Star Wars: The Old Republic

Medlem

Som många påpekat verkar inte SW:ToR uppfinna hjulet på nytt, men det får mig samtidigt att fundera på om det verkligen är nödvändigt?

Konceptet som många MMORPG har idag, där questandet går ut på att samla X antal Y eller döda X antal Z, är ganska vattentätt och funkar i min mening bra. En alltför öppen värld kan nog skrämma många användare eftersom det tenderar att bli aningen komplicerat. Samtidigt kan ett spel med den gamla typen av questande fortfarande innehålla många valmöjligheter, vilket SW:ToR verkar bjuda på i och med deras dialogsystem.

Gammalt behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, dom kör på ett beprövat koncept och jag tycker det är smart. Dessutom tycker jag att när man t.ex. questar i WoW bjuds man på en ganska stor mångfald av olika uppdrag. Sen ser jag det som nästintill omöjligt att skapa ett MMORPG som inte resulterar i att bli repetetivt efter ett tag, det ligger liksom i den sortens spels natur.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Verkar vara riktigt tråkigt.

Medlem

Enda jag kan säga är att Starwars Fanboys är ännu mer rabiata än wow fanboys

Är som många andra besviken på spelet desto mer jag får se. Sjukt taggad när ja först fick höra om det. Ju mer jag läst/sett har bara gjort mig ännu mer skeptisk. Avbokat sedan länge!

Du får nog akta dig Calle. Starboys (starwarsfanboys) verkar som sagt ännu galnare än wowboys

Kommer säkerligen att testa om jag får chansen dock (men ABSOLUT inget köp innan det testats).

Medlem

Personligen tycker jag det inte är så konstigt att förhandstitten säger vad den säger. Efter att ha sett mängder med trailers hit och gameplay dit tycker jag att spelet i sig verkar vara just precis ytterligare ett till World of Warcraft med ljussablar istället. Oerhört besviken kan jag dock våga påstå att jag är.. vid announcement Bioware + Star Wars var jag frälst. Nu? Jag sitter bara och drömmer om GuildWars 2 och har trots att jag är helt frälst i Star Wars och allt därtill lagt tankarna om att köpa spelet åt sidan.

Medlem

Jag kan uppskatta The Old Republic för att det ser ut att bli riktigt spännande story mässigt, men striderna är tråkiga, animationerna är stela, grafiken är....okej at best.

Guild Wars 2 ser ut att bli mycket bättre, håller mig fast vid det fortfarande.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:

Det är tydligen helt okej att pumpa ut likadana FPS spel år efter år som alla har samma uppbyggnad och ser precis likadana ut förutom lite bättre grafik.

Full pott direkt sålänge det står cod på fodralet....

Man förbjude om det kommer ett mmo som liknar ett annat....

Märkligt dethär....

Har vi satt ett betyg på The Old Republic än? Eller Modern Warfare 3?

Om vi ska dra MMO-spåret tycker jag i ärlighetens namn att #Wildstar såg mer intressant ut i dagsläget. Det om något ligger närmre WoW i både upplägg och design.

Skulle dock vilja påpeka han har en poäng. Många FPS och vi kan säga COD blir det ingen större skillnad på om en någon alls. Ändå får dem spelen bra betyg? Borde inte COD falla in för att ALDRIG göra något nytt? Vad tycker du om detta?

Att produktions/underhållningsvärdet är högt på de produkterna, vilket också ska vägas in i ett betyg om du frågar mig. Vilket det även kommer att göra med The old Republic.


signatur
Medlem
Skrivet av saru:

Som många påpekat verkar inte SW:ToR uppfinna hjulet på nytt, men det får mig samtidigt att fundera på om det verkligen är nödvändigt?

Konceptet som många MMORPG har idag, där questandet går ut på att samla X antal Y eller döda X antal Z, är ganska vattentätt och funkar i min mening bra. En alltför öppen värld kan nog skrämma många användare eftersom det tenderar att bli aningen komplicerat. Samtidigt kan ett spel med den gamla typen av questande fortfarande innehålla många valmöjligheter, vilket SW:ToR verkar bjuda på i och med deras dialogsystem.

Gammalt behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, dom kör på ett beprövat koncept och jag tycker det är smart. Dessutom tycker jag att när man t.ex. questar i WoW bjuds man på en ganska stor mångfald av olika uppdrag. Sen ser jag det som nästintill omöjligt att skapa ett MMORPG som inte resulterar i att bli repetetivt efter ett tag, det ligger liksom i den sortens spels natur.

Ja sant... Bara de har en OMFGAWESOME CHARACTERCREATIONGREJ!
(och ja caps för då fattar ni hur awesome)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:

Det är tydligen helt okej att pumpa ut likadana FPS spel år efter år som alla har samma uppbyggnad och ser precis likadana ut förutom lite bättre grafik.

Full pott direkt sålänge det står cod på fodralet....

Man förbjude om det kommer ett mmo som liknar ett annat....

Märkligt dethär....

Har vi satt ett betyg på The Old Republic än? Eller Modern Warfare 3?

Om vi ska dra MMO-spåret tycker jag i ärlighetens namn att #Wildstar såg mer intressant ut i dagsläget. Det om något ligger närmre WoW i både upplägg och design.

Nej, du har inte satt betyg på Star Wars än men du har visat vad du tycker om det och det är väl en
recsension / bedömning i sig, även ifall det inte är den ultimata. Och nej, ni har inte satt betyg på Modern Warfare 3, men det var inte det han snackade om, han sa Call of Duty spel och det innefattar en hel del mer titlar än Modern Warfare 3. Vi hörde ingenting om Black Ops och MW2s likheter i Black Ops recensionen, skillnaden mellan de spelen var ju extremt hårfin. Och den fick också 4/5.

Jag förstår inte, varför måste alla MMOs vara revolutionerande, men inte andra genres? Mörda 20 skurkar och ge mig deras klockor? GUD FÖRBJUDE! Nu går jag och dödar 528 soldater i raken i Battlefield istället. Själv uppskattar jag alla slaktar quest eftersom jag finner krigssystemet i MMOs roligt. Vad jag inte gillar är WoWs nya inriktning där de låter dig räddaa kaniner ur träd, studsa studsmatta sätta dig i ett fordon med 2 olika attacker istället för den vanliga uppsättning med ett 20-tal förmågor. Men det är vad vi får, för om man någonsin dödar mer en 5 gubbar i rad i WoW kallas det grind, en regel som bara finns i MMO världen.

Dessutom har SWTOR massor av bra grejer som du helt och hållet ignorerat, och jag vet, det är en förhandstitt, men jag köper inte att du har missat saker som; de gigantiska planeterna, de extremt snygga utemiljöerna som låter dig se lååångt bort och de kolossala byggnaderna. Att PvPn inte kräver att du har 4 healers bakom dig hela tiden, att varje attack och lightsaber sving har unika animationer (som faktiskt ser bra ut när du kör, alla lightsabers möter varandra och kan dessutom kan reflektera fiende-eld men inte när du kollar på andra på grund av fördröjelse) för att nämna något, men det är som du helt och hållet struntat i allt SWTOR har att erbjuda bara för att berätta en poäng: Att Star Wars är likt ett annat spel i samma genre och att du inte gillar det.

Men tro mig, animationerna är guld värda när DU spelar, dom stämmer inte helt och hållet när man ser andra spelare springa förbi och vifta sitt lasersvärd på grund av den simpla anledningen att det är ett MMO och har sin lilla latency.

Jag tror du har missat poängen med texten. Och vad som vägs in i en recension kontra en förhandstitt. Jag tror säkert att The Old Republic har höga produktionsvärden på andra plan än de som togs upp i denna förhandstitt, som baseras på de upplevelser jag fick i Tyskland förra veckan. Bioware säger ha tagit onlinerollspelen till nästa nivå och medan det kanske stämmer på storybiten är de delar av gameplaymekaniken jag har sett (questing, instanser, raids) samma sak igen. Det är det jag är kritisk mot.


signatur
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Ja sant... Bara de har en OMFGAWESOME CHARACTERCREATIONGREJ!
(och ja caps för då fattar ni hur awesome)

Tyvärr, inte än =] Men den förbättras!
Gah Calle gah, lite mer tid i spelet innan nästa förhandstitt please! Spårat ut helt och hållet och många fått för sig att spelet är helt skräp... vilket inte är sant =/ Är tydligt om kommentarerna kommer från folk som testat spelet och de som bara sett samma videos du fick se... känns som natt och dag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sanazin:

Inget illa menat Calle men känns som att du enbart kollat på lite videos och dylikt för att sedan sätta dig och spela ett par lvlar. Gör om denna förhandstitten när du gett spelet en chans och kommit upp i åtminstone 30 så känns det mer trovärdigt, i alla fall för de som har chansen att pröva på spelet också, eftersom jag kan säga på rak arm att åtminstone jag tycker helt och hållet tvärtemot dig, och jag är inte ensam om det.

Edit: Det vill säga de som har ->haft<- chansen att pröva på spelet, under betan.
Har nu läst igenom hela tråden och det är verkligen inte så konstigt att folk klankar ner på Calle eftersom förhandstitten är så himla vag och i mitt tycke utan grund, hade vart trevligt om någon annan på FZ gjort ett förhandstitt bara för jämförelsens skull.

Hade vi haft möjligheten att spela 30 timmar denna gång hade vi gjort det, men det hör egentligen inte till saken. Jag har sett och spelat det vid ett flertal tillfällen och det är de stunderna denna förhandstitt är baserad på. Vi har även minst tre andra förhandstittar på spelet där liknande problem tas upp, vid sidan av hyllningar. Jag hade inte varit så kritisk om jag inte tyckt mig ha belägg för det. Om du läser tråden en gång till hittar du också andra som är ifrågasättande.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neonille:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:

Det är tydligen helt okej att pumpa ut likadana FPS spel år efter år som alla har samma uppbyggnad och ser precis likadana ut förutom lite bättre grafik.

Full pott direkt sålänge det står cod på fodralet....

Man förbjude om det kommer ett mmo som liknar ett annat....

Märkligt dethär....

Har vi satt ett betyg på The Old Republic än? Eller Modern Warfare 3?

Om vi ska dra MMO-spåret tycker jag i ärlighetens namn att #Wildstar såg mer intressant ut i dagsläget. Det om något ligger närmre WoW i både upplägg och design.

Nu har inte jag kollat om ni har gjort en förhandstitt på MW3 men säg såhär: Hade du använt samma tankesätt där?

"Sett det förut, gör inget nytt, gammal skåpmat" Om inte....why not??
Du gör ju det med detta??

Vi gjorde precis det efter E3. Med det sagt finns det heller inget som säger att allt måste vara nyskapande men när utvecklarna själva påstår det och inte levererar måste vi ju belysa det. Vi får så ofta höra att vi är köpta, betalade för att skriva positivt men när kritiken inte stämmer överrens med ens egen uppfattning är det tydligen en annan sak

Jag kräver inte att spel ska vara nyskapande, jag brukar väga ganska tungt på underhållningsvärdet när jag sätter betyg men i en förhandstitt måste vi kunna fråga oss om spelet är på rätt väg. Very well, tar kvällspaus med lite disk och #Starcraft 2, vi får se hur tråden ser ut imorgon bitti!


signatur
Medlem

Tuvärr Calle jag håller inte med dig! SWTOR är faktiskt ett av de få MMORPG där man faktiskt kan se karaktärerna träffa varandra, sen att det inte är i pvp är en sak, då det kan vara svårt rent tekniskt att få det att fungera i ett spel.
Men i PvE delen, så ser du definitivt ljussablar kollidera och blaster fire träffa andra karaktärer.

Sen förstår jag inte vad du menar med att spelet inne är nyskapande.
SWTOR inför ju:

- Totalt berätelsedriven
- Bara voice overs, inga text quests
- Helt cinematisk
- Ens val avgör hur ens karaktär utvecklas
- Spelet utvecklas efter dom val du gör
- Ett helt nytt och unikt quest system
- Första hotkey MMO:t där du kan ta skydd bakom hinder
-Ett djupt companion system som också påverkas av val

VAD ÄR DET SOM INTE ÄR NYSKAPANDE??? Hur mycket nytt måste dom lägga till verkligen FÖRUTOM att ha ett väldigt polerat spel??

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sanazin:

Inget illa menat Calle men känns som att du enbart kollat på lite videos och dylikt för att sedan sätta dig och spela ett par lvlar. Gör om denna förhandstitten när du gett spelet en chans och kommit upp i åtminstone 30 så känns det mer trovärdigt, i alla fall för de som har chansen att pröva på spelet också, eftersom jag kan säga på rak arm att åtminstone jag tycker helt och hållet tvärtemot dig, och jag är inte ensam om det.

Edit: Det vill säga de som har ->haft<- chansen att pröva på spelet, under betan.
Har nu läst igenom hela tråden och det är verkligen inte så konstigt att folk klankar ner på Calle eftersom förhandstitten är så himla vag och i mitt tycke utan grund, hade vart trevligt om någon annan på FZ gjort ett förhandstitt bara för jämförelsens skull.

Hade vi haft möjligheten att spela 30 timmar denna gång hade vi gjort det, men det hör egentligen inte till saken. Jag har sett och spelat det vid ett flertal tillfällen och det är de stunderna denna förhandstitt är baserad på. Vi har även minst tre andra förhandstittar på spelet där liknande problem tas upp, vid sidan av hyllningar. Jag hade inte varit så kritisk om jag inte tyckt mig ha belägg för det. Om du läser tråden en gång till hittar du också andra som är ifrågasättande.

Det är ju just detta jag menar! Att det är klart och tydligt vilka i tråden som fick pröva betan under de 30 dagar som den pågick, och vilka som endast sett spelet på videos eller i ditt fall, fått pröva den under isolerade områden vilket jag väl bara kan beskylla Bioware för, ni är ju trots allt några som ska återspegla spelet och uppenbarligen räcker det inte med ett par lvlar för ett MMO.
Jag önskar bara att du hade lagt förhandstitten på en lite mer neutral nivå eftersom så mycket av den är ju som sagt definitivt inte hur spelet är egentligen, och i sådana fall tagit upp de negativa aspekterna i en recension efter tillräckligt mycket tid i spelet.

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:

Tuvärr Calle jag håller inte med dig! SWTOR är faktiskt ett av de få MMORPG där man faktiskt kan se karaktärerna träffa varandra, sen att det inte är i pvp är en sak, då det kan vara svårt rent tekniskt att få det att fungera i ett spel.
Men i PvE delen, så ser du definitivt ljussablar kollidera och blaster fire träffa andra karaktärer.

Sen förstår jag inte vad du menar med att spelet inne är nyskapande.
SWTOR inför ju:

- Totalt berätelsedriven
- Bara voice overs, inga text quests
- Helt cinematisk
- Ens val avgör hur ens karaktär utvecklas
- Spelet utvecklas efter dom val du gör
- Ett helt nytt och unikt quest system
- Första hotkey MMO:t där du kan ta skydd bakom hinder
-Ett djupt companion system som också påverkas av val

VAD ÄR DET SOM INTE ÄR NYSKAPANDE??? Hur mycket nytt måste dom lägga till verkligen FÖRUTOM att ha ett väldigt polerat spel??

Striderna, som är bara animerat till att de faktiskt slåss nu med varandra, men det underliggande systemet är fortfarande gammalt och funnits sen spel som Everquest. Nu står vi ansikte mot ansikte med auto-attack och 30 abilities (nu med Star Wars tema) och ser vems hälsomätare först når 0.

Quests, det är quests, gå och döda dessa, gå och samla dessa. De bara nu ges till dig med voice-overs och inte text.

Klasserna, samma gamla holy trinity (healer, DPS och tank), kul för dem som gillar det systemet, andra dock har tröttnat och ser inte det längre som "nyskapande".

Det ser extremt gammalmodigt ut av vad jag ser ifrån gameplay videon, och inga förhandsvisningar jag har läst har gett mig en annan syn på det. Det jag kan förstå är storyn, din karaktärs utveckling, companions etc som är rätt stort för ett MMO, men det håller inte om allt annat runtomkring är tråkigt.

Som Carl säger, Bioware och EA har försökt att sälja det här spelet som nyskapande och jag håller med honom, det är inte det. Det är utvecklande, men knappast nyskapande. För att få den upplevelsen ser jag till ArenaNet istället.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

att Star Wars är film- och spelvärldens svar på Kiss-army råder det knappast några tvivel om, däremot så är jag övertygad om att slutprodukten helt klart kommer vara spelvärd. Bioware har inte gjort mig besviken de senaste 10 åren.
Sen att ett MMORPG jämförs med WoW är något det får dras med även om det som tidigare nämnts funnits spel innan just World of Warcraft (Hör och häpna!).


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Warwick:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neonille:

Det är tydligen helt okej att pumpa ut likadana FPS spel år efter år som alla har samma uppbyggnad och ser precis likadana ut förutom lite bättre grafik.

Full pott direkt sålänge det står cod på fodralet....

Man förbjude om det kommer ett mmo som liknar ett annat....

Märkligt dethär....

Har vi satt ett betyg på The Old Republic än? Eller Modern Warfare 3?

Om vi ska dra MMO-spåret tycker jag i ärlighetens namn att #Wildstar såg mer intressant ut i dagsläget. Det om något ligger närmre WoW i både upplägg och design.

Nej, du har inte satt betyg på Star Wars än men du har visat vad du tycker om det och det är väl en
recsension / bedömning i sig, även ifall det inte är den ultimata. Och nej, ni har inte satt betyg på Modern Warfare 3, men det var inte det han snackade om, han sa Call of Duty spel och det innefattar en hel del mer titlar än Modern Warfare 3. Vi hörde ingenting om Black Ops och MW2s likheter i Black Ops recensionen, skillnaden mellan de spelen var ju extremt hårfin. Och den fick också 4/5.

Jag förstår inte, varför måste alla MMOs vara revolutionerande, men inte andra genres? Mörda 20 skurkar och ge mig deras klockor? GUD FÖRBJUDE! Nu går jag och dödar 528 soldater i raken i Battlefield istället. Själv uppskattar jag alla slaktar quest eftersom jag finner krigssystemet i MMOs roligt. Vad jag inte gillar är WoWs nya inriktning där de låter dig räddaa kaniner ur träd, studsa studsmatta sätta dig i ett fordon med 2 olika attacker istället för den vanliga uppsättning med ett 20-tal förmågor. Men det är vad vi får, för om man någonsin dödar mer en 5 gubbar i rad i WoW kallas det grind, en regel som bara finns i MMO världen.

Dessutom har SWTOR massor av bra grejer som du helt och hållet ignorerat, och jag vet, det är en förhandstitt, men jag köper inte att du har missat saker som; de gigantiska planeterna, de extremt snygga utemiljöerna som låter dig se lååångt bort och de kolossala byggnaderna. Att PvPn inte kräver att du har 4 healers bakom dig hela tiden, att varje attack och lightsaber sving har unika animationer (som faktiskt ser bra ut när du kör, alla lightsabers möter varandra och kan dessutom kan reflektera fiende-eld men inte när du kollar på andra på grund av fördröjelse) för att nämna något, men det är som du helt och hållet struntat i allt SWTOR har att erbjuda bara för att berätta en poäng: Att Star Wars är likt ett annat spel i samma genre och att du inte gillar det.

Men tro mig, animationerna är guld värda när DU spelar, dom stämmer inte helt och hållet när man ser andra spelare springa förbi och vifta sitt lasersvärd på grund av den simpla anledningen att det är ett MMO och har sin lilla latency.

Jag tror du har missat poängen med texten. Och vad som vägs in i en recension kontra en förhandstitt. Jag tror säkert att The Old Republic har höga produktionsvärden på andra plan än de som togs upp i denna förhandstitt, som baseras på de upplevelser jag fick i Tyskland förra veckan. Bioware säger ha tagit onlinerollspelen till nästa nivå och medan det kanske stämmer på storybiten är de delar av gameplaymekaniken jag har sett (questing, instanser, raids) samma sak igen. Det är det jag är kritisk mot.

Nej det är faktiskt inte det du säger, du klagar högt på de WoW-liknande uppdragen, som iallfall jag tycker är helt naturliga. Döda saker? hämta saker? Det är ju det som är majoriteten av vad du gör i alla spel idag, och många av dem får väldigt höga betyg här i FZ, och dom får ingen Grind-stämpel eller liknande. Exakt vad är det du vill ha ifrån ett MMO egentligen? Hur får man bort grindet enligt dig? Vad vore ett revolutionerande MMO?

Star Wars är för WoW vad Battlefield 3 är för Call of Duty Black Ops - båda är (någorlunda) moderna militär-shooters med multiplayer fokus. Båda har ett upplåsnings-vapensystem, båda är ifrån förstaperson. Kontrollerna är praktiskt taget lika dana. I grund och botten är dom extremt lika. Men ändå så tror jag att du gillar Battlefield 3 mycket bättre (som du säkert fått spela en del vid tillfälle) och det beror inte på gigantiska revolutioner i spelmekaniken. Det beror på de halvstora förändringarna som Battlefield har.

Battlefield har förstörbara miljöer. Star Wars är story drivet där all dialog är framförd med röstskådisar.
- Battlefield har större kartor än call of Duty
- Star Wars har större zoner än WoW
- Battlefield har mycket bättre grafik än call of duty
- Star Wars är 100% till skala och har gigantiska byggnader, utsikter och miljöer.

Nu försmiplade jag det här väldigt mycket men jag tror du fattar min poäng

Medlem
Skrivet av Keasar:

Striderna, som är bara animerat till att de faktiskt slåss nu med varandra, men det underliggande systemet är fortfarande gammalt och funnits sen spel som Everquest. Nu står vi ansikte mot ansikte med auto-attack och 30 abilities (nu med Star Wars tema) och ser vems hälsomätare först når 0.

Quests, det är quests, gå och döda dessa, gå och samla dessa. De bara nu ges till dig med voice-overs och inte text.

Klasserna, samma gamla holy trinity (healer, DPS och tank), kul för dem som gillar det systemet, andra dock har tröttnat och ser inte det längre som "nyskapande".

Det ser extremt gammalmodigt ut av vad jag ser ifrån gameplay videon, och inga förhandsvisningar jag har läst har gett mig en annan syn på det. Det jag kan förstå är storyn, din karaktärs utveckling, companions etc som är rätt stort för ett MMO, men det håller inte om allt annat runtomkring är tråkigt.

Som Carl säger, Bioware och EA har försökt att sälja det här spelet som nyskapande och jag håller med honom, det är inte det. Det är utvecklande, men knappast nyskapande. För att få den upplevelsen ser jag till ArenaNet istället.

Tydligt att du inte spelat SW:ToR ...

Först och främst, det underliggande systemet i SW:ToR är inte allt för lik andra MMOn då de skills som du använder verkligen känns dynamiska och responsiva, det finns ingen auto attack så inte en aning var du har fått det ifrån och inte heller 30 olika abilities med roliga ikoner som man kan spamma tills fienden dör. Rent generellt så är stridssystem i MMOn lika och finner man inte ro i denna system kan man söka sig till andra spel =]

Quests i SW:ToR är inte likt andra MMOn, visserligen finns det quest där det i grund och botten går ut på att döda x antal fiender men det är inte dessa quest som fokuset ligger på, utan fokus ligger på story-line questen, för tillfället känns SW:ToR som ett RPG spel i ett online-miljö, och för mig är det som ett KoToR 3 vilket är nog det som jag är absolut mest imponerad av med spelet.
Att tro att SW:ToR går ut på att grinda sig med dessa så kallade "kill x enemies gather y berries" är bara idioti i mina ögon och tyder på att man inte prövat på spelet.

Om jag vore det skulle jag absolut ->inte<- generalisera spelets klasssystem till healer+dps+tank för det är så långt ifrån sanning man kan komma, det är snarare tvärtom att man ->inte<- är så beroende utav denna så kallade "trinity", vilket är extremt bra. Jag förstår verkligen inte var alla dessa slutsatser kommer ifrån, önskar verkligen att Bioware skulle släppa ett öppen beta för guds skull.

Det tekniskt visuella i SW:ToR är avancerat och bjuder på mycket ögongodis, spelet har sitt unika grafiska design vilket man antingen hatar eller älskar, eller vänjer sig vid, smaken är som baken, men det är otroligt vackra och välgjorda miljöer som får en att stå och stirra i en god stund, att säga att det är gammalmodigt köper nog åtminstone inte jag.

Spelet är inte nyskapande i det sätt att den gör MMOn till FPS eller Racing eller gud vet vad, det är fortfarande ett MMO.
Det vore otroligt kul om folk kunde sluta sätta GW2 på ett tron då det är precis samma system som i många andra MMOn, GW2 har 80 lvlar och man får erfarenhetspoäng precis på samma sätt som andra spel, genom att göra quests. Skillnaden är att i GW2 har de försökt undkomma att kalla det quests vilket för min del är lite fjanteri då det går ut på samma sak samt att de har tagit WoW's "phasing" till en ny nivå men jag skulle knappast kalla det nyskapande.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Calle klev tydligen på många fanboys tår

Precis vad jag tänkte efter några lästa inlägg också. Ingen idé att ens försöka ta upp diskussionen, då detta är ett gäng som vet hur man grindar...

Medlem

Tråkigt att höra för fansens skull, Bioware brukade ju enbart göra storslagna titlar en gång i tiden
Nåja, jag håller tummarna för The Secret World


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Domitianus:
Skrivet av Neatherblade:

Calle klev tydligen på många fanboys tår

Precis vad jag tänkte efter några lästa inlägg också. Ingen idé att ens försöka ta upp diskussionen, då detta är ett gäng som vet hur man grindar...

Haha, tänkte jag med. Hur man kan bli så defensiv utan att ha spelat den färdiga produkten är för mig obegripligt. Sen att så många misstolkar det som en recension ger mig nästan religiösa vibbar. En förhandstitt är ju... en förhandstitt, inget annat.
Coolt av Calles mamma att översätta filmerna förresten!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kul att han ständigt säger Geroge Lucas då han inte har något att göra med spelet... Eller referera till filmerna som inte heller har något att göra med spelet.

Har herrn spelat nått spel innan tro? tror inte swtor kommer bli nått som ändrar spelhistorien i mmos, men har svårt att tro att det är så mkt dåligare än dagens mmorgps som skribenten får det att låta.

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Domitianus:
Skrivet av Neatherblade:

Calle klev tydligen på många fanboys tår

Precis vad jag tänkte efter några lästa inlägg också. Ingen idé att ens försöka ta upp diskussionen, då detta är ett gäng som vet hur man grindar...

Haha, tänkte jag med. Hur man kan bli så defensiv utan att ha spelat den färdiga produkten är för mig obegripligt. Sen att så många misstolkar det som en recension ger mig nästan religiösa vibbar. En förhandstitt är ju... en förhandstitt, inget annat.
Coolt av Calles mamma att översätta filmerna förresten!

Läser man igenom ännu en gång märker man att de flesta som faktiskt är defensiva, vilket i denna nyhetstråd är nu en minoritet, är de som faktiskt spelat spelet under betan. Edit: Vilket inte är så konstigt iofs då det inte var allt för många som fick pröva på betan. =/
Resten verkar ha kokat ihop en hel drös med förutfattade slutsatser baserad på ett par youtubeklipp...

@Domitanus: SW:ToR är dock ingen grind =]

Medlem

Precis som jag väntat mig. Bleh Tack för info! Slipper man ens bry sig om detta spel

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det vore otroligt kul om folk kunde sluta sätta GW2 på ett tron då det är precis samma system som i många andra MMOn, GW2 har 80 lvlar och man får erfarenhetspoäng precis på samma sätt som andra spel, genom att göra quests. Skillnaden är att i GW2 har de försökt undkomma att kalla det quests vilket för min del är lite fjanteri då det går ut på samma sak samt att de har tagit WoW's "phasing" till en ny nivå men jag skulle knappast kalla det nyskapande.

Som jag försökte beskriva i mitt tidigare inlägg, det ÄR stoooor skillnad i tankesättet när det kommer till questande/levlande i GW2. Att man själv med hjälp av en progressindikator kan välja hur man ska bidra till en händelse istället för att tillsammans med 2-300 andra stå och spamma en itemspawn, är inte det är ganska stor skillnad? Mot det bättre rent av?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har inte heller blivit imponerad av vad man sett i videos och dylikt. Men jag lever på hoppet. Jag menar hur kul ser MMO's ut i klipp och liknande egentligen.

Har läst igenom det mesta här nu och det jag tar med mig av det är kommentarerna och intrycken som jag fått från folk som faktiskt testat betan. Och från dem så verkar det onekligen positivt! Så min förbokning kommer ligga kvar, iof har den aldrig legat i farozonen. För en redig chans har jag bestämt mig för att det ska få.

Hoppas bara på ett datum snarast! Kanske mer info på PAX i helgen lr när det nu är?

Medlem
Skrivet av Domitianus:
Skrivet av Neatherblade:

Calle klev tydligen på många fanboys tår

Precis vad jag tänkte efter några lästa inlägg också. Ingen idé att ens försöka ta upp diskussionen, då detta är ett gäng som vet hur man grindar...

http://i240.photobucket.com/albums/ff132/dddouble/Misc/fry-see-what-you-did-there.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Ish
Medlem

All bow before Guild Wars 2!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är inte förvånad över att Skribenten ej blev särskilt överraskad av förhandstitten. Som tidigare nämnt är ju själva grejjen i TOR hur det hela utvecklas, och inte striderna, vilket kanske är lite svårt om man inte kunnat spela själva spelet ett tag.
Om spelet står sig bra som slutgiltig produkt återstår ju att se. Men förhandstittar är ju bara till för att man ska få lite kött på benen gällande information om spelet och så vidare. Det är ju inte tänkt att vara mini-recension egentligen.
Om det slutgiltiga spelet känns som ett storskaligt KOTOR3 online blir jag överlycklig.

@ darkthunder - det var ingen recension utan en förhandstitt.

Jag är också en stor Star Wars fan, men det här håller inte. Varumärket är uttjatat och allt har gjorts förr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som väntat, ytterligare en blek WoW klon som ska sälja på namnet och lär leva på ett par hundra tusen trogna fans men tillför inget nytt till genren och blir tillslut bara en parentes.

Skriv svar