Hur gör man för att alltid se FPS, Choke m.m i Counter-strike 1.6?

Medlem
Hur gör man för att alltid se FPS, Choke m.m i Counter-strike 1.6?

Hej alla

Jag bara undrar hur man får upp så att du ser choke, fps choke loss m.m när du spelar en match och om det gick att få det centrerat och så att det alltid var så skulle det bra..

Någon som vet vad man skriver i konsolen för att få upp detta?


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

net_graph 1
net_graphpos 2

Medlem

klistra in detta i config

net_graph "3"
net_graphpos "2"
net_graphwidth "100"


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av rockyballboa96:

va e choke?

Choke innebär att din dator skickar dina spelares position och vad han gör. T.ex skjuter, kastar granat och knivar till servern.

Inaktiv

Detta är en guide om Loss, choke och rates. Förklarar vad det är, hur det funkar och hur det kanske kan åtgärdas.

Hur kollar jag mina choke/loss?
- öppnar du console i spelet, skriv "netgraph 3". Så kommer det upp en massa siffror nere i högra hörnet. Där ser du FPS, choke/loss, samt. upload/download speed. För att stänga av netgraph, tryck fram console, skriv "netgraph 0".
Jag vill att ni föreställer er detta:
Tänk er att informationen mellan er dator och servern transporteras i en vattenslang, större vattenslang är med andra ord en fetare uppkoppling. Informationen i sig är små paket med vatten, vattenballonger säger vi.

Loss
Servern vill skicka dig 10 vattenballonger varje sekund, men du kan bara ta emot 7st vattenballonger i sekunden. Du kommer då inte att se vad som händer i de tre sista vattenballongerna förrän senare. Servern kommer att skicka dessa tre sista till dig så fort den får chansen att skicka dem, det kan vara direkt efter men hur som helst kan det vara för sent då. Du har alltså 3 i choke. Detta medför att du kan ha missat något som hänt på servern. Med Loss missar du egentligen inget utan ballongerna från servern kommer fram senare bara. Detta kan bero på din vattenslang, den kan vara för smal eller full med hål. Med andra ord din Internetleverantör har slarvat bort tre ballonger för dig. Det kan oxå bero på dina inställningar.

Choke
Du vill skicka 10st vattenballonger i sekunden till servern för att tala om att du precis har skjutit iväg 15 skott mot en fiende som du sett, men servern kan bara ta emot 7st ballonger i sekunden. Det som fanns i dina tre ballonger som nu är borta kommer därför fram senare och då har du troligen dött. Du upplever det då som konstigt att du inte träffade och dödade din fiende men det som egentligen hände var att dina skott aldrig kom fram med ditt första utskick utan kom fram senare, då han din fiende döda dig. Detta kan bero på din vattenslang, den kan vara för smal eller full med hål. Med andra ord din Internetleverantör har slarvat bort tre ballonger för dig. Det kan oxå bero på dina inställningar.

Jag ska gå igenom hur du ställer in dessa efter ditt eget behov. Detta har varit ett problem hos många CS spelare eftersom många bara litar på att någon annan ska ha bättre inställningar på något forum. De vill helt enkelt vara lata och kopiera någons inställningar. Det kan fungera bra men varför inte göra det själv? Då vet du att du får dina inställningar till din dators behov. Jag ska förklara hur du ställer in värdena på dessa tre kommandon här nedan och samtidigt passa på att berätta vad varje kommando gör. Fortsätt att ha föreställningen om vattenballonger i huvet. Då kommer ni förstå att vilket kommando som gör vad och ni kan enkelt åtgärda problemet ni har på olika servrar via consolen.

cl_updaterate
Detta kommando hanterar alla vattenballonger som servern vill skicka till dig, det påverkar alltså din Choke/Loss. Det här värdet kommer du att få ändra lite beroende vilken server du spelar på. Det huvudsakliga är att du provar dig fram, höj detta värde tills du får Choke/Loss och backa därefter lite. Ju högre du kan ha desto bättre är det. Men håll dig mellan 30 och 101.

cl_cmdrate
Det är det här kommandot som hanterar alla vattenballonger som din dator vill skicka till servern. Det påverkar alltså din Choke. För att ställa in detta på ett bra sätt ska du titta på din FPS, du ska sätta detta värde på samma som din normala FPS. Ligger du normalt på 60 FPS så sätt detta värde på 60.

Rate
Det här kommandot talar om vilken storlek vattenballongerna ska vara, ju större vattenballonger ju större slang behövs. Med det vill jag säga att högre värde på denna betyder snabbare lina. Du måste hitta ett bra värde för dig. Du kan höja detta till max 20 000, vissa säger att du ska ha det på 25 000 om du har bredband men det kan du ignorera, CS 1,6 kapar allt över 20 000 så det är max. Detta värde brukar vara liknande för folk med samma uppkoppling. Jag till exempel har Telia ADSL och jag har detta värde på 20 000 och jag kan hantera det. Jag föreslår att ni gör detsamma om ni har ADSL. Har du till exempel ett modem på 56k så bör du ha detta mellan 2500 - 4000

1
Skriv svar