Miljonvinst i första Dota 2-turnerningen

Robot
Miljonvinst i första Dota 2-turnerningen

Valve var inte på E3. På Gamescom är de dock tillbaka med besked. För första gången kommer de att visa Dota 2 för allmänheten och händelsen firas med en hejdundrande turnering där vinnarlaget tar hem 1 miljon (!) US-dollar.

#nyhetstips, #valve, #dota-2, #dota


Moderator | Testpilot
Miljonvinst i första Dota 2-turnerningen

Ska bli underhållande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ONE. MILLION. DOLLARS! *lillfinger-i-mungipan*

Medlem
Skrivet av wrajjt:

ONE. MILLION. DOLLARS! *lillfinger-i-mungipan*

Gahahahahahaha

Medlem

Häftigt. Jag antar att de tävlande redan testat spelet innan? Hoppas de kommer med lite nyheter så det inte bara blir ännu ett dota fast bättre grafik. Valve brukar sällan göra en besviken

Medlem

Låter spännande. Kommer jag utan tvekan att kolla på.

Inaktiv

Valve dom har pengar!

Sen fattar jag inte heller varför Sverige inte fick något lag. Fnatic vann ju League of Legends första säsong och tog hem 100.000 dollar och sverige är även bra i Hon.

Medlem

Det ska bli riktigt spännande.. 1 miljon dollar var inte illa!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Valve dom har pengar!

Sen fattar jag inte heller varför Sverige inte fick något lag. Fnatic vann ju League of Legends första säsong och tog hem 100.000 dollar och sverige är även bra i Hon.

Nu är det ju så att Fnatic i LoL inte är svenskar, inte ens nära. Om du inte räknar Finland som Sverige. I HoN, de duger men knappast något av de bättre. Plus bara för att du är bra i LoL så behöver du inte vara bra i Dota, helt olika spel.

Heja Danmark då!

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av showerguy:

Valve dom har pengar!

Sen fattar jag inte heller varför Sverige inte fick något lag. Fnatic vann ju League of Legends första säsong och tog hem 100.000 dollar och sverige är även bra i Hon.

Nu är det ju så att Fnatic i LoL inte är svenskar, inte ens nära. Om du inte räknar Finland som Sverige. I HoN, de duger men knappast något av de bättre. Plus bara för att du är bra i LoL så behöver du inte vara bra i Dota, helt olika spel.

Antar att du inte spelar HoN om du tycker att fnatic.msi "duger, men knappast något av de bättre". De har varit överlägsna ettor i ett par månader nu. Tror inte ens att de har förlorat en enda karta på LAN hittills. Dock är de danskar så de kan inte spela för Sverige.

Medlem

Äntligen, såg deras första sida igår (tack Sevenix!).
Självklart hejar man på någon av de kinesiska lagen.

Skrivet av showerguy:

Sen fattar jag inte heller varför Sverige inte fick något lag. Fnatic vann ju League of Legends första säsong och tog hem 100.000 dollar och sverige är även bra i Hon.

>Sverige
>fnatic
wat


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jaha är det självklart att man hejar på lagen från Kina.. kul för dig men man hejar på lagen från Danmark.

Medlem

Kul för dig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Cedric:

Jaha är det självklart att man hejar på lagen från Kina.. kul för dig men man hejar på lagen från Danmark.

Heja på Danmark? Efter att de gjort så att vi missat VM-2010?


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Valve dom har pengar!

Sen fattar jag inte heller varför Sverige inte fick något lag. Fnatic vann ju League of Legends första säsong och tog hem 100.000 dollar och sverige är även bra i Hon.

För att Sverige inte har något direkt superlag i dota längre. GG.net har ju dock två svenskar, och de är det laget som spelar absolut roligast imo och pajkatt är min favoritspelare over all tror jag, så heja dem!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Dryn:

Häftigt. Jag antar att de tävlande redan testat spelet innan? Hoppas de kommer med lite nyheter så det inte bara blir ännu ett dota fast bättre grafik. Valve brukar sällan göra en besviken

Hela grejen med dota 2 är att ha kvar allt som gör Dota till Dota, vad jag vet har de bara tänkt fixa grafik community och lite mer mapmaking featuers.

Och det tycker jag är bra


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vilket datum är Gamescom?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

1 miljon dollar är det största priset inom spelvärlden ever :O?

Moderator | Testpilot
Skrivet av alllle123:

1 miljon dollar är det största priset inom spelvärlden ever :O?

Lol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vilket datum är Gamescom?

17-21 augusti smäller det.

Personligen känns det som att LoL kör sitt eget race, medan HoN är något av ett Dota 1.5.

Förhoppningsvis kan Valve hantera servrar bättre än S2 Games, för problemen kring HoN på den fronten är under all kritik.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Känns dumt att dom sätter allt på ett event. Dom kunde ju dela upp det i typ fem med 200k i pris och på det viset låta spelet få lite fart och lyckas hålla igång det en längre tid tills det blir en ordentlig eSport titel.

Tror det var ett annat spel som gjorde samma misstag och satte allt på en turnering och spelet dog direkt efter, minns inte vad det hette dock. Dessutom är det ju som att skämma bort scenen för det kommer förmodligen aldrig komma en sån summa igen.

Medlem

Jahaaaaa, det har inte släppts ännu. Jag tänkte väl jag också...

Men EN miljon dollar!? Det är galet.

Medlem

Kommer banor att tillverkas i Hammer då, för Dota 2 kör la Source? PS: den här frågan hade inget med turnering att göra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av wideving:

Antar att du inte spelar HoN om du tycker att fnatic.msi "duger, men knappast något av de bättre". De har varit överlägsna ettor i ett par månader nu. Tror inte ens att de har förlorat en enda karta på LAN hittills. Dock är de danskar så de kan inte spela för Sverige.

Jag vet att MSI är det bästa HoN laget, jag vet ockås att det inte finns några svenskar i det. Tror dock vi missförstod varandra.

1
Skriv svar