Inget Skyrim-demo

Medlem

Faktiskt varit lite halv skeptisk mot detta spelet ett tag, blir väl att man köper det om det kommer på steams jul rea

Behövs inget tycker jag, givet köp i vilket fall som helst. Bring on the dragons!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det känns ganska självklart, man kan inte få in känslan av en stor öppen värld i en liten demo, dessutom blir ju ett rollspel roligare efter X antal timmar då man kommit in i världen. Så riktigt val av bethesda tycker jag

Medlem
Skrivet av morfin91:

inte förvånad hadde inte räknat med ett demo endå

Skrivet av xermalk:

Så med andra ord, tutorialen/första 0.5-1h av spelet är så sunkigt att ett demo skulle skrämma iväg potentiella köpare?

ett demo skulle förmodligen bara bestå av "tutorialen" vilket inte visar vad spelet är för nått bara kåntrollerna + början av storyn

Inget stoppar dom från at välja random dungenon x av de 100 eller så de har och låta dig spela igenom den som demo med en förlevlad karaktär.

Medlem

Knepigt. Ett demo hade ju definitivt kunnat övertyga mig.

Arena: spelade inte
Daggerfall: väl spenderade pengar
Battlespire: lurad på pengarna
Morrowind: väl spenderade pengar
Oblivion: lurad på pengarna
Skyrim: ???

Medlem
Skrivet av hewra:

Knepigt. Ett demo hade ju definitivt kunnat övertyga mig.

Arena: spelade inte
Daggerfall: väl spenderade pengar
Battlespire: lurad på pengarna
Morrowind: väl spenderade pengar
Oblivion: lurad på pengarna
Skyrim: ???

Smaken som baken, men jag har köpt 3 olika versioner och utgåvor utav Oblivion. Morrowind och de tidigare föll mig aldrig i smak däremot.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Just Cause 2 är ett bra exempel på hur man kan utforma demon för stora open-world spel. Personligen struntar jag i storyn och vilka uppdrag som finns i en demo. Jag vill endast se hur spelet är att spela.

Medlem

Vad bra slapp vi de! och Bethesda slipper göra ett oxå å spara tid till sånt som är viktigare i spelet ist...

Medlem

"Det är för stor o komplext". Jag kan visa dem min håriga *** så får dem se något stort o komplext!!!
Jävla bortförklaringar!


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av hewra:

Knepigt. Ett demo hade ju definitivt kunnat övertyga mig.

Arena: spelade inte
Daggerfall: väl spenderade pengar
Battlespire: lurad på pengarna
Morrowind: väl spenderade pengar
Oblivion: lurad på pengarna
Skyrim: ???

Smaken som baken, men jag har köpt 3 olika versioner och utgåvor utav Oblivion. Morrowind och de tidigare föll mig aldrig i smak däremot.

Jag gillar Arena.
Redguard var inte så bra dock.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fan inget demo! SHIT

För jag menar demot till Morrowind och Oblivion var ju ruskigt bra.....

Medlem

Nej.... typist skulle jättegärna vilja prova spelet innan jag köper det t.ex DEMO

Medlem

Skyrim komer iaf att bli AWESOME om det inte kommer en DEMO men jag skall köpa battlefield 3 jag får se om jag skall köpa skyrim också eller om jag nöjer mig med battlefield 3

Medlem
Skrivet av ceogar:

Fan inget demo! SHIT

För jag menar demot till Morrowind och Oblivion var ju ruskigt bra.....

Ja, för att inte nämna Daggerfall. Bästa Elder Scrolls demot någonsin (men så var det ju det bästa Elder Scrolls-spelet också).


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Skyrim komer iaf att bli AWESOME om det inte kommer en DEMO men jag skall köpa battlefield 3 jag får se om jag skall köpa skyrim också eller om jag nöjer mig med battlefield 3

Skiljetecken ftw!

Varför använder de inte ett liknande system som många MMO:s? Man har ett tidsbegränsat demo som baserar sig på ett streamat fullt spel? Tjänster som Steam kan ju begränsa din tid på hur länge du får spela, och spelet i sig kan ju streamas, dvs den tankar ner kanske första "delen" som innehåller precis så mycket som krävs för introduktion och säg, två timmars gameplay?

Skulle hellre se ett väldigt stort spel som dynamiskt tankar ner spelet efterhand som jag spelar igenom det än ett begränsat spel för att man måste hålla sig till onödiga begränsningar i form av media osv. Hårddisk är billigt idag och bandbredd likaså, sedan om man nu måste kränga spelen på skiva så har ju faktiskt bluray funnits ett tag nu. Släppa spelet på en 16GB-USB-sticka kostar ju inte heller många kronor om man inte vill tvinga folk att skaffa bluray-spelare till datorn.

Varför är dessa företag så anti-kreativa när det gäller teknik?

Medlem

Jag håller med Lolflakes där,behövs då inget demo för att övertyga om ett köp.
Kommer vilja ha det spelet hur mycket som helst när det kommer ut

Medlem
Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Faktiskt varit lite halv skeptisk mot detta spelet ett tag, blir väl att man köper det om det kommer på steams jul rea

.... om det nu kommer dit, alla ska ju kopiera steam och köra egna race :\


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Överhypat skräpspel.

... Eller blir det möjligen bra? Demot får avgöra.

Medlem

Jag har förtroende på spelet efter det jag sett under E3, blir det bättre än Morrowind? Det har jag ingen aning om, men jag är säker på att jag kommer bli nöjd


signatur

Game long and prosper

Medlem

Katt-rasen är skit cool ju

Medlem

Khajiit.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kommer bli årets spel 2011, 2012 och 2013...typ

Medlem

Kanske är så att spelet är så risigt att de inte vågar släppa en demo? Alla prövar demon men ingen köper skit1 sen :)?

Medlem

Alltså för helvete, det finns inget demo till Morrowind, det finns inget demo till Oblivion.. varför skulle de börja släppa meningslösa demon nu?

12
Skriv svar