Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

HAHA vilket skämt! jag visste väl varför dom drog sig ur steam. Kan lova att origin kommer inte palla alla spelare som steam när det var nytt, blir kul när man inte kan ansluta till origin likt steam servers busy osv..

Medlem

Heja EA, slå hårt mot Valve och deras #"€?§% Ångmaskin!

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Är det en skivspelare som hakat upp sig eller?, ingen säger att ni som vill spela bf inte får köpa köpa det.

man måste väl installera origin iaf för det ska funka .. precis som vissa spel kräver gamespy

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Lite drygt att det ska "kräva" origin, men inte hela världen. Folk som skriker bojkott är ju bra löjliga, om er dator inte kan avara 50mb i minne så lär det inte bli en fröjd att spela Bf3.

Vill minnas att det klagades nått fruktansvärt på steam när det kom! OMG det krävs steam för MP AAARGH SKRIIIIK! Nu försvarar folk det som om det är det bästa som någonsin uppfunnits.

Jag var en av de som var emot det från början (och det hade stora problem när det kom) men jag har väl ändrat inställning lite till det. Men jag hade mycket hellre sett att Valve inte använde sig av Steam som DRM, så försvarar det gör jag iaf knappast. Steam fick mycket klagomål men det var också tack vare dessa (inte säker men jag sätter en hel del pengar på det) som Steam gick från att vara ratat till att bli älskat. Kommer nog vara samma sak med Origin (om EA lyssnar på sina kunder något jag inte tycker de gör), avskytt i början men med tiden mer och mer uppskattat.

Medlem
Skrivet av muvoTX:

oooooooooh, vilka "ny"heter det här var då, enda sen EA lanserade Origin har man ju vetat att spelet kommer kräva det... Jag har bokat spelet, och kommer INTE avboka det, alla som säger "jag ska inte köpa det nu" eller "Jag orkar inte med en till spelklient på datorn" kan ta sig någonstans. Var glada att DICE lägger ut massa tid och pengar på att göra ett spel som slår allt annat...

Äckelfanboii, DICE snackar så jävla mycket dynga!

Asså var ska det här sluta i framtiden där varje utgivare skapar sitt eget program för att kunna starta ett av deras spel..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vad folk glömmer är att Origin säkert kräver att man använder samma login namn som battlefield namn om det nu inte råkar finnas någon soldat skapare i spelet

Medlem
Skrivet av Moffabertel:

Varför dissar man ett av de största spelen genom tiderna bara fört att de inte finns till Steam utan på Origins? Jag tycker det är konstigt speciellt om man väntat på spelet en längre tid. Origins tar bara 50 mb så de bör man ju få plats med. Om de går kan ni ju köpa spelet på skiva och lägga till det på steam, det kanske går om inte skiv versionen också kräver Origins.

Man kanske inte vill installera ett program för varje spel man köper.
Samt att bara för att man väntat på ett spel betyder inte att man köper det om det är nått man inte gillar..

och ea filosofi är bra mer lortigare än valve enl min åsikt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Serkish:

BF3 kommer rocka, Origin rockar ju!

Att säga att Origin rockar är ungefär som att säga att påsen man handlar mat i Rockar. Jag personligen tycker bara Origin är en online store, inget annat. Visst en liten menlös chat men that's it. Skulle jag få välja skulle jag hellre se det på Steam så man kan dra nytta av de funktioner som finns där.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

va gnälliga ni är... skaffa en ssd disk, då spelar de ingen roll att de är många program som startas de går vrååååååååååååååål snabbt har skype, steam, orgin och en massa andra program ta typ 1 till 2 sec så alla färdig startade..

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Moffabertel:

Varför dissar man ett av de största spelen genom tiderna bara fört att de inte finns till Steam utan på Origins? Jag tycker det är konstigt speciellt om man väntat på spelet en längre tid. Origins tar bara 50 mb så de bör man ju få plats med. Om de går kan ni ju köpa spelet på skiva och lägga till det på steam, det kanske går om inte skiv versionen också kräver Origins.

Det är inte det folket har problem med det är att man måste skaffa origin tänk om varje företag skulle göra lika dant. Du måste har en klient från blizzard för att få spela starcraft, WoW, m.m
Ett för att få spela CoD. Ett för att få spela sid meiers spel. Ser du hur sjukt det låter då skulle du behöva runt 5 st spel clienter för att få spela dem spel du vill spela.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Origins är något jävla sjukt påhitt. Alla vet att Steam är störst och bäst. De borde göra som de gjorde med Bad company 2. Antingen så köper man det på Steam eller så köper man det i affär och spelar det utan att behöva något jävla Origins.

Medlem

Förstor inte riktigt varför folk klagar?
Origin är bara ett "upp piffat" EA Download manager, och förövrigt så vad jag förstår så kommer BF3's serverbrowser vara inbyggd I deras webportal (Battlelog) så det hade kvittat om du haft det på steam eller inte.

Dessutom så hade ju BC2 (Usch och fy för det spelet) en inbyggd friend list Ingame, så dina Steamvänner spelade inte så stor roll ändå?

P.s Observera att jag inte har druckit kaffé ännu

Edit:
Origin käkar just nu runt 90 MB Ram (Idle)
Steam käkar just nu runt 108 MB Ram (Idle)

Inte så stor skillnad

Medlem

Okej, alla ni som vägrar, va bra då slipper vi alla besserwissers som er, i BF3, skönt.

Medlem
Skrivet av firebird_79:

va gnälliga ni är... skaffa en ssd disk, då spelar de ingen roll att de är många program som startas de går vrååååååååååååååål snabbt har skype, steam, orgin och en massa andra program ta typ 1 till 2 sec så alla färdig startade..

Idag ja men hur kommer det funka i framtiden tror du när varje utgivare kör med en egen klient eller kanske till och med varje spel kräver en egen klient? SSD är snabbt idag, om några år kommer den vara en snigel i jämförelse med nyare teknik, att köpa ny teknik hela tiden kostar och det kostar rejält. Ska man hänga med i datorbranschen gäller det att man har en väldigt stor plånbok annars får man snällt vänta tills priserna går ner.

Inaktiv
Medlem

Aja då blir det köpa CoD - MW3 bara för att bojkota Origin och för att jag hatar EA girigare hora får man fan leta efter....inte för att Activision är bättre men men...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag har inte provat origins själv men såhär på förhand kändes det bara omständigt. Låt mig bara installera spelet och köra.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Okej, alla ni som vägrar, va bra då slipper vi alla besserwissers som er, i BF3, skönt.

+1

Medlem

Säger som jag brukar; Behöver jag ens länka till "Boycott MW2"-bilden? Samma visa här antar jag.

Medlem

Bråk, gnäll, tjafs, undergång, pina, NWO och ond bråd död...

Internet is serious business!

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Okej, alla ni som vägrar, va bra då slipper vi alla besserwissers som er, i BF3, skönt.

På vilket sätt är man en besserwisser om man inte gillar detta? Handlar väl mer om ens egna preferenser än om att man är förmer än andra? Utan dessa s.k besserwissers hade nog inte Steam sätt ut som det gör idag, datorspel hade nog inte varit lika populära som de är idag.

Medlem

Skulle iofsj aldrig som distrubitör tvinga på folk en vara...

Tycker jättarna inom spelbranschen blir mer och mer ett stort masskonsumtionsskämt.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Säger som jag brukar; Behöver jag ens länka till "Boycott MW2"-bilden? Samma visa här antar jag.

Alla som ropar bojkott gör det inte bara för att ha något att komma med det finns faktiskt en del som verkligen också bojkottar det.

Medlem

Det är ju inget dåligt program precis så det påverkar inte mitt köp.

Medlem
Skrivet av Asmaxad:
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.

Hur lirade man cs utan steam sa du?


signatur

B lup

Medlem

Sluta gnäll.. Har ni inte dator resurs till ett program till i bakgrunden så har ni antagligen inte dator för att kunna driva BF3.. Sen kan jag hålla med om att de är synd att de inte kommer via steam.. men vad förväntar man sig? de är ju EA.. Men vi har ju varit med om de tidigare iaf jag.. jag va tvungen att ha socialclub eller vad de hette till GTA IV tex..

Medlem

Gött då slipper man lyssna på massor av gnällkärringar när spelet släpps då.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tröttsamt. Jag som var så glad när Battlefield-spelen lades in och började släppas på steam

Medlem

Spela roll, då lägger man ner steam (för där har man ju COD) och börjar lira BF3 på origin ist!

Inaktiv

Jag väntade hela tiden på att få klarhet kring vilket DRM spelet skulle använda och nu vet jag. Jag kommer därför inte köpa BF3 då jag endast är ute efter single player och jag räknar kallt med att få mitt lystmäte via torrentsidor istället. Det känns dock väldigt trist då jag hellre hade varit en betalande kund.

Skriv svar