SHENMUE!!! Jag vill hämnas min pappa!!!!

Medlem
SHENMUE!!! Jag vill hämnas min pappa!!!!

Jag spelade Shenmue 1 till Dreamcast och blev frälst, sen spela jag tvåan och blev ennu mera frälst. Jag väntar fortfarande på trean men vet att det är ner lagt =(

Det var prat om att göra remake på ettan och tvåan till xbox/ps3....???
jag väntar fortfarande på dom eftersom min dreamcast "gick sönder" för flera år sedan och nu vill jag återuppliva dom igen som jag tror många andra tusentals vill.

Så vad är det med Sega?? gillar dom inte pengar eller är dom bara dumma i huvudet?
Hemskt var det med att dom "teasa" en med Ryo i Sega all star racing eller vad det hette =P
Suck.....

Medlem

Sega har ju faktiskt börjat släppa en hel del gamla spel igen så du får väl bara hålla tummarna

Medlem

Hehe jo dom har ju det tack och lov. Men det var ju ett tag sedan den första samlingen kom så när kommer nästa?!??!! =D

Shenmue måste vara världens mest efterlängtade spel genom tiderna, tänk alla år som gått som massa folk har väntat på någon uppföljare ska komma.. ahh Sega asså va har hänt me dom igentligen.

Medlem

Hallå!?!?!?!?!?! SEGA!!!!!??? I WILL NOT FORGET SHENMUE!!!!!

Inaktiv

Man hoppas ju, men jag har nog gett upp hoppet. Spelade nyligen om båda spelen och jag tycker att ettan är klart bäst, sån härlig atmosfär.

Medlem
Skrivet av kraken:

Man hoppas ju, men jag har nog gett upp hoppet. Spelade nyligen om båda spelen och jag tycker att ettan är klart bäst, sån härlig atmosfär.

Shenmue är ett lyx spel spela du på en Dreamcast då eller? Min Dreamcast blev stulen två gånger =( haha faktist. Första gången var när jag var i lumpen då blev den utbytt mot en söndrig Andra gången var när jag skulle lämna in den på reparation hos kapten krok här i Gbg, ett halvår senare börja jag undra varför dom inte hört av sig så jag drar dit men då vet dom inget om någon dreamcast =( haha helt sjukt faktist att allt detta kunde ens hända =P

MEN jag håller nog med dig ettan har skönast atmosfär men det är lite som att jämföra lamborgini och ferari Båda är lixom LYX!

Inaktiv

Spelade dom på Dreamcast. Jag köpte konsolen ihop med Shenmue när det släpptes här 2000.
Och året därpå blev det tvåan.
Trodde ju aldrig att man över 10 år senare fortfarande skulle vänta på uppföljaren.

Vilken otur du haft med dina DC's.
Den där Kroken verkar ju ha bra service...

Medlem

Haha eller hur helt sjukt, hur många år fanns dreamcasten på marknaden? Tycker dom borde haft den längre ute mer och satsat på mer reklam så folk fatta att den fans, Är ju inte så många som ens vet vad en dreamcast var för något vilket är himla synd, känns som den inte fick en ärlig fight bara för som torska med marknadsföringen

Inaktiv

Ja, Dreamcast försvann lite väl snabbt där. Men nu har den kultstatus och det är många därute som älskar både konsolen och spelen, och så länge folk spelar på den så lever den ju

http://dreamcast-talk.com/forum/index.php

Medlem

Kul att det skrivs om detta underbara spel när jag precis spelat ut det på Emulator. Tänkte börja med 2:an i veckan.

1
Skriv svar