Gal Gun till PS3 – spelet Microsoft ville stoppa

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Värt att nämna för alla de som tjatar om pedofili är att alla flickorna är minst 17-18 och alltså inte underåriga.

Själv finner jag "17-18" åriga tjejer som kläs upp som småflickor som en liberal syn på pedofili, jag säger inte att det är olagligt eller att det är _just_ pedifili, jag säger bara att själva insinuationen att dom ser ut som yngre är vidrigt bara det.

Skrivet av Greve_Peter:

Ännu ett fint exempel på Japans liberala syn på pedofili.

Skrivet av Jokkocze:

Japanerna är inte mindre stränga när det gäller sånt än andra länder, även om de inte sätter folk i fängelse för att de har tecknade bilder med unga flickor.

Sverige har ju inte direkt höjdarlagar mot pedofili nej, mer som ett stort skämt. Dock finns det ju en anledning till varför saker som "barely 18" säljer, vilket även jag tycker är rätt äckligt med, men det är ju bara mina 5 ören.

EDIT: Rätt märklig meningsuppbyggnad rättad.

Medlem

Yay, nu ska jag ge alla brudar ett skjut med min dildo (Move kontroll)

Moratanterna kan ju lugna ner sig. Det är bara ett spel och inget naket heller för den delen.

Medlem

Vilket bottennapp till spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Själv finner jag "17-18" åriga tjejer som kläs upp som småflickor som en liberal syn på pedofili, jag säger inte att det är olagligt eller att det är _just_ pedifili, jag säger bara att själva insinuationen att dom ser ut som yngre är vidrigt bara det

Är det konstigt att klä ut sig eller rollspela som något man inte är? Insinuation eller rollspelande har såvitt jag vet aldrig varit olagligt. Att du inte gillar det är en sak. Men din moraliska måttstock ska inte behöva forceras på andra. Vad som gäller är respektive lands lagar, inte enskilda personers tyckande och moral.

Det kan heller aldrig bli pedofili oavsett hur du vrider och vänder på det. Definitionen finns att läsa i DSM-IV, och där kan jag säga dig att 17-18 inte räknas in.

Sen är det ju förstås upp till var och en om man vill köpa det eller inte samt att tycka det är vidrigt eller inte.

I övrigt finner jag det lite oroväckande att vissa förespråkar spelbål eller förbud. Normalt sett brukar väl folk på FZ vara hyffsat liberala och väldigt anti mot allt som heter spelförbud och borttaget innehåll i spel. Känns lagom hycklande att sedan i fall som det här vända kappan mot vinden (förutsatt att de personer som nu opponerar sig tidigare har varit emot censur i andra fall).

AW8
Medlem

wat


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Virtua Cop med blommor? Nog för att det finns kulturella skillnader mellan öst och västvärlden, men någon måtta får det väl vara?

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Dagens sorgliga spelindustri. Exklusiviteter, bråk om vem som vill ha vilka spel, stämningar för att ett spel har "Scrolls" i sitt namn. Portningar hit och dit, DLC, inga nysatsningar för det kanske inte är ekonomiskt. Fyfan..

snarare fildelning som är orsaken till varför det inte är ekonomiskt. Finns inga "onda bovar" i spelmarknaden.
Världens största spel producent, Electronic Arts, de har inte gått plus på flera år.


signatur

The Year was 2027..

12
Skriv svar