Köksknivar istället för utgång

Flakmonkey
Köksknivar istället för utgång

Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Planen var ju att gå ut och njuta av den kanske sista sköna sommarnatten i Stockholm men istället sitter jag hör i TV-soffan och zappar runt. Varför blev det på detta vis? Jo för att jag vill hjälpa en kollega som ville gå ut och därför var tvungen att byta bort det beredskappass som han fick ta eftersom den ordinarie inte var tillgänglig. Knappast något som jag ville göra, men det är klart man ställer upp om en vän behöver lite hjälp och dessutom fick jag ju ha kul igår natt så hela helgen är ju knappast förstörd.

Det har också fört med sig en positiv sak, förutom att kroppen får lite extra vila, och det är att jag har hunnit hämta ut ett paket som anlände tidigare i veckan. När jag fick avin hade jag inte någon aning om vad det kunde vara för något men efter lite eftertanke kom jag på att det måste vara de Porche-knivar jag skulle få när jag började prenumerera på tidningen Gourmet och mycket riktigt så var det så.

Visserligen var det bara två av de tre, antar att den sista kommer senare eftersom det var brist på dem, men jag är glad ändå då det första intrycket är mycket gott. Jag gillar hur de ser ut, de är bekväma att hålla i och de är vassa som faen. Om den skarpheten håller i sig vet man ju inte ännu men det känns inte som om det ska vara några problem. Gäller bara att jag håller efter dem ordentligt så ska de nog kunna göra mitt köksarbete ännu lite roligare. Precis som fallet är med i princip allt blir ju även matlagning roligare om man har vettiga verktyg att arbete med...

#blogg

Köksknivar istället för utgång

Riktigt fina knivar, använder själv Global men du har riktiga kvalitets verktyg i handen. Jag rekommenderar att du skaffar en Slipsten för att hålla knivarna i tiptop kvalitet i flera år framöver.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Antikvitet

Jag har en sån här, på rekommendation av Cerveras personal:
http://bagarenochkocken.e-butik.se/shop/?artnr=MC-220&cat_id=...

Funkar jättebra.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey

Har faktiskt en sån där slip eller ja samma princip men aningen annan modell, tror det är samma tillverkare tillochmed... Smidig som fan när man inte är någon slipkung eftersom det är svårt att misslyckas

1
Skriv svar