Diablo 2 tio år senare

Medlem
Diablo 2 tio år senare

Tro det eller ej så installerade jag Diablo 2 förra helgen. För det första så förstår jag inte varför Blizzard aldrig släppte en patch som gjorde att man kunde spela i 1024x768. Det känns väldigt grötigt i 800x600 nu såhär tio år senare. Vad saknar man mer? En större stash, lite smartare mercenaries som inte fastnar i väggar och ställer sig mitt i smeten av en grupp monster för att möta sitt öde, tiden då man kunde gambla till sig unika saker och framför allt stabilare servrar. Det känns verkligen inte som att uppkopplingen har förändrats ett dugg när man spelar Diablo 2. Helt plötsligt mitt i en fight kan servarna bara dö och det enda man kan göra är att vänta och hålla tummarna på att det senaste man lootade inte har försvunnit. Hur som helst. Trots denna kraftiga motvind så är Diablo 2 fortfarande väldigt beroendeframkallande men jag skulle göra vad som helst för att få spela Diablo 3 just nu.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Diablo 2 tio år senare

Jag började köra det igen för några år sedan men insåg ganska snabbt att det var som att spela WoW, fast utan vänner.


signatur
Medlem

fastnade aldrig för diablo 2 av någon anledning ,spelade genom halva spelet sen tröttna jag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag började köra det igen för några år sedan men insåg ganska snabbt att det var som att spela WoW, fast utan vänner.

Kom precis på en annan sak som fattas i spelet bara för det.. Ett bättre lootsystem. Det är väl därför man spelar utan vänner för annars snor man prylar ifrån varandra.

Medlem

Jag spelar det lite då och då. Det är kul även utan vänner om du frågar mig.
Det ska bli spännande att se om 3:an blir en ersättare, eller om jag fortfarande kommer att spela 2:an om 3 år.

1
Skriv svar