Min spelhylla

Flakmonkey
Min spelhylla

För ett bra tag sedan skrev jag ett inlägg om att jag hade börjat rensa upp i min "mediahylla". Jag hade sedan länge tröttnat på att ha den överfull med filmer, spel och annat som inte gjorde annat än samla damm och bestämde mig därför att vara lite mer selektiv med vad som fick stå där. Då lovade jag att visa resultatet och eftersom jag gillar uttrycket bättre sent än aldrig så kommer här ett dåligt (måste fixa en vettig kamera någon gång) foto som visar upp speldelen av hyllan.

[ia=29331; large]

Kravet för att få vara med var antingen att spelet skulle betyda något särskilt för mig eller att det skulle vara något som jag faktiskt kan plocka fram och spela nu. Därför är det en salig blandning med #Sports Champions och #SingStar ståendes/liggandes bredvid #Super Mario Bros 3 och #System Shock 2. Det här är ju som sagt ett mycket litet urval då jag har några flyttlådor med spel i källaren och känner jag mig själv rätt så lär jag byta ut titlar då och då. Är dock rätt nöjd med de som står där nu, tycker att de representerar mitt gamingpersonlighet rätt bra dvs rätt svårdefinierad

#blogg

Min spelhylla

Gillas

Det är en skön blandning det dära.
Lite Strinberg över din hylla.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Böcker är väl litteratur och inte media?

Flakmonkey

Jo jag vet, kulturhylla borde den kanske heta? Allting kan ju vara kultur numera

Medlem

Ser att det är hyllan Expedit från IKEA
Mycket bra val. Sen att den innehåller ens käraste ägodelar "Spelen" är ett +1 på.

Förutom att din uppställning ser ut som modern konst gone snedtändning så måste jag säga att du har bra smak. Många fina grejer uppe.

Redaktör
Ponny

Min OCD mår inte bra av röran, men annars är det görgoa' grejer.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Åh gisses, ett riktigt kartongoriginal av System Shock 2. The Dig, Grim Fandango också och såg även Phantasy Star III till MegaDrive (svagast i serien imo, men fortfarande en definitiv klassiker!).

till samlingen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser ut som om du kastat in allt utan att bry dig en sekund om att organisera hyllan lite. Ställ dem upp rakt, snyggt och prydligt. Ordning skall det vara!

0/10

Flakmonkey

Bra, precis så det ska se ut. Blev ju less av att ha alla på rad efter att ha stått så 15 år så dags att pröva något nytt. Kommer dock säkert stå på rad igen vad det lider när jag tröttnat på den här ickelooken men t är väl ändå innehållet som spelar störst roll?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Bra, precis så det ska se ut. Blev ju less av att ha alla på rad efter att ha stått så 15 år så dags att pröva något nytt. Kommer dock säkert stå på rad igen vad det lider när jag tröttnat på den här ickelooken men t är väl ändå innehållet som spelar störst roll?

Med System Shock 2 i hyllan så blir svaret ett givet JA!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar