Assassin's Creed: Revelations

Robot
Assassin's Creed: Revelations

28 miljoner sålda spel senare avslutar Ubisoft sitt epos om Ezio. Men någonstans mellan Konstantinopels skyline, Altaïrs comeback och Desmonds trasiga själ drabbar sanningen oss; det här är bara början.

#assassins-creed, #assassins-creed-ii, #assassins-creed-brotherhood, #assassins-creed-revelations


Moderator | Testpilot
Assassin's Creed: Revelations

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Bra ingress Fredrik. Gillar man konst, kultur och spel är AC en fullträff på många områden. Ser gärna ett AC i moderna miljöer längre fram, det kommer säkerligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny

Tack! Jo, tror nog också på det. Ubisoft tycks sikta på att täcka hela världshistorien vad det lider.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag är inget större fan av Assassin's Creed(det första spelet), fast köpte bundle:n under Steam rean. Måste säga att AC2 var förvånansvärt bra enligt mig! Klarade av det och gick på Brotherhood direkt, som är ännu bättre. Mycket, mycket nöjd med mitt köp. Ser fram emot Revelations!

Håller inte med att de bör skippa de senaste spelen. Själv gillar jag Ezio, mer än Altaïr även, då han har en personlighet och dialog. Vill veta resten av storyn. AC3 kan komma efteråt.

Medlem

Tack Fredrik! Första gången jag zonat ut helt och verkligen njutit av en artikel här på FZ. Det är som att du har vandrat runt i min skalle och försökt förklara hur jag exakt tänker och känner kring det här spelet.

Jag ser fram emot det här spelet något så fruktansvärt mycket.. Spelet bilr bara bättre och bättre.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.

Ehm, har du spelat 2an? Brotherhood (3an, rent storymässigt)?

Det är ju storyn som är det viktigaste, gameplayet funkar i 2an och 3an så varför totalförändra det? Visst där är ju lite förändringar i Revelations (4an), but why fix anything that's not broken?

Förändringar är bara bra om det blir bra saker utav det och det lyckades dom med i 2an och 3an när 1an blev halvt missyckat. Alla COD spel är inte bra, det är inte AC1 riktigt heller - men det är helt klart någorlunda hög kvalité på uppföljarna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gillade inte första spelet alls men med AC 2 och Brotherhood fick spelet ett helt annat djup.
Jag tycker att man lyckats fantastiskt bra med de historiska miljöerna och att väva in personer som existerade under denna period på ett väldigt bra sätt.
Jag hoppas att nästa spel blir lika bra som de två senaste.

Spel kan aldrig imitera verkligheten fullt ut, men visst var det kul att besöka Vendig i en annan tid, särskilt om man har varit där flera gånger.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När ni påstår att det första spelet gjorde allt fel var det inte en överdrift, det var till och med en lögn, tycker jag. Det största minustecknet var att det under andra halvan blev för upprepande, men i övrigt tycker jag det var ett fantastiskt spel på många sätt. Städerna levde på ett sätt som INGET annat spel fram tills dess kunnat presentera. Grafiken och speciellt ljudet (ja herregud ljudet) var toppklass sett till när det kom.

AC1 har alldeles för dåligt rykte än vad det förtjänar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hm, jag som trodde att AC1 hade ett bra rykte, men det ska bli kul att spela revelation, specielt efter att jag såg deras E3 trailer..

Medlem

Det där såg ju snyggt & smidigt ut, den där eldkastaren var väll kanske lite väl effektiv bara..
jaja, kanske nåt att skaffa senare..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Ish
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.

Det är ju en ny story varje gång, och det är den som är bra. Att klättra runt på byggnader är inget nytt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Vet inte om jag tycker om krokklingan-konceptet, men det sks nog bli grymt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Ponny
Skrivet av Keza:

Tack Fredrik! Första gången jag zonat ut helt och verkligen njutit av en artikel här på FZ. Det är som att du har vandrat runt i min skalle och försökt förklara hur jag exakt tänker och känner kring det här spelet.

Mission accomplished, med andra ord. Många tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Keza:

Tack Fredrik! Första gången jag zonat ut helt och verkligen njutit av en artikel här på FZ. Det är som att du har vandrat runt i min skalle och försökt förklara hur jag exakt tänker och känner kring det här spelet.

Jag ser fram emot det här spelet något så fruktansvärt mycket.. Spelet bilr bara bättre och bättre.

Samma här Keza. Jag blev sjukt glad över denna artikel (mest för att jag älskar serien kanske, men ändå)! Riktigt chill att bara sätta sig och läsa om något man verkligen bryr sig om, och när det är bra skrivet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Ponny
Skrivet av StrongBad:

När ni påstår att det första spelet gjorde allt fel var det inte en överdrift, det var till och med en lögn, tycker jag.

Där är vi oense. Spelet hade en fantastisk motor men spelmässigt hade man tänkt fel både en, två och tjugo gånger - som tvåan och Brotherhood på ett lysande sätt rättar till. Från total upprepning till total variation.

Men, jo, jag överdrev ordentligt också. Kom ihåg det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, Revelations är enda spelet man verkligen håller koll på i år iaf

Dock så kan jag inte hålla med om att det skulle vara kul att se ett Assassin's Creed i moderna tider, kan inte se framför mig Desmond göra nåt simpelt (som att riva ner affischer i tvåan och brotherhood) för att dra ner sin ökändhet, och spelsystemet som det är skulle inte fungera det heller, och tror personligen inte att ett assassins creed skulle fungera särskilt bra som FPS eller liknande, (för seriöst, vem skulle försöka slå en lönnmördare nu för tiden, när det bara är att skjuta honom)

Nej, för mig är det nog äldre tider som gäller för ett bra Assassin's Creed.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohem:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.

Ehm, har du spelat 2an? Brotherhood (3an, rent storymässigt)?

Det är ju storyn som är det viktigaste, gameplayet funkar i 2an och 3an så varför totalförändra det? Visst där är ju lite förändringar i Revelations (4an), but why fix anything that's not broken?

Förändringar är bara bra om det blir bra saker utav det och det lyckades dom med i 2an och 3an när 1an blev halvt missyckat. Alla COD spel är inte bra, det är inte AC1 riktigt heller - men det är helt klart någorlunda hög kvalité på uppföljarna.

Ska man snacka sådär så varför klagar folk på Cods gameplay? Varför förstöra något som funkar och faktiskt är kul?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ohem:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.

Ehm, har du spelat 2an? Brotherhood (3an, rent storymässigt)?

Det är ju storyn som är det viktigaste, gameplayet funkar i 2an och 3an så varför totalförändra det? Visst där är ju lite förändringar i Revelations (4an), but why fix anything that's not broken?

Förändringar är bara bra om det blir bra saker utav det och det lyckades dom med i 2an och 3an när 1an blev halvt missyckat. Alla COD spel är inte bra, det är inte AC1 riktigt heller - men det är helt klart någorlunda hög kvalité på uppföljarna.

Ska man snacka sådär så varför klagar folk på Cods gameplay? Varför förstöra något som funkar och faktiskt är kul?

Jag gillar COD:MW serien och den "formel" som COD använder funkar ju eftersom folk köper och spelar spelen om än inte tilltalar alla (tex. du om jag har tolkat rätt, rätta mig gärna). För min del så är COD3 det svarta fåret i serien och AC1 i sin spelserie.

Jag reagerade bara främst på att du klassade COD på samma nivå som AC då jag har satt AC på personlig nivå en bit högre än COD - du förstör min verklighet


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

När släpps detta?

Medlem

Från min egen synvinkel om spelen så tycker jag alla bra, men på sitt eget sätt. Jag ska göra en lista

AC1: Skönast tid, härligare miljöer (iaf i städerna, lite döda, men skönare stil), lätt den coolaste hjälten och inte lika dåliga fiender. Lite stelt (men ändå känns det mer realistiskt) klättrande. Samt ett bra slut.

AC2: Bra, lång story, också en bra tidpunkt. extragrejer (altaïr's rustning), Utseendemässigt fula fiender (brutes till exempel. Dom ser på tok för klassiskt tvspels aktiga ut), Leonardo! Hyfsat slut.

AC:BH: Nice med moves. Men dock med det blev spelet på tok för enkelt (enda gången jag dog var när jag råkade hoppa ner från colosseum) Storyn var inte lika bra som i 2an. kort att kunna döda någon direkt efter att man dödat någon annan ger jag både + och -. Mer extregejer, vilket är bra! (dock inte en lika cool rustning som i 2an). Medhjälparna är också en bra grej, men även dom gör spelet för lätt :/

Det jag önskar från revelations är: Bättre fiender, att dom nya grunkorna som Ezio får inte gör spelet ännu lättare än det redan är.

Men spelen är annars uppenbara och det här är bara korta listor av vad jag tycker

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Från min egen synvinkel om spelen så tycker jag alla bra, men på sitt eget sätt. Jag ska göra en lista

AC1: Skönast tid, härligare miljöer (iaf i städerna, lite döda, men skönare stil), lätt den coolaste hjälten och inte lika dåliga fiender. Lite stelt (men ändå känns det mer realistiskt) klättrande. Samt ett bra slut.

AC2: Bra, lång story, också en bra tidpunkt. extragrejer (altaïr's rustning), Utseendemässigt fula fiender (brutes till exempel. Dom ser på tok för klassiskt tvspels aktiga ut), Leonardo! Hyfsat slut.

AC:BH: Nice med moves. Men dock med det blev spelet på tok för enkelt (enda gången jag dog var när jag råkade hoppa ner från colosseum) Storyn var inte lika bra som i 2an. kort att kunna döda någon direkt efter att man dödat någon annan ger jag både + och -. Mer extregejer, vilket är bra! (dock inte en lika cool rustning som i 2an). Medhjälparna är också en bra grej, men även dom gör spelet för lätt :/

Det jag önskar från revelations är: Bättre fiender, att dom nya grunkorna som Ezio får inte gör spelet ännu lättare än det redan är.

Men spelen är annars uppenbara och det här är bara korta listor av vad jag tycker

Bra lista, jag håller med dig om nästan allt där. Sen skulle jag vilja att det blev mer LÖNNmördande och mer stealth. Mer smygande och utnyttande av mörker/skuggor t ex. Ett av de tråkigaste utvecklingarna i serien är när det kommer till stora strider, det blir bara fånigt. När Ezio står i mitten av 10-12 soldater och lätt kan bara vifta med svärdet några gånger så dör alla.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bra lista, jag håller med dig om nästan allt där. Sen skulle jag vilja att det blev mer LÖNNmördande och mer stealth. Mer smygande och utnyttande av mörker/skuggor t ex. Ett av de tråkigaste utvecklingarna i serien är när det kommer till stora strider, det blir bara fånigt. När Ezio står i mitten av 10-12 soldater och lätt kan bara vifta med svärdet några gånger så dör alla.

Man kan köra igenom stora delar av spelet oupptäckt om man vill det, beror helt på hur du själv väljer att spela, sen vad du räknar som lönnmördande är väl en annan sak. Historiskt sett så var dom inte så hemliga alltid vet du

Sen har det ju också antydits att Ezio inte är helt mänsklig, vilken också kan förklara varför han är helt awesome på att slåss

Medlem

Ser fram emot detta SÅ mycket!

Inaktiv
Medlem

åhh jag vill ha! Blir lätt collectors mega edition på detta


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ohem:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar inte Assassins Creed sedan dom nu bara spottar ut spel varje år precis som COD. Tycker det ser likadant ut, inte mycket gameplay skillnader eller något.

När släpps 3an egentligen? Fan skippa dem senaste spelen och lägg krutet på tredje delen istället.

Ehm, har du spelat 2an? Brotherhood (3an, rent storymässigt)?

Det är ju storyn som är det viktigaste, gameplayet funkar i 2an och 3an så varför totalförändra det? Visst där är ju lite förändringar i Revelations (4an), but why fix anything that's not broken?

Förändringar är bara bra om det blir bra saker utav det och det lyckades dom med i 2an och 3an när 1an blev halvt missyckat. Alla COD spel är inte bra, det är inte AC1 riktigt heller - men det är helt klart någorlunda hög kvalité på uppföljarna.

Ska man snacka sådär så varför klagar folk på Cods gameplay? Varför förstöra något som funkar och faktiskt är kul?

Ja men u är det så att ingen kommer köpa ett cod spel för storyn och varför då bryr sig om att skita ut ett spel i året när den enda skillnaden är storyn.

Medlem

Riktigt trevlig läsning! Sen tycker jag att det är oerhört kul med alla dessa förhandstittar som varit på senaste tiden gällande årets förväntade topplista! Som jag kan minnas är det Fredrik som skrivit alla jag läst, grymt! Fortsätt så!

Gällande spelen så var AC1 det spelet jag köpte till när jag köpte ps3an, kan kanske inte säga att det var jättekul med allt upprepande men på ett sätt var det väldigt nyskapande och det gillade jag. Jag var lite osäker på AC2 pga ettans enformiga uppdrag men köpte ändå det någon dag efter släpp och älskade det! Allt var förbättrat. AC BH köpte jag direkt och det var ännu bättre än 2an tycker jag. Revelations kommer jag också att köpa första dagen och tvekar inte en sekund på att jag kommer gilla det. Är väldigt glad att man även på något sätt kommer få se mer utav Altair eftersom att dem byggt upp någon form av mystik kring honom. Kan inte vänta!

Medlem

Först vill jag tacka för en riktigt bra artikel.

En annan sak som jag tycker hade varit väldigt intressant är om de på något smart sätt skulle kunna införa svårighetsgrader, för precis som många andra tycker jag både 2:an och 2.1(BH) är alldeles för enkelt. Hade gärna önskat lite mer utmaning i framför allt striderna. Svårigheten här tycker jag är att få till ett djup i striderna så att de inte bara känns som att man behöver maximal tur för att kunna överleva på den eventuellt svåraste svårighetsgraden men avsaknaden av svårighetsgrader tycker jag är synd.

Kanske finns det även fler områden i spelet som skulle kunna bli svårare mer än bara striderna. Kanske svårare att få tag i "bättre" vapen på en svårare svårighetsgrad eller något helt annat.

Vad tror ni, kommer de någonsin att införa svårighetsnivåer?

12
Skriv svar