Svar på allt!

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vilket spel blir höstens bästa?

Försäljningssiffrorna kommer att säga MW3.
För mig själv tror jag Skyrim.

"Höstens bästa" och "höstens mest sålda" är inte riktigt samma sak

Gissar på att "Battlefield 3" kommer att dra hem stora priser och få skyhöga betyg från recensioner. Vi vet inte mycket om kampanjen, men jag har en känsla av att den kommer överraska.

Finns så många andra potentiella GOTY kandidater såsom "Batman: Arkham City", "Skyrim", "Uncharted 3", m.fl.

... det var därför jag gav två svar på frågan. Försäljningssiffror är objektiva, recensioner och åsikter är subjektiva.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

- Hur nyttigt är popcorn i jämfört med chips och annan snacks?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

- Hur nyttigt är popcorn i jämfört med chips och annan snacks?

Allt från väldigt nyttigt till onyttigt beroende på vilket "snack" man jämför med. Det beror såklart också på vad man "kryddar" popcorn med. Lite svårt att svara på då "nyttigt" är en rätt diffus term.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av WaltX:

- Hur nyttigt är popcorn i jämfört med chips och annan snacks?

Allt från väldigt nyttigt till onyttigt beroende på vilket "snack" man jämför med. Det beror såklart också på vad man "kryddar" popcorn med. Lite svårt att svara på då "nyttigt" är en rätt diffus term.

Okryddad utan smör eller någonting. Undrar alltså om det är någon stor skillnad i fett och kalorier.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

- Någon annan som upplever att Inet.se går väldigt trögt?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser man min gråa text? som ska finnas under ens inlägg.

Jag gör inte det ;p


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kommer universum sluta existera pga värmedöd? och i sådana fall kommer vi människor hinna utveckla tillräckligt bra teknik för att kunna åka ut i rymden och förhindra det,typ Star Trek-style? + måste jag avbryta mitt dygnande och sluta flumma så jäkla mycket?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av WaltX:

- Någon annan som upplever att Inet.se går väldigt trögt?

Snarare tvärtom. Snabba leveranser. Dock har jag inte haft kontakt med dem om exempel åter köp osv då kanske det är sämre?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av nagash:

Kommer universum sluta existera pga värmedöd? och i sådana fall kommer vi människor hinna utveckla tillräckligt bra teknik för att kunna åka ut i rymden och förhindra det,typ Star Trek-style? + måste jag avbryta mitt dygnande och sluta flumma så jäkla mycket?

Tjaaa om 5,5 miljarder år blir väl solen en supernova och då förbränner alla planeter runt om. Men innan dess ska väl jesus eller någon annan kliva ner på jorden igen och säga att "nu skiter vi i detta och kör vidare bland molnen, alternativt helvetet" ?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:

- Någon annan som upplever att Inet.se går väldigt trögt?

Snarare tvärtom. Snabba leveranser. Dock har jag inte haft kontakt med dem om exempel åter köp osv då kanske det är sämre?

Menar hastigheten på deras hemsida.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vilket spel blir höstens bästa?

Försäljningssiffrorna kommer att säga MW3.
För mig själv tror jag Skyrim.

"Höstens bästa" och "höstens mest sålda" är inte riktigt samma sak

Gissar på att "Battlefield 3" kommer att dra hem stora priser och få skyhöga betyg från recensioner. Vi vet inte mycket om kampanjen, men jag har en känsla av att den kommer överraska.

Finns så många andra potentiella GOTY kandidater såsom "Batman: Arkham City", "Skyrim", "Uncharted 3", m.fl.

Rage kanske?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:

- Någon annan som upplever att Inet.se går väldigt trögt?

Snarare tvärtom. Snabba leveranser. Dock har jag inte haft kontakt med dem om exempel åter köp osv då kanske det är sämre?

Menar hastigheten på deras hemsida.

Funkar bra för mig faktiskt.

Medlem

Kan ju lägga in en uppdatering om varför jag var törstig (som jag frågade tidigare) och det var just Diabetes typ 1, har vart och kollat upp det och har ständig kontakt med läkare så jag slipper ligga inne i någon vecka. Känns redan bättre

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av son of RAMBO:

Kan ju lägga in en uppdatering om varför jag var törstig (som jag frågade tidigare) och det var just Diabetes typ 1, har vart och kollat upp det och har ständig kontakt med läkare så jag slipper ligga inne i någon vecka. Känns redan bättre

Åfan, hoppas det går bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av son of RAMBO:

Kan ju lägga in en uppdatering om varför jag var törstig (som jag frågade tidigare) och det var just Diabetes typ 1, har vart och kollat upp det och har ständig kontakt med läkare så jag slipper ligga inne i någon vecka. Känns redan bättre

Åfan, hoppas det går bra.

Jadå, diabetes är ju inte så farligt om man tar hand om det, vilket jag verkligen tänker göra, lite synd att jag inte får dricka min favoritdryck.. Men men thanks for caring!

Medlem

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Medlem

Vad gäller när man skickar paket Sverige -> Amerika? Måste jag använda postens egna lådor, eller kan jag ta en egenvald kartong? Måste man, som man ofta gör i amerika, skriva på en packsedel på utsidan vad lådan innehåller?

Prylarna ska skickas som present nämligen, så vill helst inte avslöja vad som finns i de före öppning.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?

japp. Tror dock "chansen" att få kontroll ökar om man har missat vid senaste kontrollen.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?

japp. Tror dock "chansen" att få kontroll ökar om man har missat vid senaste kontrollen.

Intressant. Tack ska ni ha för svaren!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?

japp. Tror dock "chansen" att få kontroll ökar om man har missat vid senaste kontrollen.

Missade du sista kontrollen får du automatiskt göra kontroll typ tre-fyra gånger efter det har jag för mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?

japp. Tror dock "chansen" att få kontroll ökar om man har missat vid senaste kontrollen.

Missade du sista kontrollen får du automatiskt göra kontroll typ tre-fyra gånger efter det har jag för mig.

Japp, och om du ser skum ut, så kan det bli koll ändå.

Medlem

Därför jag alltid åker dit då.

Utöver min fråga ovan;
Är det sant att man kan bryta revben om man kväver nysningar?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Därför jag alltid åker dit då.

Utöver min fråga ovan;
Är det sant att man kan bryta revben om man kväver nysningar?

Tror knappast att det skulle blåsa ut lungorna så pass mycket att revbenen bryts. Det jag har hört är att det inte är bra för näsan, speciellt för folk som har problem med näsblod.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av arachnid:
Skrivet av WaltX:

- Ni som har handlat på ICA Maxi känner nog till "scannersystemet". Men jag har alltid undrat hur scannern, eller vad det nu än är, känner av att man har missat att scanna någonting som leder till avstämning?

Det gör den inte.
Det är slumpade kontroller.

Så det kan hända att man har scannat allting men ändå får avstämning för att det är "slumpade kontroller"?

japp. Tror dock "chansen" att få kontroll ökar om man har missat vid senaste kontrollen.

så är det, och sköter man det rätt slipper man avstämningen helt.. har inte haft på minst ett år och jag handlar varje vecka.


signatur

thank you, come again

Medlem

Kommer ihåg ett spel för några år sedan (max 3-4) som handlade om överlevnad i New York, eller nått sånt. I trailer till spelet ser man en kille springa runt med en väska på sig i ett trasigt hus, samt att det kommer in tre killar och frågar efter hans vatten. Sen, har jag för mig, att han kastar det på golvet som dem står på så att dem ramlar rakt igenom till nästa våning.

Någon som vet vilket spel jag menar?


signatur

"Ain't nothin' but a White Trash Party!" - Eminem

Medlem
Skrivet av MrMushu:

Kommer ihåg ett spel för några år sedan (max 3-4) som handlade om överlevnad i New York, eller nått sånt. I trailer till spelet ser man en kille springa runt med en väska på sig i ett trasigt hus, samt att det kommer in tre killar och frågar efter hans vatten. Sen, har jag för mig, att han kastar det på golvet som dem står på så att dem ramlar rakt igenom till nästa våning.

Någon som vet vilket spel jag menar?

I Am Alive?
http://www.youtube.com/watch?v=pN0CiFs3U9I


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av MrMushu:

Kommer ihåg ett spel för några år sedan (max 3-4) som handlade om överlevnad i New York, eller nått sånt. I trailer till spelet ser man en kille springa runt med en väska på sig i ett trasigt hus, samt att det kommer in tre killar och frågar efter hans vatten. Sen, har jag för mig, att han kastar det på golvet som dem står på så att dem ramlar rakt igenom till nästa våning.

Någon som vet vilket spel jag menar?

I Am Alive?
http://www.youtube.com/watch?v=pN0CiFs3U9I

Haha! Kollade precis på trailern till den på Webhallen, och det stämmer! Men konstigt att det inte kommit ännu .. Satt ju och kollade på trailer för 2 år sedan har jag för mig till PS3 .. Sega jävlar!

PS: Tack för svaret!


signatur

"Ain't nothin' but a White Trash Party!" - Eminem

Medlem

Spelet är "on-hold", dom ska fortsätta med senare tror jag.

Skriv svar