Battlefield 3 inget för Steam?

Medlem

Trevligt att de dumpar $team
Sämsta DRM/Program som finns, stort, tungt, sjukt dåliga användarvillkor (rättigheter), dålig "förlorat lösenord", krav på att ha dyngan på datorn, gratiskonton kan inte ens lägga till vänner, spel köpta i butik är digitalt låsta etc. Direct2Drive är i jämförelse helt underbart, snabbt, smidigt och enkelt utan en massa rester...

Sen är det alltid bar med konkurrens, får Steam konkurrens kanske de börjar bry sig om sina "kunder" igen ^^

Medlem
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Dom där problemen kommer man knappt ihåg.
Det enda som är trist är att friends kan självdö ibland. Finns nån titel som är beroende eller var beroende av det där... om det var MW2 tro?

Steam är riktigt bra. Flesta kamrater sitter där och det är lätt att kroka i dom och panga på dom.
Vad BF teamet behöver kolla på iaf är deras server browser och femtioelva steg att logga in till fanskapet i MP. Det är en sån väntetid på det där att man blir lätt uttråkad. T ex CS 1.6 är man inne på en server i ett nafs.

BF3 på Steam vore riktigt fint. Då kan man snabbt logga in och lira hos kompisen. Den biten fattar man inte heller hur dom inte kan fixa det att keyn är bunden till kontot från första början.

Medlem

EA är giriga.
Dom ska lansera sin egna "Steam"
Orgin.
Där kommer ni kunna köpa EAspel

Medlem

EAs Origin kommer inte att bli så stort som de önskar. De är värdelösa på kontohantering. "Logga in här... logga in igen.... och igen... en gång till.... igen.... snart över, bara en gång till... och en liten gång till". Steam är viktigt för PC-marknaden och att inte finnas på Steam är nästan som att inte finnas på Google (ok, aningen överdrivet).

Medlem
Skrivet av Improved:

Till alla er som prisar Steam, vafan händer när man ibland ska lira tex, CS, TF2, CoD matcher och skitet vill inte ens starta?!

Alla dess trådar på Steam forumet där de skriver "Ta bort .blob samt vissa.dll filer", "Öppna den och den porten". Kom inte hit o säg att miljoner pc spelare inte kan hantera skit programmet. Steam lever sitt egna lilla liv, det funkar när den vill. Funkar det ofta?, japp, men ofta så vill det sig inte heller! Hur många guides man än följer, hur många portar man än öppnar, man kör t.o.m utan brandväggar, installerar om skitet, formaterar om datorn i hopp om att det ska fungera vid viktiga tillfällen, men nej. Vet inte hur många gånger man suttit på vent och fått skjuta fram matcher över nätet, just pga av skit programmet! Och vad som är roligt är att oftas när det skiter sig, så skiter det sig för flera åt gången. Vad betyder det må tro? Jo, deras AUTH server strular konstant! Man betalar för bra och snabb bredband samt nya datorer i hopp om att att det ska hjälpa, icke.

När Sierra hanterade online delen och man lirade över WON så existerade inte detta fenomen. Om det nu var nere så var det pga av maintenance som varade en kort stund, och då var det nere för alla, men var uppe lika fort. Dock, så fort Valve tog över, då redan vid Steams början, var det skit. Har det blivit en aningen bättre på senare tid? Japp, men det strular ändå oehört mycket för det.

"Viktiga" spel som BF3 ska aldrig blanda sig med Valve, aldrig! Låt de behålla sina Bejewled aka telefon spel, ge mig en stand alone version utav BF3 samt inbyggd server browser, det räcker! Prata med vänner man kan göra genom ventrilo/skype eller varför inte skriva till varandra ingame med endast knapptryckning? Allt lull lull som de valde att lägga in i deras "paket", det skapades enbart för att locka fjuniga fjortisar som ser bling bling överallt. Men är det inte så det ser ut överallt nuförtiden?

NEJ TACK, bra som fan om EA väljer att släppa det som stand alone, vill inte heller veta av deras Origin btw, luktar Steam från långt håll!

Mer stand alone åt folket!

Jag har använt Steam sen samma månad dom lanserade tjänsten. Jag har haft problem med den max 3 gånger och då har det varit handhavande ifrån min sida (Free to use brandvägg eller virusprogram som jävlats).

Så har du mycket problem så bör du kolla din egen utrustning, generellt fungerar steam jävligt bra för folk

Medlem

Skumt, dom hade ju lätt håvat in MYYYYCKET mer pengar med hjälp av Steam, Men men sålänge jag får spela mitt Bf3 så e jag glad.

Medlem

Har provat origin och jag gillar det. Det fungerar annolunda än steam för där behöver inte spelet ha origin igång för att kunna köra spelet. Enda som krävs är att man måste skriva in sin cd-key innan man kör första gången.

Fungerar även att lägga till EA spel från steam till origin med bara cd-nyckeln, går också att använda spel man har på skiva. Tankar i 5.5 MB/s med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av PatSupreme:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av FelixenS:

Konto behöver du ju inte nytt eftersom det är det EA-konto du ändå behöver för att spela online, och Origin fungerar utmärkt och nedladdningar är inte lika långsamma som på Steam.

Oj! Jag har för det mesta mellan 60 till 90 Mbit/s från Steam. Är Origin snabbare? Hur snabbt är det egentligen? Över 100 Mbit/s?

Kul att höra lite referenser till hastigheten, då jag endast har ADSL 12-30 kommer jag aldrig upp i mer än ca 13mbit från Steam men hur snabba är Steams servrar tro om man har bättre uppkoppling själv? Är 60 - 90 det mesta ni har kommit upp i?

Jag brukar ligga runt en 2.5 MB/s ner men vet att jag har peakat på 7 MB/s ner men det var iof kl 5 på morgonen Sitter på 100/10 lina så borde gå att få mer tycker jag!

Medlem

Ok så länge de inte kräver Origin. Om Origin krävs tar jag Steam och Valve över EA 10 dagar i veckan, 450 dagar om året.

Stand alone och med en egen bra server browser skulle var det bästa dock.

Medlem

Känns som att EA skulle ha tänkt på detta tidigare. Blir nog svårt att få över folk till ett nytt "steam" liknande program. Ska inte säga att jag är påläst i detta alls!
Jag kommer iaf inte använda deras program, jag använder steam för att de är smidigt att ha allt i samma program.

Sen att folk klagar på att steam inte fungerar alltid. Finns det någonting som fungerar felfritt jämt? Skeptisk!
Vill även tillägga att mina hastigheter vid nedladdning i steam är utmärkta. Jag har 100mbit och har inga problem att komma upp i 6-7mb/s. Vid några enstaka tillfällen har jag tom lyckats maxa ut linan.

Är sugen på bf3, men inte så sugen att jag tänker använda ytterligare ett program till det. Så för min del blir det nog köp i butik.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Måste man ha Origin igång när man spelar som med Steam eller är det bara en butik?

AW8
Medlem

Steam vs Origin
The fight is on.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Man behöver inte ha Origin igång för att lira spelet.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Man behöver inte ha Origin igång för att lira spelet.

Gött för man blir alltid lika putt när Steam vägrar fungera...

Medlem

Vem fan köper nya spel på Steam? Det är fan roligare att elda upp pengarna.

Medlem

Förstår inte hatet mot att EA fixar sin egna butik.
Ni sitter ju själva med Valves egna som bara hade Valve spel från början.

Och ni kommer bara behöva använda det en gång sen kan ni stänga av programmet då det inte behöver vara igång för att spela spelen. (Bara det gör det bättre än Steam)

Sen att folk klagar att alla vänner sitter på Steam.. kom igen nu, då får ni ju bara använda Origin som har ett liknande system som Steam.

Så sluta gnälla, snälla har inte läst ett ända argument som varit bra för att INTE använda Origin.

Fördelen med Origin är ju att man slipper starta och ha ett program i bakgrunden bara för att spela, bara att betala ladda ner sedan behöver man aldrig starta det igen.

Medlem

Jag bryr mig inte i det jag köper ändå inga spel i steam fasst jag har steam

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Förstår inte hatet mot att EA fixar sin egna butik.
Ni sitter ju själva med Valves egna som bara hade Valve spel från början.

Och ni kommer bara behöva använda det en gång sen kan ni stänga av programmet då det inte behöver vara igång för att spela spelen. (Bara det gör det bättre än Steam)

Sen att folk klagar att alla vänner sitter på Steam.. kom igen nu, då får ni ju bara använda Origin som har ett liknande system som Steam.

Så sluta gnälla, snälla har inte läst ett ända argument som varit bra för att INTE använda Origin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Origin_%28digital_distribution_p...

"When Origin retires a game, it can no longer be downloaded. As of June 2011, Origin has retired "around 10 games".[9] According to EA's terms of service,[10] an account may be canceled after 24 months of non-use"

Det är det jag hatar mest, mitt konto kan stängas av och mina spel tas bort om jag inte använder de.

Jag har flera EA titlar som jag inte spelar längre då det har att man bara kan installera 3-4 gånger, samt flera har jag inte ens fått o funka och EA's tech support är en av de sämsta jag haft.

Steams spel har alltid funkat för mig, inga problem ect.

Jag säger inte att att jag tycker DRM lösningen är bra som Steam har, men med tanke på så få problem jag haft med Steam så föredrar jag de.

Medlem

Har aldrig gillat Steam, sen jag förlora mitt konto och kontakta dom om och om igen med bevis på att det var mitt konto med CD-Keys & bilder, logger... inget svar.

På peakhours på steam får jag som bäst 70-700kb/s, Origin ger mig 6-7mb/s ..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Köper aldrig nya spel på steam, det är mest en tjänst jag använder för rea titlar och mindre spel. Enda skälet till att jag ens har Steam är för att jag blev påtvingad det för att få spela Valve spel. Steam och Origin är båda skräp, jag har hellre spelen på skiva och självständiga.

Medlem

Jag ser det som positivt om EA enbart kör sina titlar via 'Origin'.

Då kanske man slipper Valve's "ocker" priser på spel, när dom likställer 50 USD till 50 Euro.

I dagsläget:
50 USD = 326.3kr
50 Euro = 458.6kr

Typ 50% dyrare priser än vad det borde vara på Steam. Så när dom har sina 50% "rea" på spel, så är det i själva verket oftast NORMAL pris på spelen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag köper mitt i butik!

Så länge man besparas all extra skit som steam, origin osv så är jag nöjd. Fördelen med Origin är väl att man kan knappra in sin kod som följer med spelet för att låsa upp den digitala versionen.
Vet inte om steam funkar så!?

Inaktiv

Normalt sett skulle jag inte gilla detta men eftersom man inte finner några Valve-spel på Origin så är det inte mer än rätt att EA då dumpar Steam.

Medlem

Då blir det inget köp av BF3. Släpps det inte på Steam, så köper jag det inte.

Medlem

skitbra steam borde vara frivilligt, man kan ju fortfarande lägga till det som ett non-steam spel om man vill ha chatten

Medlem

Dom kör på en mer realistisk look så det blir antagligen 18+ och steam säljer väl inte dom?

Medlem

Jag gillar Steam och har varit med enda sedan början, hösten -03. Dom har hunnit etablera sig riktigt ordentligt. Steam förknippar jag med smidighet, enkelhet och seriös(het?). I början var man tveksam till att inte få en fysisk kopia av spelet men nu är jag noga med att spara alla kvitton på mina inköp. Jag gillar starkt att ha alla spel på samma ställe och att man lätt under spelets gång kan få upp steam-interfacet.

Nya spel må vara ganska dyra men reorna är ganska oslagbara. Det är synd att BF3 eventuellt inte kommer till Steam, jäkligt synd. Man får helt enkelt gå till den lokala spelbutiken som på den "gamla" tiden.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag ser det som positivt om EA enbart kör sina titlar via 'Origin'.

Då kanske man slipper Valve's "ocker" priser på spel, när dom likställer 50 USD till 50 Euro.

I dagsläget:
50 USD = 326.3kr
50 Euro = 458.6kr

Typ 50% dyrare priser än vad det borde vara på Steam. Så när dom har sina 50% "rea" på spel, så är det i själva verket oftast NORMAL pris på spelen.

Vad jag vet så är priserna i USD EXKLUSIVE skatt medan priserna i Euro är INKLUSIVE skatt. Så skillnaden är mindre fast euron är fortfarande dyrare.

Sen så är det nog inte Steam som sätter priserna direkt utan det är utgivarna själva som sätter priserna. Hade Valve satt priserna så hade nog inte MW2 och Black Ops kostat 60 euro istället för 50 euro som är standard. Det är med andra ord Activision (och de andra utgivarna) som sätter priserna på sina spel så det kan man inte beskylla Steam för.

Det här är en hypotes men om Steam skulle ta 0% av spelpriset så skulle det fortfarande kosta 50 euro för att utgivarna inte vill att det ska vara billigare än Retail. Priset kan man inte klandra Steam för. Sen så har de ju sjukt bra deals.

Jag menar, igår och idag så kan du köpa Portal 2 för 25 Euro (dvs. halva priset). Det billigaste jag hittar på prisjakt är 300 kr MED frakt.

Sen för mig personligen så har Steam mer eller mindre aldrig strulat de senaste 4 - 5 åren. Men det är bara mina erfarenheter.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Fy fan.!! Om detta är sant så har mannen som tog detta beslut en reserverad plats i helvetet.. Kommer det inte på steam finns det risk att jag hoppar över denna titeln.. Dags att skärpa till sig EA!

Skriv svar