Inget civilt dödande i Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad trist. Om det är nånstans man borde få skjuta oskyldiga civila so vore det ju i ett dataspel.

Enough said.
Tror att folk kan bli av med sin ilska genom att skjuta ihjäl lite 'oskyldiga' pods istället för att skaffa ett vapen och skjuta i skolor etc.

Denna diskussion är bara meningslös imo. Klart fel agerat av dice(ea)

Medlem

Otroligt jobbigt att läsa människors mycket märkvärdiga texter,

DET är Brottsligt enligt Genève-konventionen Att skjuta på Civila i Krig !
ATT Civila dödas och då under olyckliga omständigheter är en sak...
men att med berått mod skjuta civila människor (eller fångar för den delen),
är faktiskt en brottslig handling, tro det eller ej !

ATT man vill spela ett spel och där kunna röra sig fritt, handla som man vill Utan konsekvenser är en sak !
Men när man blandar fiktion OCH spel med verkligheten, så får det massor av olyckliga konsekvenser, speciellt
när man som sagt har med underutvecklade tonåringar av varierande ålder att göra.
ATT man kan hänvisa till att människor, vem det än må vara, skjuts i och i samband med krigshandlingar är ej konstigt, Men det är heller ej ett försvar till att man kan, ska eller får göra detsamma.
Det är fortfarande Förbjudet och mot lagen och allt sunt förnuft.
Om ni söker Våld, speciellt där ni själva drabbas, varför inte börja på en boxningsskola ?
det är både lagligt och adrenalin laddat.

Lek inte Oskyldiga och snacka inte skit angående andra OM ni inte är MÄN nog att ta ansvar för era handlingar, Vilket även inkluderar straffpåföljd för integritetsbrott och uppsåt om brott..!

Visst Ni är Anonyma, Men står ni för era åsikter, även om man kan se vem ni är ?
Kommer ni ta ert lagliga straff för era kommentarer och åsikter, när det visar sig att ni begår brott ?
Eller kommer ni fortfarande gömma er bakom anonymitetens fasad, för där bakom kan ni vara både kaxiga
utan ansvar eller kommer ni då, visa er så modiga som ni gör er i era inlägg och åsikter ?

undrar bara,! eftersom så många slänger ur sig vad som helst som det verkar. Thomas.

Medlem

Det är också coolt att försöka vara cool och säga vad man får och inte får göra.

Medlem

Ja just ja, för annars gör ju folk det på riktig, tänkte inte på det. Ni har rätt, faktum är att man faktiskt borde få supa till, vålda valfria civila, tortera etc etc. Det förekommer ju också i krig, eller hur?
Kanske bättre att folk som lider så svårt utav detta spelar igenom Postal en gång till istället för att lägga pengar på Bf3...jag ska försöka behärska sorgen över att inte se er online, verkligen.

Medlem

Tycker personlig det är bättre att speltillverkarna väljer bort (censurerar) vissa moment än att staten gör det. Som i Tyskland eller det som kanske på väg att hända i Norge. Bara på grund av att en människa påstår att han tränat genom att spela krigsspel. Eller rättare sagt media påstår att han tränat genom att spela krigsspel.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Bannor:

Otroligt jobbigt att läsa människors mycket märkvärdiga texter,

DET är Brottsligt enligt Genève-konventionen Att skjuta på Civila i Krig !
ATT Civila dödas och då under olyckliga omständigheter är en sak...
men att med berått mod skjuta civila människor (eller fångar för den delen),
är faktiskt en brottslig handling, tro det eller ej !

ATT man vill spela ett spel och där kunna röra sig fritt, handla som man vill Utan konsekvenser är en sak !
Men när man blandar fiktion OCH spel med verkligheten, så får det massor av olyckliga konsekvenser, speciellt
när man som sagt har med underutvecklade tonåringar av varierande ålder att göra.
ATT man kan hänvisa till att människor, vem det än må vara, skjuts i och i samband med krigshandlingar är ej konstigt, Men det är heller ej ett försvar till att man kan, ska eller får göra detsamma.
Det är fortfarande Förbjudet och mot lagen och allt sunt förnuft.
Om ni söker Våld, speciellt där ni själva drabbas, varför inte börja på en boxningsskola ?
det är både lagligt och adrenalin laddat.

Lek inte Oskyldiga och snacka inte skit angående andra OM ni inte är MÄN nog att ta ansvar för era handlingar, Vilket även inkluderar straffpåföljd för integritetsbrott och uppsåt om brott..!

Visst Ni är Anonyma, Men står ni för era åsikter, även om man kan se vem ni är ?
Kommer ni ta ert lagliga straff för era kommentarer och åsikter, när det visar sig att ni begår brott ?
Eller kommer ni fortfarande gömma er bakom anonymitetens fasad, för där bakom kan ni vara både kaxiga
utan ansvar eller kommer ni då, visa er så modiga som ni gör er i era inlägg och åsikter ?

undrar bara,! eftersom så många slänger ur sig vad som helst som det verkar. Thomas.

Men det är ju inte vårat problem att folk som du ska ta allt som skrivs så seriöst....


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

AW8
Medlem

Löjligt, men som sagt så är det väl smartast att välja bort all möjlighet till våld mot civila för att undvika ramaskriet som skulle följa.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Köp GTA IV om ni måste döda civila!!!!!

Medlem
Skrivet av Bannor:

...

Usch vilken deprimerande och pretentiös läsning...

Det är väldigt få här som känner ett behov av att skjuta på civila i spel. Jag t ex anser att det ska vara möjligt om det springer runt folk på gatan. Men då med risk för att uppdraget ska misslyckas eller liknande. Ser hellre att de tar bort alla civila än har massa odödliga civilister som sitter på ljugarbänken och skrattar medans soldater krigar 5m brevid.
Men hur det är tänkt att skjutandet av civila ska stoppas är inte sagt. Jag litar på att DICE sköter det på ett snyggt och bra sätt.

Medlem

Helt rätt av EA,DICE.


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem

Det brukar ändå inte finnas civila i Multiplayer så jag bryr mig inte hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Helt rätt av Dice!

Behövs inte att man ska kunna skjuta oskyldiga offer i spel!

Längtar tills det kommer....blir grymt!

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Bannor:

...

Usch vilken deprimerande och pretentiös läsning...

Det är väldigt få här som känner ett behov av att skjuta på civila i spel. Jag t ex anser att det ska vara möjligt om det springer runt folk på gatan. Men då med risk för att uppdraget ska misslyckas eller liknande. Ser hellre att de tar bort alla civila än har massa odödliga civilister som sitter på ljugarbänken och skrattar medans soldater krigar 5m brevid.
Men hur det är tänkt att skjutandet av civila ska stoppas är inte sagt. Jag litar på att DICE sköter det på ett snyggt och bra sätt.

Tack. ( med tanke på,ditt eget inlägg så är det bara tacka och bocka för kommentaren) T.

Medlem

Hela Battlefield 3 känns rätt töntigt imo, så blir inte så förvånad när de fånar sig sådär.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Väldigt svagt av dom att ge efter, sen kan man försöka linda in det hur mycket som helst i dåliga ursäkter. Är man inte helt naiv förstår man att det inte är deras val, utan påtryckningar utrifrån.. Säkert ännu mer känsligt nu efter incidenten i norge.. Nu säger man ju i stort sett rakt ut till alla motståndare av datorspel "ni har rätt, spel kan skapa mördare, vi kommer dra ner på våldet".

Det kommer sluta med att spel inte kommer innehålla blod / splatter och att verkliga vapenmodeller byts ut mot paintguns eller vattenpistoler. Om fler böjer sig framlänges så är vi snart där.


signatur
Medlem

Man kan begå massmord på civila i det nya Deus EX. Var är moralpaniken?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fyfan va larviga ni är, hade de inte sagt något om det kan jag garantera att inte en jävel av er hade brytt er då ni spelar spelet... Jisses.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fyfan va larviga ni är, hade de inte sagt något om det kan jag garantera att inte en jävel av er hade brytt er då ni spelar spelet... Jisses.

Jag hade brytt mig om det sprang runt odödliga civilister. Det är lika störigt och taskigt som osynliga väggar. Förstör helhetsintrycket.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Zymac:

Fyfan va larviga ni är, hade de inte sagt något om det kan jag garantera att inte en jävel av er hade brytt er då ni spelar spelet... Jisses.

Jag hade brytt mig om det sprang runt odödliga civilister. Det är lika störigt och taskigt som osynliga väggar. Förstör helhetsintrycket.

Bra poäng! Det skulle varit bra om civila kan ta skada så att man måste vara försiktig så att man inte skadar dem. Likadant med personer på samma lag. Vill man straffa spelare för att döda civila kan man dra av XP eller något annat system.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men shit! man drunknar ju av alla tårar här inne, Spela roll om de går att döda civila eller ej

Medlem
Skrivet av sturish:

Men shit! man drunknar ju av alla tårar här inne, Spela roll om de går att döda civila eller ej

Ärligt talat så är nog de enda tårarna här inne dina tårar om andras tårar. Buck up son, tis all good.

Inaktiv

Stör mig inte märkvärt. Hade varit bättre om det helt enkelt inte fanns några civila i spelet ifall dom inte får dödas. Stör mig mer med odödliga civila än inga civila. Hade mycket hellre sett civila som gick att döda, men att man misslyckas med uppdraget om civila dödas.

Medlem
Skrivet av robineng:

Stör mig inte märkvärt. Hade varit bättre om det helt enkelt inte fanns några civila i spelet ifall dom inte får dödas. Stör mig mer med odödliga civila än inga civila. Hade mycket hellre sett civila som gick att döda, men att man misslyckas med uppdraget om civila dödas.

Håller med fullständigt. Men akta dig du. Snart kommer moraleliten och hoppar på dig för att du "gråter"

Medlem

Tycker det hade varit bättre om de tillåtit allt, MEN då även haft med något i stil med Rules of Engagement, ungefär som i Americas Army. Till exempel, bryter man mot reglerna (skadar en civil) så blir det en aptråkig stund i buren och utan chans att hoppa med i annan spelsession under tiden...
http://www.youtube.com/watch?v=SVqE0d6gkes

Kanske hade varit svårt att genomföra rent tekniskt på BF-servrarna, men det hade varit rätt intressant att se hur nåt sånt hade funkat.

Medlem
Skrivet av Bannor:

Otroligt jobbigt att läsa människors mycket märkvärdiga texter,

DET är Brottsligt enligt Genève-konventionen Att skjuta på Civila i Krig !
ATT Civila dödas och då under olyckliga omständigheter är en sak...
men att med berått mod skjuta civila människor (eller fångar för den delen),
är faktiskt en brottslig handling, tro det eller ej !

ATT man vill spela ett spel och där kunna röra sig fritt, handla som man vill Utan konsekvenser är en sak !
Men när man blandar fiktion OCH spel med verkligheten, så får det massor av olyckliga konsekvenser, speciellt
när man som sagt har med underutvecklade tonåringar av varierande ålder att göra.
ATT man kan hänvisa till att människor, vem det än må vara, skjuts i och i samband med krigshandlingar är ej konstigt, Men det är heller ej ett försvar till att man kan, ska eller får göra detsamma.
Det är fortfarande Förbjudet och mot lagen och allt sunt förnuft.
Om ni söker Våld, speciellt där ni själva drabbas, varför inte börja på en boxningsskola ?
det är både lagligt och adrenalin laddat.

Lek inte Oskyldiga och snacka inte skit angående andra OM ni inte är MÄN nog att ta ansvar för era handlingar, Vilket även inkluderar straffpåföljd för integritetsbrott och uppsåt om brott..!

Visst Ni är Anonyma, Men står ni för era åsikter, även om man kan se vem ni är ?
Kommer ni ta ert lagliga straff för era kommentarer och åsikter, när det visar sig att ni begår brott ?
Eller kommer ni fortfarande gömma er bakom anonymitetens fasad, för där bakom kan ni vara både kaxiga
utan ansvar eller kommer ni då, visa er så modiga som ni gör er i era inlägg och åsikter ?

undrar bara,! eftersom så många slänger ur sig vad som helst som det verkar. Thomas.

Du är medveten om att länder som skrivit på avtalet hela tiden bryter mot Genèvekonventionerna? Att USA inte accepterar Internationella brottsdomstolen i Haag?

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av hunden:

i ett riktigt krig skjuter man inte på civila eller ens i närheten av civila.

Tack, du gav mig dagens gapskratt.

Varsågod
Har ioförsig inte varit med i ett riktigt krig men jag antar att man inte utsätter civila för medveten fara, har du annan fakta så fram med det så tar jag gärna till mig det.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/artic...

Bara ett exempel på vad som kommer fram i efterhand, vill du ha mer så får du titta igenom wikileaks dokument annars kan du ju läsa om vad den civila befolkningen i Vietnam fick gå igenom. Du har väl inte heller glömt bort atombomberna som släpptes över den civila befolkningen i Hiroshima och Nagasaki?

Medlem
Skrivet av donhenri:
Skrivet av hunden:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av hunden:

i ett riktigt krig skjuter man inte på civila eller ens i närheten av civila.

Tack, du gav mig dagens gapskratt.

Varsågod
Har ioförsig inte varit med i ett riktigt krig men jag antar att man inte utsätter civila för medveten fara, har du annan fakta så fram med det så tar jag gärna till mig det.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/artic...

Bara ett exempel på vad som kommer fram i efterhand, vill du ha mer så får du titta igenom wikileaks dokument annars kan du ju läsa om vad den civila befolkningen i Vietnam fick gå igenom. Du har väl inte heller glömt bort atombomberna som släpptes över den civila befolkningen i Hiroshima och Nagasaki?

Läser du hela tråden och inte bara fram till mitt inlägg ser du att det du tar upp redan är avklarat

Det jag nog egentligen tänkte på från början är att det i BF3 kanske går runt civila i stan som inte är i vägen för striderna och att de tuffa killarna som Dice syftar på skulle då skuta dem bara för skojs skull vilket de nog vill slippa. I själva striderna tvivlar jag på att det ens kommer finnas civila i närheten.

Medlem
Medlem

Soldater är ju också civila både före och efter kriget. Dem är det okej att skjuta på.
Har dessutom svårt att se logiken i att bara för att gubben i tv-spelet skjuter tillbaka på dig så ska du inte få några idéer om att plocka upp skjutvapen i verkliga livet för att meja ner oskyldiga? Inte för att jag tror att det hänger ihop så mycket som media tillskriver.

Medlem

Mina åsikter:
En massa folk talar om "censur", till alla er; lär er svenska språket. Censur betyder förhandsgranskning. Det här handlar om speldesign, inte censur. Censur hade det varit om staten gått in och ändrat på ett verk. Var inte så jävla barnsliga och börja tjafsa om censur för det är det inte.

DICE & EA vill inte att BF3 hamnar i samma skithög som MW:2. Att klanka ner på detta är också jävligt barnsligt. Dom vill sälja spel för dom är företag som vill tjäna pengar vilket är företags huvudsakliga sysselsättning.

Att klaga på att civila man inte kan skjuta är i vägen och det är dåligt är rätt fånigt att klaga på innan man har sett hur det är implementerat i spelet. Normalt springer civila och gömmer sig när folk börjar skjuta, sannolikt gör dom det även i spelet.

Den vanligaste sidan av ett krig är för övrigt sitta och vänta, eller åka omkring till olika ställen, gräva skyttevärn och annat. Det simulerar DICE inte heller eftersom det är tråkigt och eftersom det är ett spel och tråkiga spel floppar. Ingen skriker om censur?

Det hänvisas till en massa undersökningar om antalet döda i Irak, men dessa undersökningar kanske inte enbart handlar om civila dödade av koalitionsstyrkor, utan kanske även t ex civilia dödade av miliser, terrorister och annat?

Skriv svar