Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

så mycket skit för en bc2 klon, hoppas dice konkar och gör bra spel efter det.

Medlem

Ånej, pizzerian kör ut min Calzone i Volvo istället för Saab, då är jag inte sugen längre... NOT!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Tycker inge vidare om steam ändå, inte direkt som att det aldrig krånglar.

Medlem

Fy för att de tvingar spelare till mer än att bara köpa deras spel. Jag struntar fullkomligt i deras plattform. Ska man installera en ny plattform för varje spel snart eller?

EA - Extra Asswipes.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tjahapp, bara att invänta att någon grupp knäcker kopieringsskyddet då och sen dra ner det från nån torrentsida.

Var väl lite sådär lagom sugen på att köpa spelet om det hade kommit till steam, där jag har 99,9% av min spelsamling, men ett helt eget litet skitprogram för ett enda spel? Haha men nej tack.

Medlem
Skrivet av MR KING:

så mycket skit för en bc2 klon, hoppas dice konkar och gör bra spel efter det.

Om dom konkar så gör dom nog inget spel i huvud taget Kanske skaffa nya investerare och gå över till konsol istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Gillar inte alls det där _krav_ på Origin och webbaserat serverbrowsing som det var i alphan.


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Steam lär ändå smeka sönder Origin. Att EA ens orkar -_-. PS. blir ett BF3 köp ändå såklart. Bra spel bojkottas inte pga löjliga program.

Jag testade "Origin" och BF3 - Alphan, och det som var mest irriterande var alla inloggningar, dessutom kraschade det ett par gånger på min dator. Det kändes inte förtroendeingivande att behöva leta MP-spel via webbgränssnitt och själva Origin-applikationen ser inte färdig ut, det verkar som om de har smällt ihop ett program på väldigt kort tid. Istället för att göra det smidigt för spelaren har de krånglat till det för att de vill härma STEAMs modell, men det som lockade från början var bara spelet, inte Origin, inte Battlelog, och definitivt inte det osmidiga inloggningssystemet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hindrar mig inte från att lira spelet

AW8
Medlem

Steam vs Origin

The gloves are off!


signatur

PC gamer 'til I die.

KoP
Medlem

Kanske dags för Dice att överge pc som plattform och börja fokusera på
konsoll istället = mindre whine. ;P

Den som inte köper detta grymma spel bara för att man måste ha Origin kan ju inte vara helt hundra i huvudet.

Men jag håller med om att det är lite dålig att man måste starta det precis som steam.

Testpilot

Det enda trista är väl att man får dras med ytterligare ett konto att hålla koll på , förhoppningsvis kan man använda samma login som man gjort till äldre EA spel.

Medlem

Står på Battlebloggen att även DVD (retail) versionen kommer kräva Origin.
Mitt gnällande faller på den redundanta inloggningen, men det gäller även Steam så jag kommer knappast skippa BF3 pga Origin.
Man får väl hoppas, med tanke på att det är samma inloggningsuppgifter till både Origin och BF3, att man bara behöver logga in på Origin och sedan är det bara att börja döda folk i BF3 utan att behöva logga in ytterligare en gång till i BF3. Alphan var det väl inte så (har inte spelat alphan) men de är ju fortfarande under utveckling så det kan ju ändras.
Men om de inte lyckats fixa det så spelar det mindre roll, just pga att det är samma inloggningsuppgifter på bägge.

Ish
Medlem
Skrivet av freffa:

hade inga problem öht med origin i alphan och det tog under 1 minut att installera, ni som säger "vägra" osv hur fjantiga är ni inte? haha

Folk är mer irriterande att de ska behöva installera "ett till" program. Tänk om varje utgivare hade egna "download managers", "launchers" etc.. Alla som haft med GFWL att göra vet hur mycket det kan förstöra.

Steam funkar bra, det är därför många har det. Det är skönt att ha allt samlat istället för att ha ett EA, ett Ubisoft, ett GFWL osv.. Just let me play the game.. EA tackade nej till Valve's steam erbjudande pga av att de fann villkoren orimliga. Vad dessa villkor var har jag ingien aning om. Känns fortfarande som "njeaaaa, ni får allt ta å skaffa origin istället om ni ska ha spel från oss".. Och nu vet jag inte hur origin funkar men förr eller senare kan man väl räkna med reklam som spyr ut EA titlar. Det mesta EA utger är ju skit (imo).


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av KoP:

Kanske dags för Dice att överge pc som plattform och börja fokusera på
konsoll istället = mindre whine. ;P

Är väl tack vare att kons ägare generellt sett bryr sig mindre om vad de köper som denna debatt förs från första början, är rätt så säker på att de aldrig vågat använda sig av DRM annars, iaf inte "drakonisk" sådan ;).

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag testade "Origin" och BF3 - Alphan, och det som var mest irriterande var alla inloggningar, dessutom kraschade det ett par gånger på min dator. Det kändes inte förtroendeingivande att behöva leta MP-spel via webbgränssnitt och själva Origin-applikationen ser inte färdig ut, det verkar som om de har smällt ihop ett program på väldigt kort tid. Istället för att göra det smidigt för spelaren har de krånglat till det för att de vill härma STEAMs modell, men det som lockade från början var bara spelet, inte Origin, inte Battlelog, och definitivt inte det osmidiga inloggningssystemet.

Men Origin är ju beta fortfarande?

Förstår f.ö inte hur folk tänker skita i att köpa BF3 bara för att man måste ha Origin... BF3 är EAs spel så varför inte använda EAs Origin på samma sätt som man måste använda valves steam för alla valve spel.

Origin är 30mb stort - Auto-login när windows startar så slipper ni logga in, sen måste man logga in i BF3(?) antar jag och det är ju såååå jobbigt.. Hur lat och tjurig kan man va om man skiter i BF3 för det? I-landsproblem no.1

Medlem

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

Ni som inte ska köpa spelet pga det kan ju skänka de överblivna pengarna till Läkare utan gränser eller liknande organisation istället. (ni som köper spelet ändå kan ju skänka lite pengar med vettja )


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det var det här jag väntade mig för ett antal år sedan då Steam kom, jag tvivlade på att de skulle kunna vara relativt ensam hur länge som helst. Man kan tycka, vad spelar det för roll? Det som fick mig att reservera mig för tanken är helt enkelt att det kommer bli jävligt bökigt i framtiden med olika plattformar som sitter och kör i bakgrunden, och det tar ju trots allt lite resurser.

Tänk när man sitter där med 5-10 program för att kunna spela sina spel.

Edit: Det är tillåtet att bli irriterad på saker och ting vad man än har för livssituation. Om man verkligen skulle tänka på alla problem i världen som ens personliga skulle man gå under Tycker ni verkligen att detta är en bra utveckling? Nu menar jag helheten, inte detta enskilda fall.

Medlem

En alfaspelares erfarenhet:

Installera origin, 1-2min.

Browser online, underbart. Istället för att behöva starta spelet för att hitta servers, vänner online och stats så kan man ha det som startsida på sin internetläsare. Fö övrigt så behövde jag inte ha origin startat för att joina servers. Även battlelog tyckte jag såg ut som något som kommer bli grym i framtiden.

Som jag sa så behövde man inte origin startat så att ha steam simultant är inget problem!

Medlem

Hade inga problem med Origin under Alfan. Dessutom gick det fin-fint att lägga till min nyckel för Medal of Honor (2010) i Origin och därefter installera det utan att behöva använda skivan.

Blizzard har ju redan en liknande funktion med Battle.net och ingen av deras spel finns på Steam. Men det är det inte så mycket snack om heller (som exempel).

Att inte köpa BF3 för att du behöver ha Origin? Tja, vad ska man säga... vi ses inte på slagfältet?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Men wtf, vad är det här för missriktad megalomani från EA?
De lär ju knappast kräva Origin och vägra Xbox Live på 360n, så varför ignorera Steam och köra sitt eget race på Windows?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av warh0g:

Blizzard har ju redan en liknande funktion med Battle.net och ingen av deras spel finns på Steam. Men det är det inte så mycket snack om heller (som exempel).

...Jag ser inte så hemskt många Blizzardspel på TV-spelsplattformarna heller, så det går väl på ett ut.
Att dock vägra Steam och köra eget race enbart på Windows, känns bara ogenomtänkt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

sluta gråta lolz, skit samma bara jag får pangA

Medlem

Ehm, fy fan vad fattigt

Medlem

Tycker lite sisådär om detta. Jag menar visst förstår jag att EA vill ha sina stortitlar knutna till sina egna plattformar likt Valve pumpar på för sin plattform. Helt klart ett revimarkande från EA. Valve var ju i princip först med sitt steam och i dess slag. Numera utsätts de ju för en hårdare konkurrens så det torde ju betyda något positivt i längden. Det som jag dock tycker är jobbigt är att vi som gamers snart (min spekulation) kommer sitta med ett antal plattformar för mjukvaror för alla spelutgivare blir mer och mer protektionistiska. Battlenet, steam, origin mm. Kan ju bara spekulera hur det kommer se ut när Valve släpper den atombombsartade nyheten om HL3 och dess steam-only features.
Spelet blir nog en riktigt bra upplevelse, men förstår om många drar ut på köpet för att se hur det kommer fungera. Jag är absolut ingen COD-fanboy utan snarare tvärtom BF. Men ska jag vara ärlig så har mina online-erfarenheter med BF varit varierade med åren sen 1942 (gammal gubbe ;D).

My 2 C

Ha en trevlig helg alla FZ:are!


signatur

"You got quite a treasure there in the Horadric Cube" - Deckard Cain in Diablo II

Medlem

D va många som har bölat över detta.... lönt ?... alla visste ju om att Origin skulle bli som steam... sluta böla o
face the facts..
bara för att d krävs Origin så kommer ändå spelet va grymt..
fjantigt o hålla på så här...

Kommer ändå köpa Årets Spel
Dice FTW..

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem

Åh nej!

Såå löjligt av er att skippa bokning för detta

Medlem

Spelade alphan och kan säga att systemet för att hitta spel/game var otroligt kasst. Det är som om du letar i en webbläsare efter spel att joina. En jävla massa krångel och dålig updatering på ping mm... Otroligt kasst. Man måste alltså hoppa ut ur spelet när man ska in i en ny server. Så otroligt värdelöst, men det är typiskt när EA ska lägga sina feta korvfingrar med i spelet.

Skriv svar