Handla med riktiga pengar i Diablo 3
Det kommer väl bara vara som WoW där vissa item är BoE och vissa BoP. BoE kommer kunna gå att sälja för guld eller pengar medans BoP som är de riktigt unika itemsen inte kommer kunna säljas. Blizzard vet vad de gör. Detta gör bara att folk inte köper Guld från utomstående sidor utan istället ingame. Bara bra för hardcore lirarna att tjäna en extra hacka.
Och så kommer det inte att vara!
"What items can be traded in Diablo III?
Nearly everything that drops on the ground, including gold, can be traded with other players directly or through the auction house system. Aside from certain quest items, there will be very few (if any) items that will be “soulbound” to your character and therefore untradable. We are also planning to allow players to buy and sell characters in the auction house at some point in the future and will have more details to share on that at a later date."
"If I no longer need an item I bought in the auction house, can I relist it in the auction house?
Yes. Once you've purchased an item you can do anything with it that you could if you had acquired it through your own adventures, whether that be using it yourself, or, after a cool-down period, trading it to another character or relisting it on either the gold-based or currency-based auction house. In fact, you can generally do any combination of these things -- for example, you can purchase an item in the auction house, use it for a while, and then relist it or trade it to another character. Aside from certain quest items, there will be very few (if any) items that will be “soulbound” to your character and therefore untradable. Please note that the duration of the cool-down period mentioned above will be discussed at a later date."
Inget BoE/BoP/Soulbound system. Så ALLT gear kommer vara som det var i Diablo 2, vilket jag tycker är bra.
asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.
tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.
Inte "påvärkar" er? Hur roligt tror du PvP blir för en när spelarna helt enkelt kan köpa bästa gearet? Det är så klart de tjänar pengar på det, de tar ju ut en avgift varje gång man säljer något.
Tvivlar starkt på att bästa gearen kommer vara "BoE"
Du kan tvivla hur starkt du vill, Blizzard har redan vid flertalet tillfällen gått ut med att det inte blir några BoP-items i Diablo 3 förutom quest items.
"I’m happy to announce that we recently decided there will be no binding of items in Diablo III. They will be freely traded for the life of the item. The only way we are going to do any kind of binding would be for things that are not progression-sensitive. Like we might say…a quest item. "
Således, mest pengar=bäst gear. Då gear är så stor del av ett action-RPG så gör det en stor del av spelet värdelöst.
In-game gold all the way. Verkligen emot sånt här skit.
Håller med, saknar tiden då man fick allt med spelen.
Nu ska man vara online, får inte modda och måste betala cash för att bli bra.
Finns inget måste i det här sammanhanget, då det fungerar exakt som en auktion, enda skillnaden är att det kanske går lite snabbare om man väljer att betala pengar istället för guld.
Men Diablo är inte World of Warcraft och gear betyder inte allt, level > gear.
Äh.Alla spel är delvis såhär. Mest resurser = Bäst saker, mest pengar, alltid övertag. (Där resurser kan vara tid eller pengar) Ja menar, jag kommer aldrig kunna bli bäst i ett spel, inte för att jag är dålig på spel överlag utan för att jag inte kan sitta uppe och raida nätterna i ända eller spela 40 timmar per vecka (eller mer). Har man bara en timme om dagen att spela (när man då inte har semester som nu), får man helt enkelt hoppas på att loota något ultra-jävla-rare som man kan sälja, och köpa normalt bra saker för. Alltså, för mig är detta jättebra. jag kan spela i min egen takt, för att jag tycker det är ett underhållande tidsfördriv och hittar jag något grymt jag inte vill eller kan använda säljer jag det och köper något jag kan ha användning för. Vill jag däremot bli bäst, får jag väl missunna min tjej och vårt barn deras tak över huvudet, mat för månaden och helt enkelt köpa allt det bästa spelet har att erbjuda (Ironi)
asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.
tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.
Inte "påvärkar" er? Hur roligt tror du PvP blir för en när spelarna helt enkelt kan köpa bästa gearet? Det är så klart de tjänar pengar på det, de tar ju ut en avgift varje gång man säljer något.
Enligt intervjun så kommer nästan allt gå att sälja, sen är Diablo INTE WOW, det kommer inte finnas ett synligt ranking system, bara ett matchmaking system som matchar folk med lika gear/exp... De har aktivt försökt att motverka "e-sport" I Diablo, Diablo kommer att vara PVE med lite PVP för de som vill casual lira lite. Sen kommer folk säkert att göra det till vad de vill, men de får inse att det finns ingen nämnvärd PVP balans i Diablo och till de som gnäller om att en klass är OP kommer blizzard bara säga - Jasså, tråkigt då.
Tvivlar starkt på att bästa gearen kommer vara "BoE"
Exakt. Blizzard är väl medvetna om hur det ska vara för att det ska vara lyckat. Liksom hur många BoE var bättre än BoP när man kom upp i ICC WoTLK?
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
Det kommer väl bara vara som WoW där vissa item är BoE och vissa BoP. BoE kommer kunna gå att sälja för guld eller pengar medans BoP som är de riktigt unika itemsen inte kommer kunna säljas. Blizzard vet vad de gör. Detta gör bara att folk inte köper Guld från utomstående sidor utan istället ingame. Bara bra för hardcore lirarna att tjäna en extra hacka.
Och så kommer det inte att vara!
"What items can be traded in Diablo III?
Nearly everything that drops on the ground, including gold, can be traded with other players directly or through the auction house system. Aside from certain quest items, there will be very few (if any) items that will be “soulbound” to your character and therefore untradable. We are also planning to allow players to buy and sell characters in the auction house at some point in the future and will have more details to share on that at a later date."
"If I no longer need an item I bought in the auction house, can I relist it in the auction house?
Yes. Once you've purchased an item you can do anything with it that you could if you had acquired it through your own adventures, whether that be using it yourself, or, after a cool-down period, trading it to another character or relisting it on either the gold-based or currency-based auction house. In fact, you can generally do any combination of these things -- for example, you can purchase an item in the auction house, use it for a while, and then relist it or trade it to another character. Aside from certain quest items, there will be very few (if any) items that will be “soulbound” to your character and therefore untradable. Please note that the duration of the cool-down period mentioned above will be discussed at a later date."
Inget BoE/BoP/Soulbound system. Så ALLT gear kommer vara som det var i Diablo 2, vilket jag tycker är bra.
AHHHHHHHHHHH!!! Varför skjuter de sig själva i foten på detta sättet? Visserligen förstår jag friheten men ack vad gameplayet förstörs....
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
Om man kan välja att lägga ut ett item för ingame gold ELLER irl pengar så känns det u som att riktiga pengar kommer ta över efter ett tag så AH blir helt omöjligt att använda om man är arbetslös typ.
Har jag förstått systemet rätt? eller är det 2 helt olika system?
Förövrigt hatar jag allt som har med itemshops att göra.
Jag köpte gear till mina D2-gubbar för riktiga pengar då det skulle ta åratal för mig att ens hitta hälften så bra grejer.
Jag är dålig på spelet och spelar endast PvE.
Jag kanske inte kommer att göra lika i D3 med tanke på att jag denna gång är med från början och inte hoppar med efter 10 år.
När vi farmar guld i Diablo 3...
Perfekt, givet ett par miljoner sålda ex. i China då, fint med guldfarmare och fler p12or som letar bra loot
Letar inte "bra" spelare också efter loot också, men att de gör det "the hard way"?
Om dom kommer ha så man kan köpa saker för riktiga pengar kommer detta spel bli sönder fuskat.
Mer bottar och hackare än i något annat spel.
Dessutom försvinner allt det roliga med sånna här typer av spel om man kan köpa sig till toppen.
Blir att ladda ner isåfall eller möjligtvis köra hardcore.
Haha, vilken jädrans flopp...... Från solklar GOTY till högst mediokert... Sorgligt, Blizzard!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Seriöst, vilket jäkla gnäll!
Detta kallas utveckling, man testar något nytt. Som skrivigt ovan så är det fullt av försäljning utanför spelet, varför inte ta in det i spelet och göra så att alla på ett trygggt sätt kan köpa saker istället för att gå via svarta marknaden på nätet.
Ni som tror att noobs kommer regera bara för att de kan köpa bra items har nog inte insett att det krävs lite mer än gear för att bli bra....
Kommer funka som i MMO spel, bara för att dom lägger till ett alternativ att kunna betala med riktiga pengar så blir folk som galna. Ingen kommer att tvinga er att använda riktiga pengar eller att spela. Desto mindre gnällit folk som kommer att spela är bara bättre.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Blizzard är dött, och har varit dött sedan de splittrade/förstörde Blizzard North. Låt mig påminna er om att inga av de som gjorde det underbara Diablo1 eller det minnesvärda Diablo2 med expansioner jobbar på Blizzard längre. De har gått till bättre företag (i.e Runic som gör Torchlight 2 och ArenaNet som gör Guild Wars 2). Jag tror på det hela stora att D3 kommer bli en besvikelse av Duke Nuken Forever-mått för de flesta som minns 1:an och 2:an.
edit: och hur fasen kan folk titta på detta och säga att det är UTVECKLING när flera viktiga features/funktioner som funnits i tidigare spel inte kommer finnas med i D3? Varför ska man belöna företag som slimar bort funktioner bara för att spara in på utvecklingstid (och därmed pengar)
Bara de inte finns för mkt å betala för så man kan typ köpa de bäst som finns så är de väl helt ok tycker jag... låt dom hålla på lixom
Men men de kan nog sticka i många ögon när sådana här möjlighet finns i ett spel som detta.
Hoppas det görs professionellt bara, så att de inte kan utnyttjas för mkt å "förstör" spelet.