Lillördag

Flakmonkey
Lillördag

Jag har alltid gillat uttrycket lillördag, det gör att man per automatik blir lite gladare av någon anledning. Visst är onsdagar trevliga i sig, de är ju en dag närmare fredag än tisdag tex men just att det kallas för lillördag gör den ännu lite bättre. Kanske har det också med mina tonårsår att göra också då onsdagen ofta innebar party på någon av de emeninenta klubbarna i Täby som man då kunde välja mellan: Tegelbruket och Geoffrey's. Den förstnämnda finns än idag och bor du i norrort har du säkerligen hört talas om dem och även om jag är på tok för gammal för att känna mig hemma där nu minns jag med glädje åren där det de prioriterades över storstan och hade såna storheter på besök som Drömhus och 666. Det var tider det...

Nåväl bara för att jag inte hänger där längre så behöver ju inte det betyda att lillördagen behöver bli tråkig. Det är ju fortfarande en partydag trots allt och nu när jag för första gången på flera år är bekväm i mig själv så måste den ju utnyttjas. Dessutom har jag ju som mål att leva så mycket som möjligt och träffa massa nya människor som möjligt och det mpste jag ju leva upp till. Därför blir det att gå ut lite ikväll. Jobbdag imorgon så kan inte bli något crazy direkt, men kul kan man ju ha även om man måste i säng relativt tidigt.

Vet i nuläget inte vad det blir. Mycket beror på vädret men jag är säker på att vad det än blir så kommer jag ha trevligt. Det här livet blir ju vad man gör det till och jag har planer på att göra det till något skoj. Har slösat bort på tok för många år av mitt liv med att tycka synd om mig själv och skärma av mig från allt och alla. Dags att leva...

Så catch you on the flip side

#blogg

Lillördag

Kör hårt, Simon! Jag ska tänka på dig när jag sitter här och stjäl dina blogginlägg och gör absurda nyheter av dem! Just den här texten blev lite knepig dock, men får se om jag hittar en spelrelaterad vinkel

Medlem

du kan ju alltid snegla på denna tidigare posten då sebastian =p
http://www.fz.se/bloggar/simon/20100331/lillordag-super-puzzl...

1
Skriv svar