Fräscht gameplay från The Old Republic

Medlem

Bäst hittills: "det sämsta av båda världarna". Verkar onekligen bli så!

Älskar Star Wars. Har lirat de flesta Star Wars spelen. Blev mindre glad att Battlefront 3 lades ner då det såg sjukt bra ut på filmen som fanns. Gillar iden om ett nytt SW MMO. Har dock varit skeptisk till TOR ganska länge pga Biowares försök till hype med fraser som heroic combat och kritik om hur man spelar i andra MMO (läs WoW). Kollar man dessutom noga i videon så verkar de faktiskt lira med handkontroll. Iofs ingen dålig sak i sig, men känns onödigt lite onödigt.

Medlem

Känns som en fulare variant av vilket generiskt MMO som helst, där man inte kan klicka i "Fast Text Scrolling" utan måste läsa allt. Jag passar.

Känns lite som att BioWare gör rätt spel för fel spelarbas. Dom borde bara gjort KotOR 3 istället. Detta kommer inte sälja. Vilken MMO spelare skulle välja detta framför WoW eller GW2 ? Inte särskilt många misstänker jag, inte i det långa loppet hursomhelst.

Medlem

Tycker det värsta av allt verkar vara AI:n... "Slutbossen" t.ex.. han står på samma ställe och puffar lite med sin pistol? man hade kanske önskat att han rörde sig lite iallafall.. försökte ta skydd eller något. inte en enda fiende som gjorde någonting


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

Mums!

Givet köp.

Medlem

Jag är 25 år gammal och vill ha detta spel så in i helvete mycket. Jag kommer förstöra min framtid


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ser ju riktigt bra ut enligt mig.

Medlem

För alla de som dömer det visuella stilen bakom spelet måste man bara få kommentera: oroa er inte, det klickar rejält så fort man sätter sig framför spelet!
Grafikmotorn har en stor potential och det visas i spelet till och från, nu ligger det säkert en NDA på detta men de allra flesta bilderna som inte bioware själva har gått ut med är läckta ur en survey-test som använder sig av en rätt gammal build.
För att ge en perspektiv på det hela så kan man kika på de två olika bilderna nedan från samma vy i Nar Shadda:
Gammal build där de flesta bilder kommer från: http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/en/db/writing/201106...
Senaste builden: http://cdn-www.swtor.com/sites/all/files/en/db/writing/201106...

Lite skillnad helt enkelt

Medlem

Ju mer jag ser så inser jag att det här inte är det Star Wars spel jag längtat efter..

Medlem

Håller med om att grafiken ser lite dålig ut men förhoppningsvis så finns det ett antal val att förbättra den på. Men det jag är ute efter är lite annorlunda gameplay än alla dessa andra mmo´s som alla är lika under lvlíng och sedan engamet. Har testat dom flesta och tröttnar nästan direkt på dom flesta som kommer. Men är ett billigt nöje med ett spel och ett par månader för att se om det är nått att ha eller inte, annars så får man köra lite EVE igen

Inaktiv

Ser faktiskt riktigt roligt ut. Kan lätt tänka mig att testa lite om det blir någon öppen beta.


signatur

War never changes.

Moderator | Testpilot

Förstår inte hur ni kan ge kotor så mycket praise fortfarande. Spelet har blivit så gammalt nu men inte tillräckligt gammalt nog så det bara är meh.

KOTOR's strider är inte intresanta. Skulle dess strider komma i ett nytt spel med vi säg "crysis grafik" så skulle det vara något av det mer sämsta striderna man sätt.
Ansikten återanvänds också samt röster ALLT FÖR OFTA. Jag har mest spelat tvåan vilket jag tycker är ett bra spel och jag gillar ettan också, men dessa tre saker hat stört mig väldigt mycket att dom inte ens fick det rätt då.

Så till MMO:ET striderna är garanterat bättre för.. Det är ju som WoW som många påstår. Ain't that a good thing? Sen att dialoghjulet är med från Biowares andra spel är ju bara skojj. Detta blir ju ett MP Bioware lirr som många väntat på fast i MMO Miljö.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte hur ni kan ge kotor så mycket praise fortfarande. Spelet har blivit så gammalt nu men inte tillräckligt gammalt nog så det bara är meh.

KOTOR's strider är inte intresanta. Skulle dess strider komma i ett nytt spel med vi säg "crysis grafik" så skulle det vara något av det mer sämsta striderna man sätt.
Ansikten återanvänds också samt röster ALLT FÖR OFTA. Jag har mest spelat tvåan vilket jag tycker är ett bra spel och jag gillar ettan också, men dessa tre saker hat stört mig väldigt mycket att dom inte ens fick det rätt då.

Så till MMO:ET striderna är garanterat bättre för.. Det är ju som WoW som många påstår. Ain't that a good thing? Sen att dialoghjulet är med från Biowares andra spel är ju bara skojj. Detta blir ju ett MP Bioware lirr som många väntat på fast i MMO Miljö.

Men Kotor är ju ett singleplayer lir där du kan uppleva en story. Vilket det gör så jädrans bra.

Ett MMO kan inte göra samma sak som ett singleplayer lir och tro att de håller.

Att säga att combat är lika som wow är ju bara idiotism. Tor's combat är så stel och tråkig. Det är svårt att förklara, men det känns bara jobbigt att strida (Det borde vara kul).


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

http://vimeo.com/27098052
Lösenord: alterswtor
Jedi Sentinel gameplay, tycker det ser MINST lika "bra" ut som WoW, men det kanske är för att jag är trött på samma uttjatade effekter från WoW.

Moderator | Testpilot
Skrivet av QueloR:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte hur ni kan ge kotor så mycket praise fortfarande. Spelet har blivit så gammalt nu men inte tillräckligt gammalt nog så det bara är meh.

KOTOR's strider är inte intresanta. Skulle dess strider komma i ett nytt spel med vi säg "crysis grafik" så skulle det vara något av det mer sämsta striderna man sätt.
Ansikten återanvänds också samt röster ALLT FÖR OFTA. Jag har mest spelat tvåan vilket jag tycker är ett bra spel och jag gillar ettan också, men dessa tre saker hat stört mig väldigt mycket att dom inte ens fick det rätt då.

Så till MMO:ET striderna är garanterat bättre för.. Det är ju som WoW som många påstår. Ain't that a good thing? Sen att dialoghjulet är med från Biowares andra spel är ju bara skojj. Detta blir ju ett MP Bioware lirr som många väntat på fast i MMO Miljö.

Men Kotor är ju ett singleplayer lir där du kan uppleva en story. Vilket det gör så jädrans bra.

Ett MMO kan inte göra samma sak som ett singleplayer lir och tro att de håller.

Att säga att combat är lika som wow är ju bara idiotism. Tor's combat är så stel och tråkig. Det är svårt att förklara, men det känns bara jobbigt att strida (Det borde vara kul).

Att man inte kan och dem inte lyckats göra samma sak vet man ju inte för man spelat i genom hela spelet. Din gemförelse du bygger upp är hela KOTOR mot det lilla man sett/ det lilla man fått spela av detta MMO.

Och det är långt kvar till release. Jag dissar BF3 betan rätt hårt för att jag tycker det är väldigt likt BC2, säger inte det är dåligt men det är vad jag får fram utav "alpha" betan. "Men det är lungt" säger många "Detta är bara en alpha".

Det vi sett från SWTOR är långt från release stadie också yet people still complain, och att combat är likt wow går inte heller att säga ifrån då dem påpekat det själva med detta menar jag grunden. Det är inte Age of conan, utan mer WoW, Warhammer och Aion på det simpla. Säger du nej till det eller någon annan så skakar jag bara på huvudet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inga höga förväntningar, men många guildisar från Conan ska börja med detta så det kan inte bli annat än kul. ^^

Game < friends

Inaktiv

Som flera påpekar är ju animationerna ett skämt...för att inte tala om specialeffekterna på te.x 'skills' och dylikt.

Är detta verkligen 2011?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att man inte kan och dem inte lyckats göra samma sak vet man ju inte för man spelat i genom hela spelet. Din gemförelse du bygger upp är hela KOTOR mot det lilla man sett/ det lilla man fått spela av detta MMO.

Och det är långt kvar till release. Jag dissar BF3 betan rätt hårt för att jag tycker det är väldigt likt BC2, säger inte det är dåligt men det är vad jag får fram utav "alpha" betan. "Men det är lungt" säger många "Detta är bara en alpha".

Det vi sett från SWTOR är långt från release stadie också yet people still complain, och att combat är likt wow går inte heller att säga ifrån då dem påpekat det själva med detta menar jag grunden. Det är inte Age of conan, utan mer WoW, Warhammer och Aion på det simpla. Säger du nej till det eller någon annan så skakar jag bara på huvudet.

Jag råkar ju dock ha lite mer att gå på än bara det lilla man "sett".
Jag har cirka 40h spelat och det är den erfarenheten jag klanakr på spelet med.

Jag säger inte att det är samma princip av combat som wow. Men den känns bara fel och dålig, den lyckas inte.
Man kan inte säga att känslan i Cod och Bf är densamma även fast de är fps i ungefär samma grafik / stil.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Har knappt sett några filmer från spelet och denna film var ungefär vad jag hade förväntat mig av spelet, ser mysigt ut tycker jag.
Ser fram emot att spela det med polarna.
Bioware ligger mig inte precis varmt om hjärtat så förväntar mig inget spektakulärt...


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Folk verkar ha höga förväntningar på detta Med tanke på hur mycket negativ kritik som framförs. Klart det liknar WoW:s gameplay, blir nog svårt att göra så mycket annorlunda om man riktar sig till den breda massan.
Visst finns förbättringsmöjligheter som att animationerna känns stela och dialogerna aningen klyschiga, men tycker det ända verkar vara ett helt OK Star Wars MMO. Story- och dialogval för varje klass, voice-over, stora planeter att härja på, companion characters, eget skepp, ruskigt bra musik (John Williams) etc.

Tror det kommer bli kul

Skriver ytterst sällan här på FZ men var tvungen att slänga in ett öre i diskussionen.

Jag kan varken säga bu eller bä med detta spel då jag och ingen har testat den färdiga produkten.
(vilket vi alla vet inte nödvändigtvis är den vid release i MMO världen)

Kort och gott så har jag inte en suck om hur kul det kommer bli men måste ändå tycka att hur det nu slutar så är det endå en positiv grej att utvecklare "vågar" testa nya saker som dialogue options även om det kanske inte blir så banbrytande på andra fronter. Ja, jag är medveten om att Starwars världen är någon form av bibel för många männsikor runt om i världen vilket säkerligen kommer leda till att många blir besvikna på detta spel men vi får inte glömma att JA det finns mycket kritik i detta skede mot detta spel men själva poängen med kritik är att det gör att saker och ting går att förändra.. Därefter är det upp till Bioware om de lyssnar eller ej.

Videon jag länkar till är inte tänkt att trolla igång någon WoW vs TOR diskussion eller dylikt utan mer tänkt som "food for thought" för alla som tycker att "spel X har ju mycket bättre animationer än detta och det är äldre" .. Lets face it, ur ett grafik perspektiv så tog det ett tag att fräscha upp det..

http://www.youtube.com/watch?v=VmOzOQwsk_Q

Medlem
Skrivet av Gents|VonAberg:

Skriver ytterst sällan här på FZ men var tvungen att slänga in ett öre i diskussionen.

Jag kan varken säga bu eller bä med detta spel då jag och ingen har testat den färdiga produkten.
(vilket vi alla vet inte nödvändigtvis är den vid release i MMO världen)

Kort och gott så har jag inte en suck om hur kul det kommer bli men måste ändå tycka att hur det nu slutar så är det endå en positiv grej att utvecklare "vågar" testa nya saker som dialogue options även om det kanske inte blir så banbrytande på andra fronter. Ja, jag är medveten om att Starwars världen är någon form av bibel för många männsikor runt om i världen vilket säkerligen kommer leda till att många blir besvikna på detta spel men vi får inte glömma att JA det finns mycket kritik i detta skede mot detta spel men själva poängen med kritik är att det gör att saker och ting går att förändra.. Därefter är det upp till Bioware om de lyssnar eller ej.

Videon jag länkar till är inte tänkt att trolla igång någon WoW vs TOR diskussion eller dylikt utan mer tänkt som "food for thought" för alla som tycker att "spel X har ju mycket bättre animationer än detta och det är äldre" .. Lets face it, ur ett grafik perspektiv så tog det ett tag att fräscha upp det..

http://www.youtube.com/watch?v=VmOzOQwsk_Q

Jag är ledsen men det ser nästan precis lika dant ut bara att dom har ändrat animationerna så att dom ser bättre ut vilket inte dom gjort genom grafiken blivit bättre...bara kodat det bättre. samma grafik i princip som det varit dom senaste 6 åren.

Medlem

@Gents|VonAberg

Visst tog det ett tag att frächa upp. Men det går inte att släppa samma gamla smrörja som funka för 8 år sen pånytt nu. De måste leverera på samma / högre nivå om de ska klara att konkurera. Annars blire som det är nu, alla tycker det ser outdated ut.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Otroligt dåliga animationer + tecknat + urgammalt och fånigt stridssystem = Nej tack.

Medlem

Kan förstå att det se tråkit och det gör det alla dom filmer man får från dom.

har själv sätt filmer/ingame av beta spelare och det serut bra jävlit bra englit mig, och till alla woware såg Rfc intresant ut ? repsenterar det hela spelet ?

kan skriva mycket vad som är bra och dåligt med spelet men kommer inte göra det för stor del av folk har redan bestämt på det små filmern folk har sätt att det blir skitt. det som titta på godis med bilar i och säga det blir skit uttan att testa. ... etc

Medlem

Är vi inte i 2011? Animationer och gameplay borde se bättre ut, tycker jag.


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar