Varför religion är fel

Avstängd
Varför religion är fel

Gud kan inte finnas, religion kan inte finnas och det har jag en förklaring på. Gud finns inte. Jag ska förklara varför gud inte kan finnas. Om man tror på gud så tror man på en religion också. Det går inte att tro på flera religioner än en vid en och samma tidpunkt. Om gud finns så kallar man det för en religion också. Vetenskapen ändras när man motbevisar något, det gör religionen också. Istället för att kalla det religion ska man kalla det för sanning. Att ordet religion finns förklarar att religion inte finns. Om ordet religion finns, så finns inte religion. Det som förklarar att religion inte finns är att ordet religion finns. Vetenskap liknar religion.

Om ordet religion finns så finns inte religion och om religion finns så finns inte ordet religion.

#blogg


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem
Varför religion är fel

*mindfucked*


signatur

Imperator

Medlem

Jag återkommer när du putsat lite på det, dessutom förklarade du inte varför religion är fel. Eller menar du att det är fel att använda sig utav begreppet?

Han menar att ordet begränsar samtidigt som det utvidgar och skapar, i sig själv en sanning som bygger på paradoxer om falsifierade vittnesmål om en verklighet som inte existerar... Puh...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Värst vad många antaganden du gör, tagna ur luften. Är du religiös?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Då vet vi det... Även om jag inte håller med. Trots att jag är icke-troende.

Medlem
Inaktiv

Som Reize sa *Mindfucked* same here!

Medlem

Jag förstår fan inte vad du skriver.

Medlem

Jag har svårt att se någon som helst substans i det du skriver, utan ser bara en massa påståenden och antaganden utan grund eller motivering. Jag har svårt att se någon röd tråd i resonemanget. Det är möjligt att du har ett mer utförligt resonemang i ditt huvud, men du gör inget vidare bra jobb med att förmedla det.

1
Skriv svar