Red orchestra 2-tråden!

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Det är ok för egen del, men skulle bli en smula små sur om staket och murar står kvar vid explosioner eller när en stridsvagn kör in i dom.

Det är just detta destruction i RO2 ska vara till för - Att se till så att staketen fälls när du åker över dem med pansarvagnar. Hus kommer även kunna förstöras, men inte jämnas med marken.
"It's much more fun to fight over ruins, than just flat ground", som en utvecklare sa.

Skrivet av Reize:

Något jag läste på RO2-forumet som jag gillade var att man bara kommer kunna ha ett litet antal machine gunners och snipers i sitt lag. Resten av spelarna får därför spela rifleman med bolt action (vet inte vad det heter på svenska) gevär. Mycket trevlig funktion att ha som default.

Så är det i ettan. Bra att inte alla springer omkring som sniper.

Synd bara att det är först till kvarn som gäller, sen har han sitt sniper-kit hela matchen.

Medlem

Någon som vet när betan för oss som köpt Deluxe drar igång?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Någon som vet när betan för oss som köpt Deluxe drar igång?

vägrar förköpa innan jag vet .. är säkert inte så långt innan , typ en vecka..

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av MarkusWolf:

Det är ok för egen del, men skulle bli en smula små sur om staket och murar står kvar vid explosioner eller när en stridsvagn kör in i dom.

Det är just detta destruction i RO2 ska vara till för - Att se till så att staketen fälls när du åker över dem med pansarvagnar. Hus kommer även kunna förstöras, men inte jämnas med marken.
"It's much more fun to fight over ruins, than just flat ground", som en utvecklare sa.

Skrivet av Reize:

Något jag läste på RO2-forumet som jag gillade var att man bara kommer kunna ha ett litet antal machine gunners och snipers i sitt lag. Resten av spelarna får därför spela rifleman med bolt action (vet inte vad det heter på svenska) gevär. Mycket trevlig funktion att ha som default.

Så är det i ettan. Bra att inte alla springer omkring som sniper.

Synd bara att det är först till kvarn som gäller, sen har han sitt sniper-kit hela matchen.

Låter bra. Har aldrig gillat när det ligger snipers och trycker överallt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

håller det vad det lovar så kunde jag inte bry mig mindre om grafiken, men vi får se.

Medlem

Längtar grymt mycket till release och att slutfasen av betan ska släppas till folk som förbeställt Deluxe versionen..
Kommer bli sjukt bra, det kan jag garantera.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av riktigninja:

håller det vad det lovar så kunde jag inte bry mig mindre om grafiken, men vi får se.

Jag får hålla med dig, OM det håller vad det lovar. Grafiken och de smådassiga animationerna spelar ingen roll om inlevelsen och "slagfältskänslan" är äkta. När de visat upp spelet med bottar har AI:n dock visat sig värre än värdelös inte för att jag kommer spela något offline, men för många slarvigheter i utvecklingsprocessen gör mig alltid orolig.


signatur

Imperator

Medlem

Haha den nya "Remembering"-trailern fick mig att skratta


signatur

Imperator

Medlem

Jag tycker grafiken är helt okej i spelet (som det verkar). FEAR 3 har sämre grafik tex. Sen är det inte grafiken som gör allt. Realismen gör en stor del av känslan

Medlem

Ja, om 'bling bling' högsta prioritet så finns det ju välkända alternativ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Lolflakes:

Någon som vet när betan för oss som köpt Deluxe drar igång?

vägrar förköpa innan jag vet .. är säkert inte så långt innan , typ en vecka..

Senaste budet är att betan drar i gång 30/8 men datumet är inte hugget i sten.

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=56818

Medlem

Har vi tur så kommer betan på tisdag

Medlem

Kommer den idag?

Medlem

Yes, it's confirmed!


signatur

Wai

Medlem

Någon som vet hur man ansöker osv?

Medlem

Du kan inte ansöka till den, det är för folk som förbeställt Deluxe version.


signatur

Wai

Medlem
Medlem

Uhm. Går det inte att få tag i Deluxe version i svensk butik? Så att man får skiva då alltså... :/ Annars får det väl helt enkelt bli att köpa vanliga versionen och skippa betan

Medlem

Tror ej det går, har för mig det är endast på steam.
Men för er som väntar på betan, det kommer förmodligen släppas inatt eftersom Tripwire har sitt kontor i Georgia, USA och dom följer den tiden.
Så betan är antagligen ute imorgon bitti, så jag ska bara ha datorn igång och gå och lägga mig lite tidigare så jag kan lira lite snabbt innan skolan! :3


signatur

Wai

Medlem

Återkom gärna med intryck av spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har laddat ner betan nu men det finns inga servrar i serverlistan!?

Medlem

Ugh, när man precis lärt sig RO1 så måste man lära sig RO2!
Spelet är sjukt snyggt och jag gillar gameplayet mer än RO1 i alla fall. Gillar att man kan ge order och se sina order mycket lättare än RO1.

Medlem

Helvete hur får man skiten att fungera?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Helvete hur får man skiten att fungera?

Bara att joina en server?

Medlem
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av Lolflakes:

Helvete hur får man skiten att fungera?

Bara att joina en server?

Krashade hela tiden. Nu verkar det fungera bättre i allafall.

Kul spel faktiskt!

Medlem

Jah!

Nu har man köpt hela bunten på steam, jag vet... idiotiskt... Men jag vill ha betan.
Jag gillar spelet, lite buggar ännu men det är ju bara en beta.

Medlem

Själv förhandsbokade man special edition från webhallen nyss, 250kr så får man med ettan också

Inaktiv

Det här kommer bli grymt. Tripwire kan man lita på. Väntar bara på lite fler vagnar och vagnkartor. Infanteristrid i all ära men inget går upp mot massiva tankstrider typ som i RO när det begav sig. Infanteri kriget kanske är bättre i RO2 men det krävs nog ett LAN för att funka ordentligt. Kruxet med publika krig är att ingen kan chefa striden på ett bra sätt vilket resulterar i att alla bara ränner omkring som yra höns.

Inaktiv

har kört betan ett tag nu .. och det spelet har en "feature" som är game-breaking enligt mig .. CLIPPING!! wtf WTF
man kan springa igenom dom på samma lag .. och fienden .. det förstör ALLT!!
..#¤%&%¤
annars hade det varit ett av bästa spelen 2011 enligt mig.. trots den gigantiska buggfesten
och många miffon i ro2-forumet vill ha det så . för dom lipar om griefers som kommer blocka dörrarna annars

Medlem
Skrivet av riktigninja:

har kört betan ett tag nu .. och det spelet har en "feature" som är game-breaking enligt mig .. CLIPPING!! wtf WTF
man kan springa igenom dom på samma lag .. och fienden .. det förstör ALLT!!
..#¤%&%¤
annars hade det varit ett av bästa spelen 2011 enligt mig.. trots den gigantiska buggfesten
och många miffon i ro2-forumet vill ha det så . för dom lipar om griefers som kommer blocka dörrarna annars

Det är ju så...Det är väl inget och gnälla om

Skriv svar