Metro 2033 övertygar med "omodern" design

Flakmonkey
Metro 2033 övertygar med "omodern" design

I min (eviga) kamp mot backloggen så brukar jag variera genre så mycket det går för att undvika att det blir långtråkigt. Ett FPS följer jag gärna upp med ett hack 'n slash som går vidare till ett rollspel, etc etc och eftersom det senaste liret jag klarade av var #Mass Effect 2 så föll mitt val den jär gången på #Metro 2033. Jag tyckte att det skulle bli skönt med lite lättsamt pangande igen utan alltför mycket dialog och story. Visst inser jag att det finns andra FPS som skulle passa bättre då, men det här var det som fanns till hands nu så då fick det bli så

Hittills har jag inte ångrat mitt val. Kanske beror det på att jag kommit särskilt långt (en dryg timme eller så) men jag föll direkt för den dystra stämningen och den på vissa ställen något gammalmodiga spelmekaniken. Jag gillar ju verkligen det faktum att du själv måste ta på dig gasmasken, hålla koll på syret till den såväl som ammunitionen som åtminstone nu i början ser ut att vara en bristvara. Såna saker hör ju inte till vanligheterna i moderna spel och ses förmodligen som rena irritationsmoment av många men jag applåderar beslutet. Jag är säker på att jag kommer ställas inför många knepiga och frustrerande situationer pga det och det ser jag verkligen fram emot.

Kort sagt så ser det här ut att vara ännu ett kap för under 200 kronor. Spel behöver inte alls vara dyrt!

#blogg

Medlem
Metro 2033 övertygar med "omodern" design

Köpte oxå precis Metro 2033 för att spela igenom det. Tyvärr så var jag med i en cykelolycka för 2½ vecka sedan och skadade mig ganska rejält. Så nu får det vänta tills jag får tillbaka motoriken helt i händerna och smärtan försvinner! Märkte att kontrollerna var lite fladdriga när jag testade det lite snabbt, kan vara svårt just nu.

Medlem

Jag rekommenderar dig att läsa boken, om du inte gjort det ännu. Riktigt bra!

Medlem

Jag var faktiskt in i bokhandeln här om dagen men då hade dom inte den, är ute efter pocketen men jag har sett den på andra ställen så jag ska köpa den så fort jag får chansen! Helst av allt vill jag ha e-boken, men den verkar bara finnas på engelska och det orkar jag inte läsa på

Medlem

Otroligt bra spel. Har man en stark dator som pallar spelet på högre inställningar så är det ett stort plus.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar