Crysis slutade plötsligt fungera i med DX 10

Inaktiv
Crysis slutade plötsligt fungera i med DX 10

Mitt Crysis (vanliga Crysis - inte Warhead) har slutat fungera i DX 10. Man kan öppna spelet och man försöker ladda det senaste sparade stället - det ser ut att laddas men när man trycker på någon tangent för att börja spela blir allt svart och det dyker upp en ruta som säger att Crysis slutat fungera korrekt och att Windows söker en lösning på problemet.

Någon förklaring på vad som gått snett får man dock inte. Crysis fungerade som en dröm i förrgår kväll i DX 10 med very high-settings på allt. Det går att högerklicka på Crysis-shortcuten och spela i DX 9, men det hackar och laggar som f-n - med high-settings.

Jag har installerat den senaste patchen och hotfixen. Likaså har jag de senaste drivrutinerna för grafikkort. Det jag gjort efter det är att jag installerade Quake 4 och Windows Blinds. Jag installerade inte DX 9 som finns på Q4-skivan. Även Q4 patchades direkt med senaste patchen och funkar fint. Kan de här installationerna förorsakat problemet?

Jag blev klar med bygget för 2 veckor sedan - burken är alltså sprillans ny och jag har inte haft något problem med något annat.

CPU-temperaturen åker upp till 45 grader vid belastning (vid grafikintensiva spel såsom Crysis) från normalt 32 i Windows utan belastning - verkar alltså inte vara temperaturen.

Mitt system:

ASUS RAMPAGE II EXTREME
INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX klockad ca 20%
ASUS RADEON HD4870 X2 PCIE 2GB
3 x 2GB 1600MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM
Intel X25-M 80 Gt SATA-II SSD
WD CAVIAR BLACK 1TB SATA2 7200RPM 32MB

Windows Vista Ultimate 64 Bit SWE SP1 OEM

Tacksam för svar!

Hade du Crysis cd'n i cd/dvd läsaren när du patchade?

Jag har läst, och varit med om det själv, att det kan få lite dåliga bieffekter. Jag hade ett liknande problem men då var det DX9 som slutade fungera och DX10 hackade. Jag föreslår att du installerar om spelet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Jo, DVD:n var nog inne då jag patchade, men Crysis har fungerat bra efter det.

Hmm, underligt...

Då säger jag bara att du ska installera om det och sen patcha utan att ha i DVD'n i datorn när du gör det.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Det vara bara avinstallation av Crysis, delete av Crysis-mappen, nyinstallation och nypatchning som hjälpte. Något hade hänt när jag installerade Q4 eller Stardock Blinds! Men jag glömde ta ut DVD:n .... men nu funkar Crysis fint igen. Jag tror inte att det har någon betydelse om DVD:n är inne eller inte.

Punkbuster är en starkt misstänkt anledning till problemet - Q4-skivan installerade Punkbuster (någon gammal version) utan att fråga och den kanske skrev över någonting i den version som följde med Crysis, nu glömde jag att kolla om Q4 ännu fungerar....

Det kan det mycket väl vara. PunkBuster har ställt till mycket besvär för folk. Men aldrig i Singleplayer däremot.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

1
Skriv svar