Ubisoft nöjda med sitt DRM ur anti-piratsynpunkt

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:

Faktum är att inget DRM som någonsin har kommit förblivit oknäckt, så det kan ju inte ha något att göra med säkerhet, enligt mig då. Utan för att förstöra för betalande kunder :evil:

Men det ger kanske respit att sälja spelet ett tag i alla fall innan det blir knäckt.

Och eftersom olika plattformar har tydliga siffror vad som lönar sig bäst - så lär man lägga ned utgivning i pc-format först.

GRATTIS!

Du får väl bygga dig en framtid då på att leva på vad andra skapat och inte göra ett eget bidrag någonsin.

Fortsätt och pirata du - jag avundas dig inte din framtid om du tror det ger tillfredställelse att leva som parasit hela livet. Du verkar som det lilla barnet som tror att få och att ha är det som är livet.

Ack, ack, ack....

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Medlem

gott att nån är nöjd i denna soppa....men dom är nog ganska så ensamma om att vara nöjda...och ifall nån får för sig att kalla mig pirat så kommer jag att stämma för förtal. har ett par drm spel med den funktionen, skit kull när man av nån anledning tappa linan och bli kickad, funkar iofösig med täta checkpoints...med dete sagt så är nog cnc4 det ända spelat med så hård drm jag köpte. annars försöker jag undvika sådana spel jag tänker inte suportar nåt jag inte tror på....det värsta i soppan är att piraterna kommer köra mer hassel frit än vi laglydiga as

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Men det ger kanske respit att sälja spelet ett tag i alla fall innan det blir knäckt.

Jag kan förstå att de använder den här typen av DRM när spelet precis har släppts för det är just då som de säljer bäst, hade inte haft något emot det alls om det sedan innebar att de tog bort det efter denna inledande period men de gör de inte för det är som sagt var inte piratkopiering de är ute efter. De använder bara denna som syndabock för den "verkliga" orsaken.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FZappa:

Sluta och klaga. Såklart att spelföretagen vill skydda sina produkter. Gå till er själva och tänk om det var erat eget företag. Inte så svårt att förstå? Det är vi som köper spelen som betalar för andras snikenhet.

Många av dessa företag är där de är idag tack vare hur de behandlat sina fans, Blizzard hade aldrig gått från att vara okända till att vara bland de mest kända om de inte lyssnat på alla de som gillar deras spel. Att inte lyssna på och ta åt sig av den kritik som fansen kommer med. det är orsaken till att man går i konkurs. Att Ubisoft ser en minskning i antalet som drar ner deras spel olovligt behöver inte bero på något annat än att de inte längre är lika eftertraktade, att de samtidigt ser en ökning i antalet som köper kan ju bero på att deras spel reas ut, nej vad dum jag är det måste ju självklart bero på att deras DRM funkar eftersom det ju inte ska gå att köra deras spel om man inte köpt det. För det är just detta som jag stör mig något enormt på, de som betalar får en sämre produkt MEDAN de som inte gör det får en bättre. Skyddet är verkningslöst mot piratkopiering, däremot är det hur bra som helst för att se till så man inte kan sälja sitt spel vidare.

Ubisoft är det mest expansiva företaget inom spelbranschen. Dom kan kosta på sig att gå sin egen väg. Har full förståelse varför man vill skydda sina produkter. Du går väl inte och handlar i affären utan att betala? Det kallas för att snatta. Men att spela piratkopierade spel är ju skithäftgt. Zzzzzzzzz....

Medlem
Skrivet av FZappa:

Ubisoft är det mest expansiva företaget inom spelbranschen. Dom kan kosta på sig att gå sin egen väg. Har full förståelse varför man vill skydda sina produkter. Du går väl inte och handlar i affären utan att betala? Det kallas för att snatta. Men att spela piratkopierade spel är ju skithäftgt. Zzzzzzzzz....

Kan du inte föra en diskussion utan att komma med antaganden som du inte har det minsta belägg för? Ja tycker inte på något sätt att det är häftigt att piratkopiera.

Äger tillräckligt många spel för att ens hinna klart med dom jag har så jag behöver knappast köpa mer spel. Jag har varit med och stött den här branschen när den var betraktad som ett särintresse, tro sjutton att jag och många med mig blir upprörda över den här typen av skydd som, och det verkar som detta tål att upprepas, INTE GÖR ETT SKVATT MOT PIRATKOPIERING utan BARA DRABBAR REDAN BETALANDE KUNDER.

Ubisoft kan verkligen inte kosta på sig att gå sin egen väg, de må vara stora idag men de har varit på tok för mycket i hetluften med sin DRM och jag tror att detta mycket väl kan komma att kosta dom en hel del. Jag har som sagt var själv köpt en hel del spel från detta bolag men nu räcker det, numera är detta ett bolag jag kommer bojkotta.

Medlem

Hur kan de vara nöjda med att vara idioter och förlora pengar? Man baxnar. Det är aldrig acceptabelt att j*vlas med betalande kunder vilket är precis vad som sker med deras rektal-DRM. Jag struntar fullkomligt i om de har problem med piratkopiering. Lös det på något annat sätt som inte påverkar mig negativt när jag öppnar plånboken. Aldrig att jag köper något från UbiSoft, inte ens om de köpte upp Valve och släppte självaste HalfLife3.

Medlem

Vi i Sverige må ha bra internet men ett sp kopieringsskydd som tvingar spelaren att ha konstant uppkoppling är inte bra. Jag har själv haft problem med Ubisofts DRM på settlers 7, varje gång så var det på serversidan som det buggade ur.
Kopieringsskydd är standard på alla spel idag och så länge som man inte märker att det finns i bakgrunden så är allt ok. Kontroverserna kommer när din spelomgång på ett sp spel avbryts pga att en server, som inte har ett dugg med själva spelets innehåll att göra, går ner.
Det är det som är felet med Ubisofts DRM. Ett DRM som tvingar internet när man startar omgången och/eller när man ska spara är inte så farligt. Eller ett spel som bara tillåter att man sparar på molnet.
Jag har låtit bli att köpa det senaste Silent Hunter just pga min erfarenheter med settlers. Jag skulle nog avinstallera om jag blev utkastad till menyn just som jag skulle torpedera det där stora slagskeppet som jag har spenderat en timma speltid för att komma i perfekt läge på.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Undrar hur många miljoner (miljarder) företagen skulle spara på att inte slösa cash på DRM?
Inte bara skadar det försäljningen om de är "dåliga DRM" utan de kan ofta ge upphov till problem för kunder som köper spelet.
Sluligen finns det ingen pirat som inte kan komma åt spelet på release-dagen, falska servrar, falsk verifiering, dessa DRM fungerar inte, piratscenen knäcker oc släpper spelen ändå på release eller kort efter. Allt de ger är problem och onödiga kostnader.

Det enda DRM som jag vet har en liknande tanke och som fungerar är Steam, men det beror väl bara på att folk redan är så vana vid de att de inte tänker på det, att offline läge (äntligen) finns och att det har ett snyggt gränssnitt, steam är ju mer än bara DRM, det är reklam också
Tacka vet jag CDProject och The witcher, ingen DRM men grym försäljning iaf

Jag bara måste påpeka att steam är även en chatt-klient, voice-kommunikation och friends-list. Visst, det är DRM, men som du nämnde finns det offline mode.

Framför allt förstår jag inte varför du tjatar om denna reklamen ( Inte första posten du gnäller på det i ). Titta på inställningarna i steam i stället: settings/interface: Klicka ur rutan som säger- "Notify me ( with steam instant messages ) about additions or changes to my games, new releases, and upcoming releases"

Så, då slipper du så kallad "reklam". Personligen har jag det på, så man inte missar någon deal, men det blir ju någon poppup då och då.

Jag var ganska "anti-steam" från början, för en del år sedan, men det är ju trots allt bara några få extra MB i bakgrunden.
Sen blir det ju en del mervärde, som nämnt, ( speciellt som jag mest spelar COOP-spel ) så har jag börjat gilla det.

Att lägga in ett rent DRM som bara handlar om att du måste vara online mot en server för att få spela ett SP-spel låter ju ganska dumt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av obbe:

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Det är fel - konsoller piratas inte lika mycket, inte ens i närheten. Bara önsketänkande från din sida.

Fortsätt hylla pirater - jag avundas dig inte.

Ett fattigt liv att bara ta från andra om tillfälle ges.
Det är det lilla barnets perspektiv.

Men det märker du först när du är vuxen.

Medlem

Förstår inte hur detta stoppar piratkopiering? Måste ha internet? vara uppkopplad? Det är man väl om man laddar ner spel? Vem har inte internet idag?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

ni vill ha nya spel till pc, utvecklare vill inte göra dem för att piratmarknaden är enorm, de försöker gång på gång genomföra kopieringsskydd, som bryts, nu har de hittat ett som fungerar så att folk tvingas köpa om de är intresserade och då börjar ni gnälla om att ni inte kan spela på tåget och andra påhittade situationer (finns för övrigt internet där, eller så kör man telefonen som hotspot om man inte lever på 90 talet)...

Vill ni ha nya spel till pc så måste de få bort piratkopieringen där innan de börjar snegla ditåt igen på allvar. De har försökt allt annat och till sist hamnat här.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

ni vill ha nya spel till pc, utvecklare vill inte göra dem för att piratmarknaden är enorm, de försöker gång på gång genomföra kopieringsskydd, som bryts, nu har de hittat ett som fungerar så att folk tvingas köpa om de är intresserade och då börjar ni gnälla om att ni inte kan spela på tåget och andra påhittade situationer (finns för övrigt internet där, eller så kör man telefonen som hotspot om man inte lever på 90 talet)...

Vill ni ha nya spel till pc så måste de få bort piratkopieringen där innan de börjar snegla ditåt igen på allvar. De har försökt allt annat och till sist hamnat här.

Det där är inget annat är skitsnack från dom, som jag skrivit ett antal gånger innan i den här tråden (samt andra trådar) de använder piratkopiering som en syndabock för det gör det betydligt mycket lättare för dom att få igenom DRM vars enda syfte handlar om att stävja begagnatmarknad. Piratkopiering har funnits så länge spel har funnits, om den var så skadlig hur kan den då ha gått om filmindustrin? Svaret är att den inte är skadlig så länge den inte blir ohanterlig och jag kan på intet sätt se att den kommer bli ohanterlig om de säljer sina spel utan drakonisk DRM, snarare kommer den typen av DRM vara anledningen till att den blir just ohanterlig eftersom allt fler börjar tröttna på att få en sämre produkt mot de som inte betalar en enda krona.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Det är fel - konsoller piratas inte lika mycket, inte ens i närheten. Bara önsketänkande från din sida.

Fortsätt hylla pirater - jag avundas dig inte.

Ett fattigt liv att bara ta från andra om tillfälle ges.
Det är det lilla barnets perspektiv.

Men det märker du först när du är vuxen.

Ok, då vill jag gärna se källor på.

Skrivet av Mortalis:

... då börjar ni gnälla om att ni inte kan spela på tåget och andra påhittade situationer (finns för övrigt internet där, eller så kör man telefonen som hotspot om man inte lever på 90 talet)...

Skitsnack, internet på tåg & bussar är värdelöst precis som mobilt bredband och över telefon (ofta hög ping och paket som ej kommer fram), och tydligen har du inte läst inläggen... Även de med fasta linor har problem ibland...

Det är precis som du skulle ha mobilt bredband, men du skulle endast kunna surfa hemma.
Ni verkar inte fatta att alla inte har alla datorer i hemmet eller sin sommarstugan uppkopplade dygnet runt. Men visst, ni tycker som ni tycker, men att vi ska skylla oss själva eller liknande är bullshit, men förmodligen beror det på att ni sitter hemma vid stationär dator för jämnan och inte träffar folk som faktiskt har problem.

Självklart vill jag att spelutvecklarna ska tjäna sin kosing, men detta är inte sättet då det drabbar oss, och allt kan man inte skylla på piratkopiering som många redan skrivit 50 gånger.

Medlem
Skrivet av obbe:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Det är fel - konsoller piratas inte lika mycket, inte ens i närheten. Bara önsketänkande från din sida.

Fortsätt hylla pirater - jag avundas dig inte.

Ett fattigt liv att bara ta från andra om tillfälle ges.
Det är det lilla barnets perspektiv.

Men det märker du först när du är vuxen.

Ok, då vill jag gärna se källor på.

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

Försäljning till konsoll 90%.

Downloads PC-version av spelen 5-10 ggr fler.

Medlem
Skrivet av obbe:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Det är fel - konsoller piratas inte lika mycket, inte ens i närheten. Bara önsketänkande från din sida.

Fortsätt hylla pirater - jag avundas dig inte.

Ett fattigt liv att bara ta från andra om tillfälle ges.
Det är det lilla barnets perspektiv.

Men det märker du först när du är vuxen.

Ok, då vill jag gärna se källor på.

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

Försäljning till konsoll 90%.

Downloads PC-version av spelen 5-10 ggr fler.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av obbe:

Precis som om att inte konsoller piratas lika mycket.

Och respit ^^ när jag ser torrenter med dem flesta nya spel efter 1 - 2 dagar på både pc och konsoll så betackar jag mig för ditt inlägg.

Det är fel - konsoller piratas inte lika mycket, inte ens i närheten. Bara önsketänkande från din sida.

Fortsätt hylla pirater - jag avundas dig inte.

Ett fattigt liv att bara ta från andra om tillfälle ges.
Det är det lilla barnets perspektiv.

Men det märker du först när du är vuxen.

Ok, då vill jag gärna se källor på.

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

Försäljning till konsoll 90%.

Downloads PC-version av spelen 5-10 ggr fler.

[http://dbzer0.com/blog/the-demographics-of-piracy-pcs-and-con...] Läs och förstå varför den där inte funkar som källa.

Medlem

Och här slutar vi att håna varandra. Skärp er och disskutera som folk.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av obbe:
Skrivet av Tybalt:

Intressant att se piratkopierare som anser sig ha rätt att ladda ned spel.

Även ifall det kanske går OT med det här, men ja, jag känner mig att ha rätt att ladda ner spel med konstiga eller rätt utsagt knäppa DRM skydd som bara gör det krångligare för mig som köper spelet, eller som hindrar mig att installera på hur många maskiner jag vill.

Intressant.

Varför inte bara avstå från att köpa spelet?

Stämmer det att du anser att det är en mänsklig rättighet att få ta del av spel? Gäller det andra produkter också, eller bara spel?

Eller menar du att du köper spelet, sedan piratkopierar det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar