Once u pop

Redaktör
Ponny
Once u pop

Om en liten stund ska jag se den sista Harry Potter-filmen. Självklart måste jag köpa alldeles för mycket popcorn och salta dem alldeles för mycket. Det hör liksom till. När filmen blir på tok för spännande kommer jag att föra massa oväsen och prassla med pappkartongen (jo då, det går). Popcorn och bio är en smörig, saltig och alldeles underbar kombination.

[ia=28215; large]
Nämen! ... Är det Harry själv som bjuder på popcorn?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Once u pop

Kul att ett knep för att väga upp de sänkta biljettpriserna under "The DustBowl" depressionen(ca:1933) för att biografägarna inte skulle råka ut för stora förluster, blivit ett sådant erkänt begrepp. Synonymt med att gå på Bio är ett stort lass med popcorn/godis/Läsk. (och prassel/mobil/pratande människor/B.O/ små barn..etc.)
Den perfekta biografen är tom!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det borde införas lag på att snacksen ska ätas upp innan filmen börjar. Alltså under reklam och trailers.


signatur
Redaktör
Ponny

Brukar följa den lagen ja, men mest för att jag är glupsk.
Var på en tom bio, bortsett från mig och några kamrater, en gång och såg Sanningen om Rödluvan. Det rekommenderas!


signatur

En Bamseponny av folket

Bästa Rödluvan någonsin! Hur kan man inte älska Vargen, eller mormodern för den delen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Mormodern är som den bästa mormor jag aldrig haft. Tindrande tant!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar