Episkt fall

Redaktör
Ponny
Episkt fall

[ia=28241; large]

Det här är ett ben (eller ett knä, om man ska vara noga). Idag, när jag var ute på min morgonjogg, föll jag huvudstupa rakt i backen med handflatorna, knä och höft som bromsklossar. Ni förstår, jag springer hellre än bra nu för tiden. Då blir inte stegen så höga och då kan minsta lilla rot resultera i en vurpa av storlek större. Men ändå, trots att jag föll tungt och hårt, blev detta resultatet. Det kan jag leva med.

Löpning är fantastiskt. Direkt efteråt sprang jag vidare utan att ens borsta av mig. Plötsligt gick löpstegen av sig själva och den tunga tröttheten sen innan var bortblåst. Ont gjorde det inte alls, men högerbenet började domna bort så sakta. Inte förrän jag stannade, tre kilometer, senare, kom värken krypande. Det var precis som om kroppen bestämde "okej, spring vidare så tar vi smärtan när du är klar". Fascinerande.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Episkt fall

Adrenalin, Amazing!
tackars liten..blåsa bättre? ( hur fångade du yeti på bild?)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag trodde "Wolfman" dog i slutet på filmen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Eller..."I got life, Mother. I got life sister. I got freedom, brother. and i got good times, Man!"..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Milos Formans "Hair" är passande varje dag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny

HAIRliga kommentarer!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar