Dedikerade servrar till Rage "senare"
Om multiplayerläget blir populärt kan vi lägga till efterhand, säger John Carmack.
WTF, släpp spelet när de kommer från dag 1, men de kanske vill kolla om spelet säljer först?
Men hur ska multiplayern till PC kunna bevisa hur populär den är utan dedikerade servrar? Jag menar den kommer ju knappast vara populär så länge dedikerade servrar inte finns... Alltså behöver vi dedikerade servrar för att kunna visa hur populär multiplayern är.
En så klok man som Carmack borde ha tänkt på det...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Men hur ska multiplayern till PC kunna bevisa hur populär den är utan dedikerade servrar? Jag menar den kommer ju knappast vara populär så länge dedikerade servrar inte finns... Alltså behöver vi dedikerade servrar för att kunna visa hur populär multiplayern är.
En så klok man som Carmack borde ha tänkt på det...
Vilken marknad tror du han satsar på?
En liten hardcore eller en stor casual?
När du svarat på den frågan inser du nog att dedikerade servrar inte passar, har hört många casuals som väljer bort spel med dedikerade servrar då de riskerar att förlora host-fördelarna oh det är svårare att fuska...
CoD säljer ju bra, Crysis 2 klarade sig ockå bra, där bryr sig ingen om dedikerade servrar, medan ex. Homefront hade dedikerade servrar men det brydde sig ingen om, iaf inte någon större mängd spelare.
Hardcore/core = många dyra unktioner, höga krav, låg köpkraft
Casuals = inga speciella krav, hög köpkraft.