Far Cry 3 - berättande i en öppen värld

Robot
Far Cry 3 - berättande i en öppen värld

Att berätta en story i ett sandlådespel som Far Cry 3 är en utmaning. Men storyförfattaren Jason Vandenberghe skrattar den rakt i ansiktet.

#far-cry-3, #ubisoft


Medlem
Far Cry 3 - berättande i en öppen värld

Det enda spelet jag är hypad som fan för 2012!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Medlem

Ja, fast konsollspel.... sen ska det portas riktigt dåligt till PC och så kommer man att bli besviken som fan och sitta och hoppas och vänta (i all evighet) på att spelet ska patchas....

... och så är det UbiSoft med sina DRMs som gör att man hellre tankar ner det för att slippa allt strul......

Sandbox gör dock att man blir sugen som faen....

Medlem

Givet köp


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det är fantastiskt med open world.


signatur

Memento Mori

Medlem

Skulle vara kul med en ny story ngn gång, och inte bara turist, tjejen försvinner, man blir attackerad, man blir ngn killing machine som tydligen kan hantera ett vapen bättre en soldater, man dödar folk i en by, man går i djungeln, man dödar folk i en by, man går u djungeln, (det kmr monster)


signatur

Rwa?

MFC
Medlem

FarCry3.... Ubisoft... AH BAJ BAJ


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det var en kort intervju.

Hur som helst hoppas jag de har vett att göra quick time events och cut scenes i spelet överhoppningsbara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Äre bara jag som är JÄVLIGT skeptisk till Farcry serien efter att dom total k!"#¤%ade 2an?


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av Securion:

Ja, fast konsollspel.... sen ska det portas riktigt dåligt till PC och så kommer man att bli besviken som fan och sitta och hoppas och vänta (i all evighet) på att spelet ska patchas....

... och så är det UbiSoft med sina DRMs som gör att man hellre tankar ner det för att slippa allt strul......

Sandbox gör dock att man blir sugen som faen....

Bygger väl på FC2 motorn som jag förstått det, så är inte rädd att portningen blir dålig. FC2 var extremt väloptimerat.

Folk gnäller på DRM, har aldrig haft ett endaste problem med det. Vilka problem har ni? Tror mer det används som en dålig ursäkt för att tanka spelet istället för att köpa det.

Ser fram emot, kan inte längre spela linjära shooters..


signatur

Om 3:an ger samma varma känsla som Far Cry gjorde så blir det ett köp.

Vad är det för fetisch Spelpressen har mot skägg??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Securion:

Ja, fast konsollspel.... sen ska det portas riktigt dåligt till PC och så kommer man att bli besviken som fan och sitta och hoppas och vänta (i all evighet) på att spelet ska patchas....

... och så är det UbiSoft med sina DRMs som gör att man hellre tankar ner det för att slippa allt strul......

Sandbox gör dock att man blir sugen som faen....

Bygger väl på FC2 motorn som jag förstått det, så är inte rädd att portningen blir dålig. FC2 var extremt väloptimerat.

Folk gnäller på DRM, har aldrig haft ett endaste problem med det. Vilka problem har ni? Tror mer det används som en dålig ursäkt för att tanka spelet istället för att köpa det.

Ser fram emot, kan inte längre spela linjära shooters..

Ingen PC-spelare litar på Ubisoft längre, med god anledning också.

Medlem

Det man har fått se hittils ser bra ut, men jag är absolut inte övertygad en. Far Cry 2 var en sådan enorm besvikelse, hoppas verkligen dom insett vilket snesteg 2an var och lärt sig av sina misstag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:

Vad är det för fetisch Spelpressen har mot skägg??

Det kittlar så skönt!


signatur
Medlem

För himla synd att Ubisoft inte lärt sig ett skatt av problemen deras köpare haft med DRM för Far Cry 3 verkar bli riktigt bra men med stor sannolikhet blir det inte ett köp för egen del, vägrar stödja utgivare som behandlar sina kunder så som Ubisoft gör.

Skrivet av MKultra:

Folk gnäller på DRM, har aldrig haft ett endaste problem med det. Vilka problem har ni? Tror mer det används som en dålig ursäkt för att tanka spelet istället för att köpa det.

Så bara för att man inte själv drabbas så är det inte ett problem? Med andra ord är trojaner och virus inget problem eftersom man själv ju aldrig blivit drabbad? Tro mig de existerar i allra högsta grad och nej det är inte bara någon simpel ursäkt för att tanka ner spelen. Ta reda på fakta innan du kommer med naiva påståenden.

Skrivet av Friberg:

Ingen PC-spelare litar på Ubisoft längre, med god anledning också.

Ja, de fortsätter förpesta sina spel med sin sabla DRM, var på väg att köpa SC : Conviction men när jag läste om att det spelet hade "drakonisk" DRM så spelade det inte någon som helst roll att WH bara tog 75 kr för samlarutgåvan.

Medlem

Ubisoft borde fokusera på att göra ett nytt Rainbow six vegas eller Far Cry 2.5

Medlem

Det är som den här snubben säger dock. Små detaljer är direkt avgörande för mig om jag gillar ett spel eller inte i många fall. Jag tror nödvändigtvis inte heller att det är ett minus att lägga energi på vad bara "extrema explorers" kommer hitta, för saker som dessa skapar ofta kult-stämpel i olika diskussionsforum, eller till och med sajter dedikerade till utforskande eller att hitta varenda trick man kan använda sig av, vilket väl är den bästa PR som går att få för sitt spel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Traveller in time:

Vad är det för fetisch Spelpressen har mot skägg??

Det kittlar så skönt!

This.

ananrs så verkar FC3 helt okej.

Medlem
Skrivet av Bohica:

Äre bara jag som är JÄVLIGT skeptisk till Farcry serien efter att dom total k!"#¤%ade 2an?

Vad är fel med 2;an? ett utav dom snyggaste FPS spelen utan tvekan! .. skön stor öppen miljö, fri att göra vad man vill.. enda tråkiga är bottarna/vakterna som är lite knepig och rätt enformiga uppdrag.
Men det har dom förmodligen lärt sig av!

Medlem

Detta komr bli kärlek

Medlem

Vafan gör Kratos på artikel bilden? >:)


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Hoppas piraterna har utposter utspridda över spelvärlden (gärna längst med vägar) och att de börjar skjuta mot en så fort man närmar sig. Hoppas dessutom att de respawnar automatiskt inom några minuter från det att man dödat dem.

Är detta en "Just Cause" kopia, förutom att det är FPS?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hoppas piraterna har utposter utspridda över spelvärlden (gärna längst med vägar) och att de börjar skjuta mot en så fort man närmar sig. Hoppas dessutom att de respawnar automatiskt inom några minuter från det att man dödat dem.

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Detta komr bli kärlek

blir det något i likhet med FC 2 kan de lägga ner alla tankar på att fortsätta den här spelserien iaf.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är detta en "Just Cause" kopia, förutom att det är FPS?

För att det är open world i paradismiljö? FC 1 släpptes 2004 och JC 2006.

Testpilot

Onekligen nåt att hålla span på med ett par feta brasklappar åt Ubisoft som numera har ökänt rykte att göra urusla PC portningar .
DRM strul är en annan aspekt som de har dålig trackrecord med.

Kommer hålla ett kritiskt getöga på detta och se om de kanske skärper till sig och låter oss PC ägare njuta av en bra portning.

Medlem

Vadå för utmaning? Det är väl business as usual gällande storyskapande i sandbox. Farcry hamnar i kategorin "bra spel som hoppas över" hos mig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av walter_iego:

Är detta en "Just Cause" kopia, förutom att det är FPS?

För att det är open world i paradismiljö? FC 1 släpptes 2004 och JC 2006.

Min kommentar var en juxtaposition, jag vet när respektive spel kom ut


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar