet av marcusiaf:

Tack för svaren! Det blir väl att leta upp ett billigt exemplar till ps3an. Om det går för dåligt får jag väl koppla in mus+tangentbord

tyvärr, dessa "Features" är speciellt utvecklat för PC-versionen så på PS3 får du nöja dig med handkontrollen.

Inaktiv

Själv tycker jag PC. Då jag gärna sitter i vent med kompisarna och spelar :). Har lirat CS i ett antal år så det är väll därför det med :P.

Medlem

pc men om du kan hantera fps med handkontroll så kör på konsoll.

Rent allmänt verkar det som folk får mindre kills på konsoll än pc upplever jag och det innebär mindre killstreak tjafs och mindre fusk.

På pc är det för lätt att få till multipla killstreak även för nybörjare beroende på karta.

Lovade mig själv att inte köpa mw2 men kunde inte låta bli för sp och sen var steget inte långt till mp med alla dess fel iaf för pc.

Men är du som mig som verkligen inte kan hantera fås med handkontroll trots idoga försök så är det pc all the way


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar