Diablo 3 ej spelbart offline
Men ofta detta ens är ett problem, internet är ju tamefan lika vanligt som elektricitet idag.. "ånej min mikro och 90% av mina alla andra grejer slutar också fungera om elen går.."
Jag bor i Sverige, en mil utanför en stad med 60 000+ invånare, och har det sämsta nät du kan tänka dig, det dör flera gånger om dagen och under perioder på flera veckor i streck är min hastighet begränsad till under 1 kb/s.
Sluta sitta och tro att alla har det som du och sluta bagatellisera min rätt att vara förbannad, bara för att du själv inte drabbas av just detta.
Ärligt talat är detta en spark i nyllet på fans som jag, som har spelat blizzards spel sedan Warcraft först kom (nej, inte WoW. Gå och snyt dig, skitunge). De exkluderar mig totalt från D3. För min del kunde de lika gärna gjort spelet konsolexklusivt. Så skit ner er, Blizzard.
"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."
Men ofta detta ens är ett problem, internet är ju tamefan lika vanligt som elektricitet idag.. "ånej min mikro och 90% av mina alla andra grejer slutar också fungera om elen går.."
Jag bor i Sverige, en mil utanför en stad med 60 000+ invånare, och har det sämsta nät du kan tänka dig, det dör flera gånger om dagen och under perioder på flera veckor i streck är min hastighet begränsad till under 1 kb/s.
Sluta sitta och tro att alla har det som du och sluta bagatellisera min rätt att vara förbannad, bara för att du själv inte drabbas av just detta.
Ärligt talat är detta en spark i nyllet på fans som jag, som har spelat blizzards spel sedan Warcraft först kom (nej, inte WoW. Gå och snyt dig, skitunge). De exkluderar mig totalt från D3. För min del kunde de lika gärna gjort spelet konsolexklusivt. Så skit ner er, Blizzard.
Men vilka är det då som tvingar fram dessa typer av DRM då? Blizzard? Antagligen inte, folk som tankar spel hejvillt? Mer troligt. Det är ju de som utdelat pungsparkar på spelföretagen och då är det inte så konstigt att dessa typer av "skydd" uppkommer. Bra eller dåligt går ju att diskutera men man kan inte bortse från att dessa är en bidragande faktor.
Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp. Ska du däremot spela Mp med det nät du har så lär du ändå inte få någon trevlig spelupplevelse ifall nu nätet är så dåligt som du påstår.
Sen är det lite olustigt att se folk klanka ner på Ubisoft när de gör samma sak, det är ju okej att blizzard gör det, ellerhur? :/
Satt och tänkte precis samma sak. Är inte fanboys helt underbart söta
Håller med fullständigt. Fast vi får vara försiktiga med att påpeka det, för dom kommer säkert på någon kvasiförklaring till varför Blizzards sätt är OK och Ubisofts är inte OK.
Fast man måste ju få välja sida utan att automatiskt vara fanboy. Jag brydde mig inte nämnvärt att Ubisoft gjorde det de gjorde och tror inte (förutom vanliga skaran klagogönsar) det påverkade stora mängden köpare.
Sedan är Diablo 3 är den typ av spel som till stor del spelas online medan Settlers typiskt inte är det, som exempel. Men Starcraft 2 kräver väl också uppkoppling om jag inte har fel? De har väl själva sagt att en del av det är för att komma runt piratkopieringen.
... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./
Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.
http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...
He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.
Bara för att förtydliga, han säger INTE att om man tappar uppkoppling så är din hardcore karaktär borta för alltid, det han säger ÄR "if a player's connection drops, a player could die [...] on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently".
Notera COULD die... dvs, du spelar online = du blir disconnected = din gubbe står kvar i spelet och risken är att du dör om det finns fiender som slår på dig just då = då är din hardcoregubbe borta.
Men om står inne i stan eller liknande så är självklart inte gubben borta. Bara en väldigt dåligt formulerad mening av gamespot. I grunden är det death penalty de pratar om, vilket ska bara vara durability loss, men dock i hardcore försvinner gubben helt.
Kortfattat; DISCONNECT DÖDAR INTE DIN GUBBE, DÖDEN DÖDAR DIN GUBBE!
Kan tillägga att trots att jag är wow-nörd av stora mått och älskar Blizzard så tycker jag det är fel att kräva att man ska vara uppkopplad. Hyr jag en sommarstuga i Tjolahopphejti ute i bushen, alternativt åker utomlands på semester så tar jag självklart med min bärbara för att kunna lira lite, och då vore det kul att kunna välja bland alla spel man har. Visst kan du ha iphone som modem men gör det du utomlands och betala 200 000 i mobilräkning när du kommer hem sen Och ute i tjotahejtiskogen finns det ingen mottagning.
Visst, oftast sitter man hemma och lirar och det kvittar fullständigt, men samtidigt förstår jag inte varför de inte kan ha singleplayer som vanligt utan internet? De flesta kommer ju mesta tiden vilja spela detta online, så av kopieringsskäl skulle det funka jättebra bara ha cdkey som D2.
ja?
I'm a snake, follow me!
Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp.
Vilken del av den lilla nyheten var för svår att förstå ? Här kommer den viktiga delen:
Något mer som bekräftades var att det krävs konstant uppkoppling för att kunna lira, vilket kanske är lite extra intressant tack vare den pågående DRM-kontroversen i och med Ubisoft.
Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp.
Vilken del av den lilla nyheten var för svår att förstå ? Här kommer den viktiga delen:
Något mer som bekräftades var att det krävs konstant uppkoppling för att kunna lira, vilket kanske är lite extra intressant tack vare den pågående DRM-kontroversen i och med Ubisoft.
Snälla, citera den del som säger att man blir kickad direkt när uppkopplingen bryts? Kan ju vara så att det kommer upp en ruta som ber än att koppla i nätverkskabeln igen för att fortsätta eller dylikt.
Auktioner med riktiga pengar... kan det vara så att Blizzard ska ha en liten del av varje transaktion i avgift som AH tar i WoW. I så fall kommer Blizzard tjäna enorma pengar på Diablo 3 och får en del av alla affärer som görs med kineser som farmar.
Undrar om det kommer att kunna bli så lönsamt att man kan farma diablo3 istället för att jobba och göra nåt produktivt
Snälla, citera den del som säger att man blir kickad direkt när uppkopplingen bryts? Kan ju vara så att det kommer upp en ruta som ber än att koppla i nätverkskabeln igen för att fortsätta eller dylikt.
I din värld är det helt OK för ett spel som inte är MMORPG?
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
I din värld är det helt OK för ett spel som inte är MMORPG?
Jag anser att de ska ha friheten att skapa vilka spel med vilka kopieringsskydd etc. de vill. De har en produkt, antingen köper vi den eller så gör vi det inte. Precis som allt annat. Det är ingen som tvingar oss.
... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./
Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.
http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...
He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.
Bara för att förtydliga, han säger INTE att om man tappar uppkoppling så är din hardcore karaktär borta för alltid, det han säger ÄR "if a player's connection drops, a player could die [...] on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently".
Notera COULD die... dvs, du spelar online = du blir disconnected = din gubbe står kvar i spelet och risken är att du dör om det finns fiender som slår på dig just då = då är din hardcoregubbe borta.
Men om står inne i stan eller liknande så är självklart inte gubben borta. Bara en väldigt dåligt formulerad mening av gamespot. I grunden är det death penalty de pratar om, vilket ska bara vara durability loss, men dock i hardcore försvinner gubben helt.
Kortfattat; DISCONNECT DÖDAR INTE DIN GUBBE, DÖDEN DÖDAR DIN GUBBE!
Kan tillägga att trots att jag är wow-nörd av stora mått och älskar Blizzard så tycker jag det är fel att kräva att man ska vara uppkopplad. Hyr jag en sommarstuga i Tjolahopphejti ute i bushen, alternativt åker utomlands på semester så tar jag självklart med min bärbara för att kunna lira lite, och då vore det kul att kunna välja bland alla spel man har. Visst kan du ha iphone som modem men gör det du utomlands och betala 200 000 i mobilräkning när du kommer hem sen Och ute i tjotahejtiskogen finns det ingen mottagning.
Visst, oftast sitter man hemma och lirar och det kvittar fullständigt, men samtidigt förstår jag inte varför de inte kan ha singleplayer som vanligt utan internet? De flesta kommer ju mesta tiden vilja spela detta online, så av kopieringsskäl skulle det funka jättebra bara ha cdkey som D2.
ja?
Ja?
Första personen hävdade att hardcore karaktär försvinner om man blir disconnectad, du skickade en länk som hänvisning, men i din länk står det nåt helt annat? kan vara därför jag skrev vad jag skrev, kanske? För att förklara för den som ställde frågar var de hade läst att hardcorekaraktärer försvinner vid disconnect att det INTE STÄMMER.
Varför har de inte frågat konsumenterna om eventuella designval?
Haters gonna hate
Bacons gonna stay bacon
Yep, haters gonna hate, men du kan väl läsa intervjun innan du börjar lägga på brinketterna på din kolgrill? Då slipper vi andra ditt stekos och istället för att dela felaktig information kan du hjälpa till att ta fram rätt fakta om hur det verkligen är.
Jay Wilson säger i en intervju med diablofans.com att många av spelarförslagen har kommit med i spelet, har påverkat spelet till det bättre och att den påverkan är stor.
Q: Has any community suggestions made it into the game.
A: Yeah, a lot of stuff has made it into the game.
Q: Can you give us any examples.
A: My favorite example...
Jays citat är från http://www.diablofans.com/topic/26249-diablo-3-press-event-vi...
Det var då själva fan....
Blir att ful-lira det istället.
Precis, och det är just här vi har den onda spiralen.
Spelutvecklare producerar spel -> En viss grupp vill inte betala för spelet och kopierar det -> Spelutvecklare lägger till kopieringsskydd - En viss grupp möjliggör walkarounds/hackar till kopieringsskyddet, en annan grupp utnyttjar det -> Spelutvecklare lägger till starkare kopieringsskydd -> En viss grupp "hackar" det återigen, en annan grupp utnyttjar det återigen -> Spelutvecklare lägger till ytterligare restriktioner -> En viss grupp "hackar" det återigen, en annan grupp utnyttjar det och vanliga konsumenter blir mer och mer lidande osv. osv.
Varför har de inte frågat konsumenterna om eventuella designval?
Haters gonna hate
Bacons gonna stay bacon
Yep, haters gonna hate, men du kan väl läsa intervjun innan du börjar lägga på brinketterna på din kolgrill? Då slipper vi andra ditt stekos och istället för att dela felaktig information kan du hjälpa till att ta fram rätt fakta om hur det verkligen är.
Jay Wilson säger i en intervju med diablofans.com att många av spelarförslagen har kommit med i spelet, har påverkat spelet till det bättre och att den påverkan är stor.
Q: Has any community suggestions made it into the game.
A: Yeah, a lot of stuff has made it into the game.
Q: Can you give us any examples.
A: My favorite example...
Jays citat är från http://www.diablofans.com/topic/26249-diablo-3-press-event-vi...
Ledsen om du tolkade den meningen fel, lätt att förstå för det var en dumt formulerad mening av vad jag egentligen ville säga.
Jag menar förstås på själva händelsen, varför de inte har kollat med communityn om vad de just tycker om detta "problemet". Varför har en så viktig grej inte tagits upp mer? Jag tycker att det är ganska viktigt att kolla upp allt som inte påverkar gameplay ( Menyer, tekniska saker etc )
Självklart förstår jag att de tagit med designval i själva spelet från communityn. Men tycker att vissa grejer borde ha lite större betydelse, som just offline play.
PIRANHA BYTES FTW
ACTIVISIONblizzard slår till igen ser jag, som Ubisoft fast de lyckas förstöra bra IP som bonus
Nej tack, köper jag D3 blir det i så fall när det släpps till konsol så man iaf får ha lan eller spela var man vill när man vill, eller se om det kommer någon "inofficiell patch" som fixar detta problem.
Uselt, stödjer man detta får man skylla sig själv om PC gaming blir ren dynga framöver...
"JA tack MR [insert spelutvecklare] jag vill inte ha möjlighet att spela mitt spel som jag köpt såvida inte ni i er oändliga vishet ger mig möjlighet. Jag är en dålig spelare, bestraffa mig! Döda mina karaktärer, förhindra mig att delta i lan etc. Förnedra mig!" /sarkasm
In other words, om jag flyttar någonstans där det inte finns tillgång till internet eller om jag inte har råd till det av någon anledning så spelar det inte någon roll om jag betalade 499kr för Diablo 3 för det kommer fortfarande vara ospelbart.
Halle-fucking-lujah. Visst är det skönt med en sömlöst integrerad onlinedel men jag vill ta mig fan kunna spela något utan att behöva ha en internetuppkoppling. Måhända att de riktar sig till en ny publik men jag lägger inte ett finger på det här spelet förrän jag vet vad vi har att göra med några månader efter release och det då verkar som om fördelarna utväger nackdelarna. Men jag äger ändå inte mitt spel... så jag kommer förmodligen köpa spelet och ladda ner en hackad version där man kan köra offline.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Det gjorde jag ju! Tagning 2:
Du skriver först en sak och sedan skriver du en annan. Först skriver du:
där du helt felaktigt skriver att man kan starta ett offline-spel när man väl kopplat upp en gång. Det står klart och tydligt att man måste ha konstant uppkoppling för att man ska kunna spela. Att inte bli utsparkad direkt när uppkopplingen försvinner är inte ens i närheten av samma sak. Det ena betyder att man kan fortsätta spela när uppkopplingen är borta och den andra betyder att du som allra bäst får titta på ett, för spelaren, pausat spel och hoppas på att uppkopplingen kommer tillbaka snart. Det ena kan antyda att man kan, likt steam, spela utan uppkoppling bara man ber snällt om offline-läget medans det andra betyder att det är helt omöjligt att spela utan uppkoppling.
Dessutom står det även i artikeln som länkades här bland kommentarerna att om ens karaktär dör medans man är bortkopplad så är det något mildare straff vilket betyder att man inte kickas direkt. Det gör dock fortfarande ingen skillnad för ett offline-läge.
Man kan också köpa items för riktiga pengar, och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig.
Sen är det lite olustigt att se folk klanka ner på Ubisoft när de gör samma sak, det är ju okej att blizzard gör det, ellerhur? :/
Nu kommer jag antagligen inte att köra hardcore (inte för att jag vet vad som är speciellt med det) men min router gör att jag får random disconnects i t ex BC2 kanske varannan-var tredje match (trots att jag fortfarande har internet).
Kommer det skada ens karaktär i D3? :/
Synd, ännu ett spel jag tänker bojkotta.
we are anonymous. we are legion. we do not forgive. we do not forget. expect us.
Anonymous är patetiska.