Misstänkte PSP-rånaren sitter i häktet

Medlem
Skrivet av Demacish:
Skrivet av SprengdPanda:

Hej då. I senaste undersökningen fick SD 7.8%. Sveriges fjärde största parti enligt UM.

Bra då vet jag då kan jag börja planera vart jag vart jag ska flytta där det är mindre rasistiskt än här, var naiv och trodde att Sverige inte var så rasistiskt men ack så fel jag hade

*Buuhuu det finns svenskar som tycker annorlunda buäääää*

On-topic, kul att grabben får en ny.

Medlem

Karma, bitch!

Inaktiv
Skrivet av Demacish:
Skrivet av SprengdPanda:

Hej då. I senaste undersökningen fick SD 7.8%. Sveriges fjärde största parti enligt UM.

Bra då vet jag då kan jag börja planera vart jag vart jag ska flytta där det är mindre rasistiskt än här, var naiv och trodde att Sverige inte var så rasistiskt men ack så fel jag hade

Jadu, med tanke på att majoriteten av Europa har likande partier som Sverigedemokraterna fast större får du antagligen flytta en bra bit härifrån. Om du nu gillar att kulturberikas "fly" till USA, där har dom väl en av de etniska blandningarna i världen.

Fast iofs, där verkar man ju inte heller gilla varann vidare mycket heller, du har en tuff nöt att knäcka - säger det igen. Hej då.

Medlem

Varför ska det finnas såna rötägg?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

......
...Jag tycker det är avskyvärt att skillnaden mellan de som har det bra och de som har det dåligt bara ökar och ökar, inte minst i våra "moderna" samhällen. Men även om en uppväxt, bakgrund eller tillvaro kan vara en FÖRKLARING för ett visst agerande så gör det inte agerandet korrekt, och en person bär alltid ansvar över sitt agerande.

bra sagt!

Medlem

Herregud vilken debatt! I like it, Om du kollar tillbaka till din egna uppväxt så är det säkerligen personer i din kompiskrets i yngre dar som stal. Dessa typer hade oftast det jobbigt hemma.

Sen att det är så jävla fruktansvärt att i ett kaos drabbat samhälle sno en pryl för vad förmodligen han tänkte själv : Överlevnad.

Så har vi i sverige överklass babbar som husslar iväg tv/spis/kyl allt gratis under arbetstid på t.ex ditt närmsta fucking varuhus.

Bara för att denna händelse blev så stor, så vart tog allt annat vägen som blev cencur? Du har en bild av 7 Somalier som misshandlar en vit 2 barns far ffs. SYNS det?

By the way, MCdonalds i England hade samma koncept 10 år sedan : http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/293332_1015025...

Medlem

@Baloba: frågan är om du hade tyckt likadant om du var personen som fick käken bruten och rånad på cykel, telefon och PSP. Hade du då tagit det med en klackspark och sagt: "Äsch det är inte hans fel, han hade nog dålig uppväxt".

Hela upploppet i England var ju ren idioti, folk var bara ute för att förstöra och sno saker, det fanns ingen ideologi bakom det.

Medlem

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Dålig utbildning och utanförskap brukar tyvärr generera extrema åsikter i form av beskyllning av andra eller martyrskap.

Btw - Bra jobbat i England. Killen behövde en knuff i rätt riktning om vad han ska göra med sitt liv. Att råna medborgare var uppenbarligen helt enkelt ingen bra idé.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Medlem
Skrivet av Baloba:

Sen att det är så jävla fruktansvärt att i ett kaos drabbat samhälle sno en pryl för vad förmodligen han tänkte själv : Överlevnad.

Han "snodde" inte en PSP, han misshandlade en okänd och för honom oskyldig människa brutalt och stal dennes PSP.
Överlevnad? Det var inte mat eller mediciner han stal, det var ett jävla tvspel. Det har inget med överlevnad att göra utan avundsjuka och egoism.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

Pat säger det bäst
http://youtu.be/9pAC0YSmK0g

Tror det snarare är personer som honom som dömer personer på förhand och inte ger dom en chans att visa att även dom kan arbeta som gör att det blir så, visst alla vill inte ha et job eller kan sköta det även om dom fick ett, men majoriteten vill säkert bara dom fick chansen.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Men sedan finns det ju alltid rötägg, som ska förstöra sitt eget område och då syftar jag på att råna arbetarklassungdomar och bränna ner den lokala matbutiken, men jag skulle dock kunna acceptera hans brott om han tog den i en affär. Personrån är alltid fel, men att reducera det kapitalistiska system som har växt fram, genom att ta ifrån överklassen en del av de produktionsmedel, som man använder för att förtrycka de lägre klasserna, det tycker jag är rätt.

Fast allt London-kravallerna gick ut på var väl anfall mot förbipasserande och mindre butiker. Jag hörde ialla fall ingenting om nån stor brittisk bank eller nåt Buckingham palace som brann ner. Ska man göra uppror ska man väl ändå rikta det åt rätt håll?


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Oj!

Att det fanns så många idioter på FZ hade jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Fast allt London-kravallerna gick ut på var väl anfall mot förbipasserande och mindre butiker. Jag hörde ialla fall ingenting om nån stor brittisk bank eller nåt Buckingham palace som brann ner. Ska man göra uppror ska man väl ändå rikta det åt rätt håll?

Av de bilder jag har sett, så är det mest större affärskedjor och en del myndighetsbyggnader som råkar ut för omfattande plundringar, det är ju trots allt så att den där lilla kiosken på hörnet knappast har ps3or och nya jeans bakom disken, och att man förstör myndighets byggnader handlar väl mest om att betala tillbaka skiten.

Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Saxit:

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Dålig utbildning och utanförskap brukar tyvärr generera extrema åsikter i form av beskyllning av andra eller martyrskap.

Åh, låt oss hoppas att de bara trollar. Jag finner det svårt att ta den typen av kommentarer på allvar, så jag brukar se dem som troll för att inte förlora min tro på mänskligheten.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Saxit:

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Dålig utbildning och utanförskap brukar tyvärr generera extrema åsikter i form av beskyllning av andra eller martyrskap.

Åh, låt oss hoppas att de bara trollar. Jag finner det svårt att ta den typen av kommentarer på allvar, så jag brukar se dem som troll för att inte förlora min tro på mänskligheten.

Hoppas kan man ju. Men det finns ju bevisligen folk som röstar på SD, VP, MP och Centerpartiet t.ex. Till och med FP och KD får ju ett gäng röster. SAP som Sveriges näst största parti kan verka otroligt. För att ej förglömma Moderaterna...

Inaktiv
Skrivet av Saxit:

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Oj här generaliserar man för fullt ser jag.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Öh.. Va?

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Om man bor i ett segregerat område, där det knappt finns några jobb eller utbildningar, där staten skär ner de redan låga bidragen med en brutal polisstyrka som motorsåg, där polisen brutalt skjuter en oskyldig kille, om man då bor i ett sådant område, ett område staten skiter i, ännu en förort ingen vill höra talas om, är det då inte rätt att göra uppror?

Jag tvivlar starkt på att tiotusentals ungdomar i Londons förorter plötsligt blev psykopatiska våldsbrottslingar över en natt, det måste ju ligga något annat under det hela, kanske en dröm om ett annorlunda liv? Jag tycker det är rätt att jävlas med det system som har förstört deras liv, för även om man kommer ut därifrån, är det ingen som vill ha något att göra med en.

Men sedan finns det ju alltid rötägg, som ska förstöra sitt eget område och då syftar jag på att råna arbetarklassungdomar och bränna ner den lokala matbutiken, men jag skulle dock kunna acceptera hans brott om han tog den i en affär. Personrån är alltid fel, men att reducera det kapitalistiska system som har växt fram, genom att ta ifrån överklassen en del av de produktionsmedel, som man använder för att förtrycka de lägre klasserna, det tycker jag är rätt.

Åh ja.. Nu ska vi inte överdriva. "Oskyldig pojke". Han hade länge varit övervakad för att ha sysslat med kriminell verksamhet. Bland annat vapenförsäljare.
Grattis du är en anarkist. Hoppas du är stolt över ditt liv.
Skulle gärna se dig bli rånad eller misshandlad. Eller varför inte få din egen affär nedbränd och plundrad?

Skrivet av Bluescreen:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Saxit:

Det är rätt kul att man kan se vem som är Sverigedemokrater utan att titta på innehållet i texten; det är bara att se vem som har extremt dålig grammatik så vet man.

Dålig utbildning och utanförskap brukar tyvärr generera extrema åsikter i form av beskyllning av andra eller martyrskap.

Åh, låt oss hoppas att de bara trollar. Jag finner det svårt att ta den typen av kommentarer på allvar, så jag brukar se dem som troll för att inte förlora min tro på mänskligheten.

Hoppas kan man ju. Men det finns ju bevisligen folk som röstar på SD, VP, MP och Centerpartiet t.ex. Till och med FP och KD får ju ett gäng röster. SAP som Sveriges näst största parti kan verka otroligt. För att ej förglömma Moderaterna...

Vad är din poäng? Är det något fel att rösta på KD, M eller FP osv?

Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av MaLiBu:

Pat säger det bäst
http://youtu.be/9pAC0YSmK0g

Tror det snarare är personer som honom som dömer personer på förhand och inte ger dom en chans att visa att även dom kan arbeta som gör att det blir så, visst alla vill inte ha et job eller kan sköta det även om dom fick ett, men majoriteten vill säkert bara dom fick chansen.

Frågan är om de verkligen försöker. England är inte tredje världen. "Fattiga" i England har enormt större chans att göra klassresa än några andra fattiga i resten av världen.
Jobbar du hårt och sätter manken till så kan ALLA vända på sitt liv. Mer bidrag löser ingenting.

Brukar inte gilla allt Pat säger men här hade han en del poänger.

12
Skriv svar