"Och 3DS första miljonsäljare är..."

Robot
"Och 3DS första miljonsäljare är..."

Nintendo 3DS har fått sin första miljonsäljare. Du behöver inte en magisterexamen i spelkunskap för att lista ut vilket spel det gäller...

#the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d


Medlem
"Och 3DS första miljonsäljare är..."

Skräll!, Nej men grattis (:

Medlem

Tycker det är konstigt att så många köper ett spel dom redan har.

Medlem

Var ju ganska väntat

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är konstigt att så många köper ett spel dom redan har.

Mjo men det är ju 3DS vi snackar om, finns ju inga bra spel så folk som köpt den måste ju i ren desperation om att de inte gjort ett dåligt köp införskaffa sig något spel och då blev det väl Ocarina of time.

Medlem

Nostalgi på hög nivå! (: Köpte 3DSen nästan bara pga Zelda

Inaktiv

Pågrund av att min bror redan äger en DS kommer jag vänta med 3DS och Zelda.. köper om kanske 1-2 år när priset har fallit. Tyvärr!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pågrund av att min bror redan äger en DS kommer jag vänta med 3DS och Zelda.. köper om kanske 1-2 år när priset har fallit. Tyvärr!

Priset ska sänkas nu snart i år!

Inaktiv
Skrivet av metro swe:
Skrivet av showerguy:

Pågrund av att min bror redan äger en DS kommer jag vänta med 3DS och Zelda.. köper om kanske 1-2 år när priset har fallit. Tyvärr!

Priset ska sänkas nu snart i år!

Jo det vet jag.. men inte tillräckligt. Tänker köpa en 3DS och Zelda för 1000 kronor. Mer lägger jag inte ut då jag har en DS hemma att lira på ibland. Känns som bortkastade pengar.

Medlem

Idiotsäkert köp måste jag säga

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är konstigt att så många köper ett spel dom redan har.

Om man inte haft en wii eller gamecube så måste man vara typ 19 år i europa för att kunna ha köpt spelet till n64 när det var nytt. Om man inte haft en n64 när man är yngre än 6 år kan man inte fått spelet när det kom.

Jag tror ganska många under 19 har köpt spelet.

Och många som jag hade psx eller bara pc vid den tiden.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är konstigt att så många köper ett spel dom redan har.

Om man inte haft en wii eller gamecube så måste man vara typ 19 år i europa för att kunna ha köpt spelet till n64 när det var nytt. Om man inte haft en n64 när man är yngre än 6 år kan man inte fått spelet när det kom.

Jag tror ganska många under 19 har köpt spelet.

Och många som jag hade psx eller bara pc vid den tiden.

Dessutom kanske man hade N64 men inte gamecube/wii och vill spela Master Quest? Eller så älskar man spelet så mycket att man helt enkelt vill spela en remake av det.

Medlem

Jag tänkte först att det skulle vara Nintendogs+Cats, men sen kom jag på att de fyra-fem miljoner som köpt 3DS för 2500 kr (eller en annan dyr summa utomlands) nog inte gillar fåniga casualspel som handlar om att gosa med kattungar.Och hade det sålt en miljon exemplar borde det hänt redan, tidigare, kan man tycka.

Grattis Zelda!

Hur mycket har Pilotwings sålt?

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker det är konstigt att så många köper ett spel dom redan har.

Om man inte haft en wii eller gamecube så måste man vara typ 19 år i europa för att kunna ha köpt spelet till n64 när det var nytt. Om man inte haft en n64 när man är yngre än 6 år kan man inte fått spelet när det kom.

Jag tror ganska många under 19 har köpt spelet.

Och många som jag hade psx eller bara pc vid den tiden.

Nja...man behöver ju inte ha köpt Ocarina of Time redan 1998, spelet gick att köpa till N64 fram till 2001 utan vidare. Och sen begagnat också, givetvis.

Men visst är det en anledning, en ny generation spelare som vill spela spelet. Fast jag tror också att de förbättringar som gjorts spelar en del roll, annars hade nog många nöjt sig med Wii - Virtual Console. Och att kunna spela det på en konsol som man kan ha med sig gör väl också lite. Och bristen på nya bra spel till 3DS kanske...

Medlem

Förhoppningsvis många nya spelare som fått uppleva tidernas bästa spel och inte bara gamla rävar som jag själv som spelat igenom det ett tiotal gånger redan.

dmn
Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Förhoppningsvis många nya spelare som fått uppleva tidernas bästa spel och inte bara gamla rävar som jag själv som spelat igenom det ett tiotal gånger redan.

Är man bara drygt 20 år är man ingen gammal räv-gamer, bara så du vet

Medlem

Jag trodde inte att 3DS hade sålt över en miljon exemplar. Hmm...

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag trodde inte att 3DS hade sålt över en miljon exemplar. Hmm...

4,7 milj. läste jag nånstans har jag för mig. Inte illa pinkat på ett kvartal, med det höga priset, och med gamla DS som utmärkt konkurrent som duger gott fortfarande...och PSP till vrakpriser (iallafall här i Sverige).

Ja och alla mobiler då...fast vem köper mobiler för spelens skull, och hur kul är Angry birds i längden?

1
Skriv svar