Utkastad hela tiden

Medlem
Utkastad hela tiden

Har just börja spela BFBC2 som uppvärmning innan BF3, men hinner spela ca 2-3 min sen blir jag "utslängd" till huvudmenyen, sen direkt när jag försöker connecta igen får jag nått meddelande om att det inte går att ansluta till ea-server. Spelar på ps3, trådlöst, funkat fint med COD tidigare och andra spel, förslag?

edit* kommer sedan efter 2-3 min in igen i ett spel, men sker samma sak, inget felmeddelande eller något, kan vara i spawnmode hur länge som helst men när det väl börjas pangas åker jag ut

Medlem

prövat andra servrar? starta om ps3 eller uppdaterat det?

Medlem

Vänta en halvtimme och försök igen. Kanske bara något temporärt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

nu är jag ju helt ny bfbc2, men vad menar du med att pröva annan server? man blir ju bara inkastad i en server eller? ja uppdaterat det har jag ju gjort ska försöka snart ikväll igen, men tack för svaren

Medlem
Skrivet av rocso:

nu är jag ju helt ny bfbc2, men vad menar du med att pröva annan server? man blir ju bara inkastad i en server eller? ja uppdaterat det har jag ju gjort ska försöka snart ikväll igen, men tack för svaren

Det finns en server browser, så då kan du välja vilken server du vill.
Du kan oxå testa att updatera Punkbuster manuellt, kan vara punkbuster som krånglar.

Medlem

kör på ps3

men tack ändå

har nu också prövat att ha allting strömlöst, men det blir bara som en snabb loading sida sen kommer jag direkt ut till main meny ingen som vart med om liknande?

och btw, spelar det nån om roll om min skiva är begangnad?

Medlem
Skrivet av rocso:

kör på ps3

men tack ändå

har nu också prövat att ha allting strömlöst, men det blir bara som en snabb loading sida sen kommer jag direkt ut till main meny ingen som vart med om liknande?

och btw, spelar det nån om roll om min skiva är begangnad?

Kan förra ägaren ha blivit bannad? ingen aning om ea kan banna skivan eller om de bara bannar ps3/psn.

Medlem

Skulle tro att du inte köpt ett VIP-pass?
BFBC2 har nämligen gratis DLC, om man köper spelet nytt. Köper man det begagnat så får man köpa ett VIP-pass. Du kan fortfarande spela några banor, men de flesta banorna funkar inte.

Skulle tro att det är detta. Kolla i spelets "store" efter "VIP-pass"!

Medlem

Är det bara detta spelet eller har du problem med andra spel också? Om så är fallet så kan det vara om du behöver ändra i router eller liknande.

Vad för NAT typ anser din PS3 att du har? NAT 3 kan störa online spelande nämligen.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Är det bara detta spelet eller har du problem med andra spel också? Om så är fallet så kan det vara om du behöver ändra i router eller liknande.

Vad för NAT typ anser din PS3 att du har? NAT 3 kan störa online spelande nämligen.

Han skrev att det funkade bra i CoD.

Medlem

efter många om och men och diverse förbannelser och mindre passande ord som inte är lämplig för människor under 18 år, så lyckades jag få det att funka med dir-koppling, men fortfarande inte med rauter, alla andra spel funkar fint med rautern,men bfbc2 ville verkligen inte. Men tack för alla förslagen bara att hoppas att det inte blir samma skit med BF3 när det kommer

Men bara för sakens skulle, vet inte riktigt vad NAT3 är och hur ändrar man det i sånna fall ?

Medlem

Kan bara säga att det är precis samma sak för mig, fast på PC.

Jag loggar in och ansluter till en server via browsern och hinner spela en till två rundor innan jag kastas tillbaka ut i lobbyn och får ett felmeddelande om att jag tappat anslutningen till servern.

Så grymt störande och det är bara i BFBC2 som det blir så i, alla andra spel fungerar klockrent :/


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Det händer att jag blir utkastad ibland jag också, ibland med ett meddelande, ibland utan, grymt irriterande varje gång

Och nu för tiden är det inte mycket som fungerar som det ska.

Bla. så var det väldigt längesedan My stats fliken var korrekt uppdaterad (oftast står allt på noll), och ganska nyligen så började alla unlocks att strula, allt som oftast så börjar jag matcher med enbart lvl 1 grejer valbara (plus dem specact vapen jag har, och M1 Garanden) men det brukar fixa sig under matchens gång.

Man kan ju undra vad EA håller på med egentligen...

Btw, kör på PS3 jag också, lägg till mig, om du nu lyckas komma in och spela vill säga

PSN: HasseTheSailor

1
Skriv svar